Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Olielek 964 Cabrio

27 maart 2012 10:58

Weet iemand wat er op deze plaats zou kunnen lekken aan een 964?

Achterzijde passagiersportier.

Ik weet niet wat het is, vandaar dat ik het onder discussie post.

http://s1175.photobucket.com/albums/r62 ... Lek964.jpg

De dekplaat zit er niet meer onder, dus is het niet mogelijk dat het ergens anders lekt en via de dekplaat naar dit punt afloopt.

Alle suggesties zijn welkom.

Re: Olielek 964 Cabrio

27 maart 2012 11:14

Door de dorpel loopt een olieleiding naar voren toch?

Re: Olielek 964 Cabrio

27 maart 2012 11:31

Je oliereservoir zit daar met de thermostaat en olieleidingen die naar motor en naar de oliekoeler voorin gaan.

Dorpels verwijderen en geheel met hogedrukspuit schoonmaken, gaan rijden en dan zie je vanzelf waar het lekt. Bij mij was het het slangetje van reservoir naar thermostaat.


Succes.

Re: Olielek 964 Cabrio

27 maart 2012 11:36

Maarten, Alfred,

Bedankt voor het snelle antwoord.

Re: Olielek 964 Cabrio

27 maart 2012 13:31

mms gewoon bij de aftapplug van het thermostaat-huis :idea:

Re: Olielek 964 Cabrio

27 maart 2012 23:16

Die is toch gewoon zichtbaar (steekt er iets onder uit, of is dat iets anders?).
Loopt de olie dan toch nog langs de leidingen naar voren, of druppelt de koeler en stroomt de olie dan via de leiding naar achteren?
Heb er verder geen verstand van, maar wilde ook even iets posten ... :?

Re: Olielek 964 Cabrio

28 maart 2012 0:18

Zo ziet de lek er langs onder uit.

http://s1175.photobucket.com/albums/r62 ... ek2964.jpg

Re: Olielek 964 Cabrio

28 maart 2012 8:06

Door de (soms vervelende) zwaartekracht loopt de olie altijd naar het laagste punt :idea:

Wat je laat zien is de aftap-plug van het thermostaat-huis ...

Als je verder wilt kijken/inspecteren zal je op z'n minst de Porsche omhoog moeten zetten, al is het op 'n bokje.
Rechter achterwiel verwijderen - en voorste deel van de binnenkuip losschroeven en wegnemen ..

Als je dan meer dan alleen druppels aan de aftapplug ziet :arrow: schoonmaken tot het hoogste punt ... en verder kijken/inspecteren ...

Die aftapplug hoort volgens mij met 50 Nm (37 ft.lbs) vast gezet te zijn, ook dit kan je even controleren .. door te kijken of je 'm op dat moment kunt zetten.

Als je besluit de plug er uit te draaien, zou ik zorgen dat je 'n nieuwe afdichtring en een bakje (om de olie op te vangen) voor handen hebt :wink:

Re: Olielek 964 Cabrio

28 maart 2012 8:30

Doe wel een flink bakje, er zit meer olie in dan de gemiddelde auto :wink:

Zoals Olaf al zei, de aftapplug is het laagste punt dus als je alles schoon hebt kan je het spoor volgen.

Re: Olielek 964 Cabrio

28 maart 2012 9:05

Ik zou alleen het rechter achterwiel eraf halen ipv links
En er is geen binnen kuip bij dat wiel, wel kan je de dorpellijst weg halen.

Ik zou eerst kijken of de aftap wel vast genoeg zit.

Re: Olielek 964 Cabrio

28 maart 2012 9:16

:oops: .. verkeerde visualisatie van mij - omdat het wiel wel links zit als ik naast de Porsche sta :wink: .. heb m'n eerder geschreven stukje tekst dan ook maar gedeeltelijk aangepast, want die binnenkuip zit er volgens mij - en bij mij wel (in iedergeval op de 993). 8)

Re: Olielek 964 Cabrio

28 maart 2012 9:27

Bedankt voor al het advies!

Re: Olielek 964 Cabrio

28 maart 2012 9:38

Olaf schreef: .. heb m'n eerder geschreven stukje tekst dan ook maar gedeeltelijk aangepast, want die binnenkuip zit er volgens mij - en bij mij wel (in iedergeval op de 993). 8)


Bij een 964 zit er bij het linker wiel wel een soort steenslag schot rechts bij de olieleiding en tankje niet,
Terwijl je het daar juist verwacht.

Re: Olielek 964 Cabrio

12 apr 2012 12:18

Afbeelding


... maar inderdaad (en helaas) niet bij de small-body :|


Hier hing eerder deze week ook 'n druppel olie aan de aftapplug van het thermostaathuis (964 WTL Cabrio) :|

Bleek een slangeklem te zijn die niet helemaal goed vast zat ..

Afbeelding

En constateerde meteen dat bij de eerstvolgende beurt (over 6000 Km en ongeveer 1 maand) er 'n slang vervangen dient te worden ...

Afbeelding

... de slang is nog hard - en zweet nog niet ... maar het is goed te zien dat deze in staat van ontbinding geraakt, door de metalen bewapening die aan het corroderen is :|

Re: Olielek 964 Cabrio

12 apr 2012 12:25

zijn geen goedkope slangen weet ik uit ervaring :(

Re: Olielek 964 Cabrio

12 apr 2012 12:28

't werk er omheen ook niet :|

... maar beter preventief vervangen - dan het een keer oplopen :wink:

Re: Olielek 964 Cabrio

12 apr 2012 21:06

Weet er alles van. Over een week bij mij olieleiding vervangen.

Re: Olielek 964 Cabrio

12 apr 2012 21:33

die gewapende slang kun je de meter kopen,dan hoef je alleen nog de flenzen erop te laten persen. dat kan bij diverse construktiebedrijven
origineel kopen kan ook natuurlijk :)
Plaats een reactie