Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
30 maart 2012 15:05
vanwege een slecht rubber is er roest onder de voorruit,dat word nu gelijk aangepakt.
wat zou beter zijn?
de oude ruit houden en een nieuw rubber bestellen (volgens de garage een verschrikkelijk karwei)
of een nieuwe 964 ruit met nieuw rubber.
de oude heeft niet veel steenslag.
30 maart 2012 15:14
Ik ben zo vrij geweest om de topic-titel aan te passen
alleen het woord
VOORRUIT zegt natuurlijk niks over je uiteindelijke vraag
ruud janssen schreef: de oude ruit houden en een nieuw rubber bestellen (volgens de garage een verschrikkelijk karwei)
Wat vind de garage een verschrikkelijk karwei? .. het bestellen van een nieuw ruitrubber?
Het meeste werk zal zitten in het verwijderen van de roest - en evt. herstelling van dat plaatwerk.
De ruit plaatsen - is niet zo heel moeilijk - deze zit namelijk niet gelijmd -
30 maart 2012 15:30
nieuwe ruit is procentjes.
30 maart 2012 15:36
Ik heb afgelopen winter de paravan laten spuiten en deoude ruit teruggeplaatst met een nieuw origineel rubber.
Geloof mij, als je een origineel ruitrubber van Porsche gebruikt en geen aftermarket is het een centje van een fluit.....
Klooien met imitatie levert veel pas-problemen op. ( zei de ervaringsdeskundige die door schade en schande wijs is geworden)
Er is al een topic hierover.....
30 maart 2012 16:47
sorry ik denk af en toe simpel.
het gaat om een sc model van 1981.
hij zegt dat het moeilijkst is om de strip er weer terug in te krijgen.
30 maart 2012 17:31
Dan kan je er voor kiezen om meteen een nieuwe strip bij het rubber te bestellen
't is niet echt moeilijk - alleen meer (en mss vervelend?) werk.
Als je voor originaliteit kiest - zou ik nooit voor 'n 964 rubber gaan - die van 'n SC of 3.2 is net zo goed....
.. mss kan je (wel) beter op zoek naar een andere garage - als ze dit vervelend of moeilijk werk vinden
30 maart 2012 18:32
Wat een enorm droog rubber zeg, komt hij uit een warm land
Ruit monteren met een nieuwe lijst, wat kit en een touwtje en het is een "koud kunstje"
Oja natuurlijk het e.e.a. spuiten
30 maart 2012 18:43
molen934 schreef:wat kit en een touwtje en het is een "koud kunstje"
Kit
.. zeepsop zal je bedoelen
30 maart 2012 19:05
spring valley staat er op scheepsbrief.
stikker van pca newyork op de ruiten.
omdat hij toch bij de garage staat heb ik aan hem gevraagd om de roest te verwijderen,lijkt nog niet door te zijn.
volgens mij kan er beter een nieuw origineel rubber met strip besteld worden.
weet iemand de kosten ervan en eventueel waar?
30 maart 2012 19:11
Zou de facturen er op na moeten slaan wat de kosten betreft ... maar bestellen kan je bij elke Porsche- Dealer of Specialist
of bij je eigen garage
- aannemende dat ze iets met Porsche van doen hebben -
30 maart 2012 19:15
hij ging het uitrekenen,had het nu nog even druk met een motor van een gt3 in elkaar te zetten,is mooi om te zien.
30 maart 2012 19:46
Anders even
HIER Klikkerdeklik je licht opsteken.
Is maar 50 km bij je vandaan (en € 5,-- voor de tunnel
)
Wim en Timo kunnen het totaal verhaal (roest verhelpen, ruit eruit en erin, en de juiste onderdelen) prima voor je regelen.
Zij zetten de ruit erin met de spreekwoordelijke 2 vingers in hun neus
30 maart 2012 20:44
daar ga ik later maar eens contact mee opnemen,eerst maar eens zorgen dat hij de weg op kan.
30 maart 2012 22:29
Olaf schreef:molen934 schreef:wat kit en een touwtje en het is een "koud kunstje"
Kit
.. zeepsop zal je bedoelen
Kweethet, maar gebruik altijd een dun laagje kit zowel tussen het ruit en rubber en tussen het rubber en sponning.
Zodat het net eruit komt en super afgesloten
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.