Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
05 apr 2012 22:24
Is dit nou reel? 46.000 Euro voor een 996 4s, 78000km. Zilver grijs. 04-2003
Perfecte auto visueel althans, proefrit kwam er niet van.
Nog nergens zo een mooie 996 gezien. Geen krasje, geen beschadiging, niets.
Maar die vraagprijs?
Enfin, liep stuk op het bijbetalen.
BBC.
05 apr 2012 22:30
Ik vind dat behoorlijk aan de prijs. Maar voor een super mooi model, kan je natuurlijk wel wat dieper in de buidel tasten.
05 apr 2012 22:43
Voor een Km stand onder de ton is de prijs fair - bij de Oosterburen kost zoiets je 40K €uro en komt er nog BPM en wat andere kosten bij om 'm hier op kenteken te zetten.
Bij een hoge(re) vraagprijs mag je wel verwachten dat je inruilprijs ook wat hoger ligt ... maar dat terzijde
05 apr 2012 23:04
Olaf schreef:Bij een hoge(re) vraagprijs mag je wel verwachten dat je inruilprijs ook wat hoger ligt ... maar dat terzijde
Wat hoger? Oke, er zit nog een jaar porsche approved garantie op.
Had een bod gedaan, natuurlijk te laag...., maar verkoper komt eigenlijk terug van zijn eerste inruilprijs. Dat viel me tegen. Had best wat water bij de wijn willen doen.
Maar dat moet dan van 2 kanten komen.
Zou mijn eerste porsche zijn geweest, jongensdroom blabla, U kent het natuurlijk allemaal wel.
Maar hoe dan ook. Kijk op porsche-kopen.nl er er zijn genoeg alternatieven. Maar wel 6000,- Euro goedkoper! Wat is een Porsche-approved garantie waard? Voor een 2003!?
06 apr 2012 10:58
Voor 46k koop je ook een 997... Ik zou het wel weten...
06 apr 2012 11:04
BBC2011 schreef:Olaf schreef:
Maar hoe dan ook. Kijk op porsche-kopen.nl er er zijn genoeg alternatieven. Maar wel 6000,- Euro goedkoper! Wat is een Porsche-approved garantie waard? Voor een 2003!?
Een motorrevisie /modificatie kost al snel meer dan 7K €. Dat is ongeveer worst that can happen, maar onder de garantie vallen natuurlijk ook andere zaken. Wat het (jou) dan waard is, kun je best zelf inschatten.
06 apr 2012 11:16
Garantie koop je in Dld voor een EUR of 1200, maar dan moet de auto uiteraard al in de gewenste staat verkeren...
06 apr 2012 11:56
de vraag die je jezelf heel eerlijk moet stellen is :
wat is een reële prijs voor mijn auto?
Vaak is is dit nl. ook nogal aan de hoge kant.
Persoonlijk koop ik dit soort auto's altijd zonder inruil, dan willen de verkopers wat meer met de prijs doen.
06 apr 2012 15:52
@bbc2011....Ik heb binnekort misschien iets leuks voor jou...een 996 4s van 2002 in super staat, die nu op dit moment een nieuwe bak krijgt en een revisiebeurtje bij Resto, incl alle modificaties. Nu zul je je afvragen waarom doet ie m dan weer weg....??? dat zit zo...ik heb ook nog een 996 cabriolet, en ik wilde ze allebeide te koop zetten als de 4s klaar is. het maakt mij niet uit welke het eerste weg is. met diegene die overblijft blijf ik voorlopig mee rijden. ( de cabriolet is ook gereviseerd en heeft ook alle modificaties gekregen bij Hartech in england.)
06 apr 2012 21:27
een mooie hier op het forum
viewtopic.php?f=10&t=32368
06 apr 2012 22:21
En hier de mijne, ietsje meer kilometers, ietsje goedkoper toch ook
http://nl.kapaza.be/vi/59182709.htm
11 apr 2012 15:02
Ja en met belgisch kenteken. Dus daar komt bpm bij....
11 apr 2012 15:48
zo'n 3000 euro BPM & keuringskosten. Maar dan heb je wel een 996 4S uit 2002 voor maar 32000 euro (en dat is geen verkeerde prijs)
12 apr 2012 8:24
Alfred schreef:zo'n 3000 euro BPM & keuringskosten. Maar dan heb je wel een 996 4S uit 2002 voor maar 32000 euro (en dat is geen verkeerde prijs)
En de kilometerstand dan? Ik wil de Porsche voor dagelijks gebruik hebben.
Dan lijkt mij een hoge km niet gunstig. Wil er 2-4 jaar mee rijden, 10k-15k per jaar.....
ps.
Heb vorige week proefrit mogen maken met 996Turbo! (2002) Wat een geweld! Dat gaat het helaas dus niet worden, voor dagelijks gebruik althans. Rijbewijs en Gezondheid worden hier niet beter van en je vullingen trillen eruit. Ik mag aannemen dat een 4s ietjes minder oncomfortabel is? Ik moet nog steeds een eerste rit met een 4s maken......
12 apr 2012 8:36
Uitgaande van het maximum 4 jaar 15K/jaar staat de teller over 4 jaar op 240K, vls mij geen probleem voor een 3.6.
De waarde over 4 jaar zal denk ik meevallen, het is tenslotte een 4S en het meeste is er al af.
12 apr 2012 8:36
BBC2011 schreef:Ik mag aannemen dat een 4s ietjes minder oncomfortabel is? Ik moet nog steeds een eerste rit met een 4s maken......
4S is net zo (on)comfortabel als de turbo.
12 apr 2012 9:23
Koop dan lekker een Benz ofzo, erg comfortabel hoor. Ik rij minimaal 10.000 km per jaar in een oude 912, dat is pas comfort.
12 apr 2012 9:29
ja hoho, wat voor onderstel velgcombi lag er op de auto? als je idd een standaard onderstel en 18inch op de Porsche te oncomfortabel vindt is misschien een cadillac wat voor je? die maken heerlijke auto´s (voor de fainthearted..)
12 apr 2012 9:35
As het comfortabel moet zijn...ik weet nog wel een leuke 2CV, is ook een boxermotor, luchtgekoeld en het dak kan eraf......
12 apr 2012 11:15
Ferdi's Porsche schreef:As het comfortabel moet zijn...ik weet nog wel een leuke 2CV, is ook een boxermotor, luchtgekoeld en het dak kan eraf......
Nou nou.
Kijk, de proefrit die ik maakte met een 996 turbo vond ik hard.
19 inch velgen. Ik dacht dat een 4s een ander onderstel/afstemming had dan de turbo.
Ik moet dagelijks over drempels en stenen.
Vandaar.
P.
12 apr 2012 12:13
Gewoon een proefrit met een 4S gaan maken (op standaard velgen) en dat zal best wel meevallen.
Een ex-USA 4S zal mogelijk nog meer comfort bieden, deze staan standaard iets hoger, dus meer vering.
12 apr 2012 13:02
Comfort wordt bepaald door de veren en de dempers en niet door de hoogte waarop de auto is afgesteld. Alhoewel de hoogte wel weer van belang is bij het nemen van drempels.
12 apr 2012 13:27
volgens mij zijn de veren groter/langer bij USA uitvoeringen dus comfortabeler
12 apr 2012 13:29
Ik vind mijn 964 al best comfortabel en heb nog wel een aangepast onderstel.
Een rit van 1000 km is zeker geen straf in deze auto.
Misschien is een Porsche als DD voor jou niet de beste keuze?
12 apr 2012 15:00
Ik vind mijn 996 ook comfortabel zat hoor.
Eén van de dingen waar de 996 moet tegen opboksen (buiten het feit dat hij watergekoeld is en dus rijdt en verwarmt zoals het moet
) is het "teveel" aan comfort.
Maw, veel comfortabaler dan een 996 4S wordt het niet bij Porsche, of toch niet bij de 911.
Als je drempels wil nemen aan 50km/uur is een 911, eender welke 911, niets voor jou.
"Eieren of joeng" heet dat in Belgie, maw: 't is het één of het ander.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.