Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
19 apr 2012 14:03
hallo,
tijdens het paasweekeinde was na 3 dagen stilstaan ineens geen 'geluid meer te krijgen' uit mijn 993. de deurvergrendeling deed niets meer en later bleek dat bij het maken van contact er geen lampje in het dashboard op licht. ik denk dus dat de accu op een of andere manier volledig leeg getrokken was. Dus aan de druppelaar.
Maar nu, na 1.5e week aan de druppelaar geeft de auto nog steeds geen krimp. Nog steeds licht er geen lampje op na het draaien van het contact slot.
ervan uitgaande dat het idd de accu Is, is het dan wel mogelijk om te proberen met start kabels de auto te starten?
dank en groet,
Tristan
19 apr 2012 14:27
zekers. zit de accu er nog in?
19 apr 2012 14:34
Ook meegemaakt,druppellader geen effect,sterkere lader en weer opgeladen en alles opgelost!
19 apr 2012 14:34
Hoe heb je de accu aan de druppellader gehangen?
Jumpstarten kan altijd -
maar denk wel even aan het plus-min verhaal
19 apr 2012 14:37
Een druppellader is gemaakt om een volle accu geladen te houden en absoluut niet gemaakt om een totaal lege accu op te laden.
Een totaal ontladen accu is in de meeste gevallen meteen overleden. Het beste is om de accu uit de auto te halen en even laten doormeten bij een garage.
Indien hij nog bruikbaar is dan opladen met een "normale" acculader.
Als je hem toch wilt gaan starten met behulp van startkabels zorg er dan voor dat je startkabels gebruikt van een hele goede kwaliteit ander kom je nog van een koude kermis thuis.
19 apr 2012 15:24
daarnaast komt het veel voor dat een druppellader en een acculader een "startstroom"nodig hebben om te kunnen funcioneren. er zal dus nog een klein beetje stroom in de accu moeten zitten. Een accu die 3 dagen niet overleeft kan vermoedelijk overleden zijn of je hebt een laadstroom probleem.
19 apr 2012 15:30
Ja, het gekke is dat ik daarvoor niet de kleinste 'waarschuwing' heb gekregen dat er iets mis zou zijn met de accu.
19 apr 2012 15:35
Accu`s zijn net vrouwen, ze doen het lang en dan in ene onverwacht niks meer.
(alleen in de winter laten ze zien dat het minder kan worden)
19 apr 2012 15:41
gewoon de wegenwacht bellen.
19 apr 2012 15:46
De Singaporese wegenwacht dan
19 apr 2012 15:52
krijg nou tieten
19 apr 2012 16:01
Accu belast testen!
Kan van het ene op het andere moment nl inwendige sluiting krijgen en dan is de accu gewoonweg niet meer op te laden.
19 apr 2012 16:02
wolf schreef:krijg nou tieten
Liever niet
(zelf dan)
19 apr 2012 17:13
Autovergunning is in Singapore momenteel SGD 84,000 (voor 10 jaar geldig) maar kun je alleen kopen voor nieuwe auto's. Dat correspondeert met meer dan EUR 42,000. Kan je dus een leuk elfje van kopen in NL....en dat is inderdaad voor mij het enige haalbare.
19 apr 2012 17:15
Als je zo'n onderhoudsvrije accu bezit moet je deze eerst langzaam opladen
Wanneer je gelijk de volle spanning erop zet kan je hem weggooien
Doet het klokje het nog wel
, of is hij helemaal ingestort
Suc6
19 apr 2012 19:18
En dan klagen wij over BPM......
19 apr 2012 21:46
Meten is weten! Dus pak de voltmeter en meet de (onbelaste) accuspanning, die hoort tussen de 11,8 en 12,6 Volt te liggen. Meet je een veel lagere spanning dan is tie waarschijnlijk overleden.
19 apr 2012 23:20
+1
Ligt mij ook een vrij logische stap!
20 apr 2012 8:51
in de tijd dat hij alle goed bedoelde opmerkingen gelezen heeft
, had er ook een nieuwe in gezeten en had hij lekker kunnen
20 apr 2012 10:48
Dus zet jij (en ik
) er nog maar eentje bij...
21 apr 2012 13:57
It's alive! Nieuwe Bosch accu erin, zoals door sommigen aangeraden.
Met startkabels kwam ik nergens...
Dank en groet,
Tristan
22 apr 2012 12:15
Een Porsche is onsterfelijk, de toegevoegde componenten van andere leveranciers geven soms de geest. Veel rijplezier ermee.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.