Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
20 apr 2012 18:11
onlangs de 928 ingeruild op een 911 in België.
de 928 reed al ongeveer 6 a 7 jaar hier in Nederland.
krijg ik net deze melding van degene die hem in belgie gekocht heeft:
"Vandaag is de wagen de technische keuring gepasseerd en is ingehouden wegens geen aanwezig chassisnummer vooraan rechts.
Achteraan is er een klein plaatje aanwezig,toch deze telt niet voor de Belgische keuring want het is geen ingeklopt chassisnummer.
Wagen is verboden voor het verkeer in België!!!!!!!!!
De wagen moet worden teruggenomen of deze moet worden voorzien van een geldig raamnummer of chassisnummer door Porsche.
Ik kan met de wagen niets beginnen ofwel neemt u hem terug ofwel dien ik deze keer klacht in bij de Politiediensten want een wagen zonder geldig chassisnummer mag in Europa niet worden gekeurd.
Zeldfvoor de RDW moet het chassisnummer vooraan rechts aanwezig zijn."
zo is er altijd wel wat.
20 apr 2012 18:24
ruud janssen schreef:... het is geen ingeklopt chassisnummer ...
zelfde eis als in NL
historie van deze Porsche?
20 apr 2012 18:33
zelf een half jaar terug (of iets langer) gekocht van iemand die hem zelf heeft ingevoerd vanuit Denemarken (dacht ik).
hij had zelfs nog een apk tot ver in 2013.
ik heb de vorige eigenaar ook nog een berichtje gestuurd.
20 apr 2012 19:52
Dan zal er toch wel info bekend zijn?
20 apr 2012 21:04
gelukkig een reactie van de vorige eigenaar waarvan ik hem had gekocht:
Goedenavond, dan zou ik ze advies geven om een afspraak te maken met de opticien, hans anders ook in België. Langs het chassisnummer loopt namelijk een dikke stijve kabelboom langsop, als je die opzijduwd dan zit er een nummer zichtbaar achterverscholen.
ik kreeg er al een beetje koppijn van.
20 apr 2012 21:14

gelukkig maar
20 apr 2012 21:55
Belgen...
't Blijft een raar volkje, vooral die van de keuring.
Vriend van me koopt een Golf, Belgische wagen, rijdt daar 11 jaar mee rond, elk jaar keurig naar de keuring etc... Verkoopt uiteindelijk de wagen en krijgt een ziedende nieuwe eigenaar aan de telefoon: blijkt om een gestolen wagen te gaan.
20 apr 2012 22:07
keuringen in Belgie: kan ik een boek overschrijven

mocht Europa ooit overeenkomen dat keuringsplichtige voertuigen uit de EU in elk willekeurig EU land zijn periodieke keuring mag laten uitvoeren, dan kunnen de keuringsstations hun deuren sluiten.
20 apr 2012 22:50
lijkt op de mof die de mijne kocht. grote muil. dreigen. nog meer dreigen.
hoop dat de jouwe bakzeil haalt. onbeschoft. succes!
21 apr 2012 10:14
nu zegt die belg weer ,dat het nummer er wel in staat maar niet aan de goede kant.
krijg er wat van.
21 apr 2012 10:37
Even uitleggen dat links/rechts van achter het stuur gezien is

en niet links/rechts staand voor de auto
Wat een gez#$k zeg......
21 apr 2012 10:55
Ik denk dat er bij de keuring wat meer zaken naar boven gekomen zijn, waarop de auto afgekeurd wordt. De nieuwe eigenaar kan dat niet betalen en zoekt nu een reden om de koop terug te draaien.
Dat lukt niet op het punt van onderhoud, maar wel als de auto "een duistere herkomst heeft".
Succes ermee en ik hoop dat het geen slepend verhaal wordt.
21 apr 2012 11:35
Toch wel raar een zichtbaar verscholen nummer!
21 apr 2012 12:25
gisteren nog bij de autokeuring in B geweest. Het zijn echt pennenlikkers daar hoor. ik zou het nog rustig geloven dat ze moeilijk doen over waar dat plaatje exact hoort te zitten.
en je kunt ook niet praten met die mensen, ze luisteren totaal niet naar je. Ik hoop op een goede afloop voor je!
21 apr 2012 12:28
Wat 'n gezeur
Als het nummer voor een 928 op de juiste plaats staat

So What! .. even 'n heftig briefje laten sturen
met een mooi briefhoofd.
Of een blikje stalen zenuwen leegeten en de boel 'la luna' laten
21 apr 2012 12:36
Toch wel raar een zichtbaar verscholen nummer!
Autofabrikanten maken wel vaker een (ontwerp) foutje. Kan mij nog meerdere gevalletjes herinneren van
een frans volume merk. O.a. chassisnummer in een (geschroefd) spatbordrand geslagen, je kon zo het ene
spatbord (met chassisnummer) met de andere omwisselen. Moesten ruim 1500 auto's terug naar de douane
om het chassisnummer op een andere (vaste) plek in te slaan.
21 apr 2012 15:12
ruud janssen schreef:gelukkig een reactie van de vorige eigenaar waarvan ik hem had gekocht:
Goedenavond, dan zou ik ze advies geven om een afspraak te maken met de opticien, hans anders ook in België. Langs het chassisnummer loopt namelijk een dikke stijve kabelboom langsop, als je die opzijduwd dan zit er een nummer zichtbaar achterverscholen.
ik kreeg er al een beetje koppijn van.
21 apr 2012 15:32
Inruil lijkt te duiden op dat je bij een handelaar de 911 hebt gekocht en daar de 928 ingeruild hebt. Nou lijkt het mij dan toch wel de verantwoordelijkheid van de handelaar om het chassisnummer te controleren. Nog afgezien van het feit dat als het nummer daar nu eenmaal hoort te staan (daar ga ik voorlopig maar even vanuit) bij een 928 dat hij dan helemaal niets te zeuren heeft.
Ik zou dus kort zijn in de communicatie: de auto voldoet aan alle eisen om in Europa de weg op te mogen, daarom wordt deze niet teruggenomen.
En als je een rechtsbijstandsverzekering hebt natuurlijk meteen de zaak daar aanmelden.
21 apr 2012 17:03
In zijn advertenties op kapazaa.be staat hij als professioneel ingeschreven.
Het viel mij op dat hij totaal niet niet naar de 928 heeft gekeken,hij heeft alleen een klein stukje mee gereden en een kort stukje terug zelf.
Hij beloofde veel wat de 911 betreft,in eerste instantie afgesproken dat de deal pas door zou gaan als de 911 op nl kenteken staat,dat bleek niet zo eenvoudig vanwege dat hij meteen apk goed gekeurd moet zijn ter plaatse.
Daarom maar naar v zweeden gebracht om apk klaar te maken,die is intussen al uren bezig om de verlichting etc in orde te maken.
Bij mij thuis heeft hij de 928 op de trailer gezet en mee genomen.
Volgens mij is er niets mis met de 928, en als je zoiets zou weten dan spreek je ook niet bij je huisadres af lijkt mij.
02 mei 2012 13:27
Hoest afgelopen?
02 mei 2012 16:24
Als TS slim is dan reageert die gewoon niet meer op deze onzin.. de groeten daar in het Belgeske zou ik zeggen
02 mei 2012 18:33
En dan nog niet kunnen vinden,hij heeft later met tonny v Zweden gebeld,die heeft hem via de telefoon geloodsd naar waar het nummer staat.
Tot op heden niets meer vernomen ervan.
Ik wacht zelf even tot de 911 op kenteken staat,hopelijk is tonny deze week er klaar mee en kan ik volgende week ermee naar het RDW
28 aug 2015 14:19
Heel fijn dat ik dit bericht tegenkwam, na al bijna 13 jaar eigenaar te zijn van een 928 uit 1980 kwam ik nu niet door de keuring en ben inmiddels bij de RDW geweest voor identificatie. Volgende week gaan ze de plek etsen om het nummer te voorschijn te toveren. Maar door deze post heb ik het 2e plekje gevonden achter de kabelboom waar gelukkig (ik was al bezorgd) mijn chassisnummer ingeslagen staat.
Ik vertrouw erop dat ik na volgende week weer met mijn rode monster door Nederland kan rijden.
28 aug 2015 18:59
toch wel handig zo een forum
28 aug 2015 19:32
En top dat je het meldt.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.