Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Bandenschade door wegwerkzaamheden..

22 apr 2012 21:08

Reed afgelopen week over een provinciale weg, waar ze bezig waren met reparatiewerkzaamheden aan het asfalt.
Het asfalt was waarschijnlijk nog niet droog genoeg, zodat het tijdens het er overheen rijden, aan mijn beide linkerbanden bleef plakken.. :?
Kreeg het er met geen mogelijkheid af en had dus twee nieuwe linkerbanden nodig.

Daar de banden echter ca. 50% versleten zijn, ben ik genoodzaakt ook de rechter banden te vervangen. :shock:
De verzekering van DuraVermeer wil echter maar 50% van de schade vervangen, omdat de banden 50% zijn versleten!! :evil:
Kost me dus ca. 1500/2= Euro 750,= , voor iets waar ik niet om heb gevraagd!

Iemand ervaring met zo'n situatie? Hoe maak ik kans op 100%?

Afbeelding

Re: Bandenschade door wegwerkzaamheden..

22 apr 2012 21:12

lijkt me gevalletje wegbeheerder

22 apr 2012 21:13

gejasiem schreef:Kost me dus ca. 1500/2= Euro 750,= , voor iets waar ik niet om heb gevraagd!

1500 voor 2 banden ??.... is dat inclusief 24 karaats ventieldoppen :shock:

22 apr 2012 21:13

Is normaal. Ik ken meer gevallen waarbij de uitbetaling naar rato van slijtage door gebruik is gebeurd. Geld ook bij aanrijding waarbij je wiel+band onherstelbaar zijn beschadigd.

22 apr 2012 21:19

Zou je geen aanspraak maken voor 4 banden?
Het is toch best om aan elke as banden te hebben met gelijkaardige slijtage.

22 apr 2012 21:27

@Rob Daarom deel ik het ook door twee = 750 :wink:

De wegbeheerder is de gemeente en die verwijst mij naar de uitvoerende en die weer naar hun verzekering..

Kost alleen maar tijd en frustratie en ondertussen staat mijn auto stil. Gelukkig is het niet mijn DD...

22 apr 2012 21:30

gejasiem schreef:Iemand ervaring met zo'n situatie? Hoe maak ik kans op 100%?

Ik vind eerlijk gezegd niet dat je recht hebt op 100%.....
Voor circa 800 euro heb je overigens 4 nieuwe Continentals erop..... hoezo 1500 euro?

22 apr 2012 21:35

gejasiem schreef:De wegbeheerder is de gemeente en die verwijst mij naar de uitvoerende en die weer naar hun verzekering..

Gemeente aansprakelijk stellen.
Met de andere partijen heb jij niets te maken.
Als de gemeente vind dat ze de schade op de uitvoerder moeten verhalen, moeten ze dat zelf regelen...

22 apr 2012 21:37

gejasiem schreef:@Rob Daarom deel ik het ook door twee = 750 :wink:

De wegbeheerder is de gemeente en die verwijst mij naar de uitvoerende en die weer naar hun verzekering..

Kost alleen maar tijd en frustratie en ondertussen staat mijn auto stil. Gelukkig is het niet mijn DD...

Geen genoegen mee nemen.
Gemeente is opdrachtgever en uiteindelijk verantwoordelijk.
Formeel verzoek indienen, eventueel richten aan wethouder.
Ken soortgelijke gevallen waar wel volledig is betaald. Kansen via de wegbeheerder zijn groter, dan via Dura, blijft natuurlijk een aannemer.

22 apr 2012 21:49

Jeroen914 schreef:
gejasiem schreef:De wegbeheerder is de gemeente en die verwijst mij naar de uitvoerende en die weer naar hun verzekering..

Als de gemeente vind dat ze de schade op de uitvoerder moeten verhalen, moeten ze dat zelf regelen...

+1. Meteen hard erin, aantekenen en korte termijnen.

22 apr 2012 22:17

Heb ik vanuit mijn kantoor dagelijks mee te maken. Ik vrees dat hier weinig aan te doen is. Jij lijdt als gevolg van een onrechtmatige daad schade. Alleen de beschadigde goederen moeten vergoed worden. De schade bestaat uit twee reeds voor een deel versleten banden. Dat je in de praktijk tegen een praktisch probleem aanloopt doet hier helaas niets aan af. Alleen de dagwaarde komt voor vergoeding in aanmerking. :oops:

22 apr 2012 22:23

al eens met de ''bandenboer'' overleg gehad over evt. verwijdering van het asfalt op je banden ?

22 apr 2012 22:29

Misschien met diesel of Euro95. Geen idee of daar je band niet NOG slechter van wordt.
Ik zou het geld cashen en vier nieuwe banden scoren!

22 apr 2012 22:38

Zo zagen mijn oude banden er ook uit na een dagje Zandvoort en verkeerde lijnen rijden,zelfs na 150 km thuisreis :shaking2: was er geen mm vanaf.
Met een hete föhn/verfafbrander en plamuurmes steek je het er zo weer vanaf........

23 apr 2012 8:13

Ik heb iets vergelijkbaars meegemaakt.
Had een band lek gereden door een gat in het wegdek en stelde betreffende gemeente aansprakelijk.
Stuurde foto's mee van de platte band en van het gat in de weg.
Karkas van de band was beschadigd.

Kreeg een mail van de burgemeester terug die me vroeg om de rekening van de nieuwe band in te dienen, deze werd keurig terugbetaald. :res:

De defecte band was bijna nieuw dus ik hoefde geen 2 banden te vervangen.

23 apr 2012 9:01

Jeroen914 schreef:

Hmmmm.... Dat ligt toch wel even anders, hoor!

Dit is een handig boekje waarin een en ander duidelijk in staat (inclusief jurisprudentie):
klikkerdeklik

Afbeelding

In a nutshell: ik zou bij Dura blijven en een en ander welbeschouwd zou ik € 750,00 schadevergoeding accepteren...

23 apr 2012 9:28

Het kan nog erger.

http://www.youtube.com/watch?v=1DqTxfYPlgg

23 apr 2012 10:11

gejasiem schreef: Hoe maak ik kans op 100%?

Niet -

Speedy356 die wel weet waar hij over praat, schreef:In a nutshell: ik zou bij Dura blijven en een en ander welbeschouwd zou ik € 750,00 schadevergoeding accepteren...

... en als je de nieuwe banden nog niet hebt gekocht - zou ik inderdaad eerst 'ns kijken of de truuk van André werkt ...

23 apr 2012 12:33

Voor 750 moet je toch in de buurt komen van vier nieuwe banden voor de Boxster. Wat zijn de maten die je nodig hebt?

23 apr 2012 13:36

Verkeerde volgorde, eerst prijs geven en dan de bandemaat vragen. :roll:

Aan de avatar te zien lijken het wel 18" banden.
Stel dat het toch de goedkopere 17" zijn, geef eens een link naar een site waar je 4 goede banden voor Euro 750,- incl. monteren en btw zou kunnen kopen.

Daar zijn dan veel mensen mee geholpen. :mrgreen:

23 apr 2012 13:40

Niet per sé de verkeerde volgorde hoor. Tenzij je hele rare dingen uitgehaald hebt in 18" op een 986 wel de max, dus op basis van die 18"zou 750 wel net uit moeten kunnen (of net niet, maar dan heb je het over tientjes). Om specifiek te kunnen zijn is de exacte maat wel handig... :)

Als ik de maten heb zal ik de website posten :)

23 apr 2012 13:47

Als banden 50% versleten zijn is jouw schade uiteraard ook gewoon de helft van de waarde. Dus je hebt geen poot om op te staan. En ik neem aan dat de verzekering het wel zal verhalen op de wegbeheerder.

23 apr 2012 13:55

Voor hoeveel €€€ is het wegdek eigenlijk beschadigd? :shock:
Die wegbeheerder zal zichzelf wel in de buik bijten..., had hij eea niet goed afgelint?, of gewoon te vroeg vrijgegeven?
Als het asfalt nog zo zacht is dan kan ik me dat haast niet voorstellen :scratch:

23 apr 2012 14:32

Erwin schreef:Stel dat het toch de goedkopere 17" zijn, geef eens een link naar een site waar je 4 goede banden voor Euro 750,- incl. monteren en btw zou kunnen kopen.

Hooguit 5 tientjes bijleggen en je bent het mannetje voor 800,- :wink:

23 apr 2012 14:41

Remmel schreef:Kreeg een mail van de burgemeester terug die me vroeg om de rekening van de nieuwe band in te dienen, deze werd keurig terugbetaald. :res:

Van Beers zeker de avond van te voren bij de Veldjmuus wezen slempen :wink:
Plaats een reactie