Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
23 apr 2012 19:54
de vraag van mijn kant is als ik een auto verkoop naar belgie bijv. Van Beurden in Retie en ik wil hem inruilen krijgt degene dan de pbm terug en moet ik de platen inleveren of gebeurd er niets
23 apr 2012 19:57
je moet de platen inleveren en dan kun je de BPM terugvragen. kan wel ff duren maar je krijgt de BPM mits de auto niet ouder is dan oktober 2006
23 apr 2012 20:38
Heet dat in Belgie pbm
24 apr 2012 0:08
Is slechts gedeeltelijk waar.
Dit gaat uitsluitend op, wanneer je de auto verkoopt aan de eindgebruiker. Dus bij inruil in de beginne niet.
24 apr 2012 11:23
auto mag ook ouder zijn dan 2006 maar dan wel pas ingevoerd na 2006 in NL.
24 apr 2012 11:34
Henk schreef:Is slechts gedeeltelijk waar.
Dit gaat uitsluitend op, wanneer je de auto verkoopt aan de eindgebruiker. Dus bij inruil in de beginne niet.
Weet je dat zeker? Volgens de belasting site staat er alleen dat de auto uitgevoerd waarbij er geen doelstelling is om de auto binnen een jaar weer te importeren...
24 apr 2012 19:19
de belastingdienst schreef:Bij het teruggaafverzoek moet u bescheiden overleggen waaruit blijkt dat het motorrijtuig is geregistreerd in een andere EU-lidstaat of EER- staat. Dit kan zijn een kopie van een door het betreffende land afgegeven registratie- of kentekenbewijs, een door een officiƫle instantie van het betreffende land gewaarmerkte verklaring, et cetera.
Dit komt er kortweg op neer dat er in het land waarheen de auto wordt geƫxporteerd, een kentekenhouder moet zijn.
24 apr 2012 19:45
een garage kan toch ook een kentekenhouder zijn? ik heb een auto gekocht die nooit van een particulier was geweest, maar altijd op naam vd garage had gestaan. de garage was hierbij voor de Belastingdienst de kentekenhouder