Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
27 apr 2012 11:27
hallo,
Ben eindelijk zo ver dat ik een porsche wil gaan kopen altijd al graag willen hebben maar nooit echt gedurfd
ik wil zo wie zo een 911, maar welke weet ik nog niet precies twijfel tussen een belastingvrije 3.2 of een 993 s
nu had ik een mooie 911 turbo van 86 zien staan bij de porsche specialist haaglanden maar vind hem relatief goedkoop in vergelijking met andere 911 turbo"s
is er iemand die toevallig deze auto kent
mvg Wilco
27 apr 2012 12:56
Mooie turbo, scherpe prijs. AKK elders en je weet meer.
27 apr 2012 15:44
Weet alleen dat deze auto er al langer dan een jaarvte koop staat.
29 apr 2012 10:16
ja dat doe ik zo wie zo een aankoop keuring elders, maar had gehoopt dat hier iemand deze 911 kende,
heb niet al te vaak tijd en woon niet in buurt, wil graag al vrijwel zeker zijn dat hij goed zodat ik er niet voor niets een dag in steek,
dat deze 911 al langer dan een jaar te koop staat geeft ook te denken
mvg wilco
01 mei 2012 18:40
Hoi Wilco,
Ik ken de auto niet, maar ik woon er zelf vlak in de buurt en ik heb zelf ook een 930 turbo, die pas geleden geheel gereviseerd is. Ik weet m.a.w. hoe een goede hoort te zijn. Als je een keer wilt proefrijden in die witte en je wilt er iemand bij hebben die kan meeoordelen, let me know.
gr Fred
01 mei 2012 20:50
Dat lijkt mij een mooi aanbod!
03 mei 2012 11:07
Deze turbo is onlangs gekeurd door Porsche Rotterdam.
Keuringsrapport is aanwezig.
Enige dingen die mankeerden waren de ruitenwisserbladen en de banden die ovaal zijn door het lange stil staan.
Minpunt is wel dat het onderhoudsboekje zoek is. Wel zijn verder alle onderhoudsdocumentaties en rekeningen aanwezig.
03 mei 2012 11:11
.. gepost vanuit de eigen winkel, Theresa
03 mei 2012 12:53
Theresa schreef:Minpunt is wel dat het onderhoudsboekje zoek is. Wel zijn verder alle onderhoudsdocumentaties en rekeningen aanwezig.
als van een auto uit '86
alle documentatie en rekeningen (welke onderhoudsdocumentatie is er behalve het boekje en de rekeningen?) aanwezig zijn en het boekje niet, zou me dat persoonlijk roesten.
04 mei 2012 10:07
bedankt voor jullie reacties allemaal, dat geeft zeker te denken dat alle rekeningen er zijn maar toevallig de boekjes niet toch vreemd.
fred4 bedankt voor je voorstel helemaal top als ik de auto zou willen laat ik het je weten maar die boekjes he,
theresa heb je overwogen om die 911 zelf te kopen of werk je waar hij tekoop staat
mvg wilco
04 mei 2012 10:32
lees eens wat horn schrijft. liever rekeningen dan een boekje. noob.
04 mei 2012 10:38
Boekjes worden ook nog wel eens achteraf in elkaar geknutseld. Zou ik niet zo op varen idd. Als er een goede AKK geweest is met compressietest etc. Weet je toch ook genoeg. Als je geen risico wil lopen, moet je ook geen auto kopen die ouder is dan 5 jaar.
04 mei 2012 10:43
compr/leakdown is niet standaard zal wel flink bijbetalen zijn #akk
04 mei 2012 10:47
Weet niet meer wat het verschil is. Je hebt de warme moeilijke dure test en de koude makkelijke test toch? Die laatste zegt meestal al genoeg, is niet veel werk, zou ikzelf achteraf gezien altijd wel doen.
04 mei 2012 11:04
ok, dan heb ik dus iets te snel gelezen en niet helemaal begrepen,
als je het zo zegt dat rekeningen belangrijker zijn boekjes begin ik toch weer te twijfelen, want ik vind deze 911 super mooi en goede kleuren, maar hij moet goed zijn dat is belangrijker
hoor graag jullie meningen het moet mijn eerste porsche worden en wil wel graag een goede, hij is wel echt super vind, denk dat als ik ga kijken dat hij verkocht is.
daarom hoor ik ook jullie meningen zodat ik goed kan afwegen of deze het moet worden
mvg wilco
04 mei 2012 11:10
Theresa schreef:Deze turbo is onlangs gekeurd door Porsche Rotterdam.
Keuringsrapport is aanwezig.
Enige dingen die mankeerden waren de ruitenwisserbladen en de banden die ovaal zijn door het lange stil staan.
Minpunt is wel dat het onderhoudsboekje zoek is. Wel zijn verder alle onderhoudsdocumentaties en rekeningen aanwezig.
Een ontbrekend boekje maar ALLE onderhoudsocumentaties en rekeningen lijken me een prima uitgangspunt. Kijk vooral naar het kilomterverloop als je de verschillende rekeningen in chronologische volgorde naloopt. Je ziet vanzelf of de historie sluitend is of niet. Kijk bij een importauto eens naar de laatste kilometerstand in het land van herkomst, de dtaum van 1e toelating in NL, en de 1e km stand in NL.
Wel apart dat er wat relatief kleine zaken (met een duidelijk kostenplaatsje) niet in orde blijken, maar dat de auto toch niet verkocht wordt.
succes
Thomas
04 mei 2012 11:15
968Tom schreef:Wel apart dat er wat relatief kleine zaken (met een duidelijk kostenplaatsje) niet in orde blijken, maar dat de auto toch niet verkocht wordt.
Volgens mij geldt dat voor duizenden auto's op dit moment.. Er staan ook genoeg huizen te koop zonder mankementen, en voor een goede prijs..
04 mei 2012 11:15
w.w.doet. schreef:ok, dan heb ik dus iets te snel gelezen en niet helemaal begrepen,
als je het zo zegt dat rekeningen belangrijker zijn boekjes begin ik toch weer te twijfelen, want ik vind deze 911 super mooi en goede kleuren, maar hij moet goed zijn dat is belangrijker
hoor graag jullie meningen het moet mijn eerste porsche worden en wil wel graag een goede, hij is wel echt super vind, denk dat als ik ga kijken dat hij verkocht is.
daarom hoor ik ook jullie meningen zodat ik goed kan afwegen of deze het moet worden
mvg wilco
IMHO is PSH een goede specialist behulpzaam en betrouwbaar. Persoonlijk zou ik gewoon gaan kijken, rijden, praatje maken. Als je echt zo'n Turbo wilt, denk ik dat je zeker fysiek moet kijken bij dit soort mogelijke opportunities. Dit is momenteel wel een kopersmarkt, dus wellicht kan je je slag slaan.
04 mei 2012 11:17
Hi Wilco,
Theresa werkt bij PSNH (tenminste, als je haar eerdere posts bekijkt - kan via 'profiel' - komt dat eruit naar voren).
Onderhoudsboekje is de laatste jaren steeds een belangrijker issue geworden. Dit omdat onderhoud belangrijk is bij deze auto's en niet goedkoop. Het 'doorschuiven' van auto's voor een grote beurt en een nieuwe eigenaar die vervolgens terugschrikt van het bedrag en niets of een kleine beurt doet etc etc resulteert in auto's met een (grote?) onderhoudsachterstand. Met alle risicó's en kosten van dien. Daarom de vraag naar het onderhoudsboekje. Deze boekjes worden helaas ook vaak (deels) aangepast of vervalst. Check ook in het boekje de handschriften, stempels, data en of er altijd eenzelfde pen gebruikt is... (stempels met 10-cijferige telefoonnummers uit de tijd dat dit nog niet ingevoerd was willen nog wel eens een indicatie zijn
).
Als iemand een goed overzicht van de laatste 5 jaar aan onderhoud heeft dmv facturen, is dat misschien nog wel beter dan een boekje. In het OH-boekje staat alleen een datum, stempel, kilometerstand en welke beurt is uitgevoerd. Op een onderhoudsfactuur staat in de regel ook wát er allemaal aan de auto is gedaan. Plus makkelijker naspeurbaar voor de uitvoerende instantie, als je navraag wilt doen. Want factuurnummer etc.
Een turbo zónder historie zou ik niet voor de hoofdprijs durven kopen. Wel na een goede akk voor een scherpe prijs. Onderhoud en historie is belangrijk, maar bedenk dat je - zeker een luchtgekoelde! - een Porsche motor in 1000 kilometer ook naar de kl*te kan rijden (paar keer goed hard wegtrekken en doortrappen met een koude motor tijdens de laatste 10 proefritten...).
Dus als deze auto voldoet aan je eisen en wensen, een keer rijden, kenner meenemen en een goede AKK laten doen door een vertrouwd adres waar jij een goed gevoel bij hebt. En als het niet goed voelt - walk away.
Succes en vergeet niet te genieten van je zoektocht!
05 mei 2012 10:52
bedankt horn heel goede tip van je, en eigenlijk heb je gelijk over het onderhouds boekje die facturen zeggen meer en zijn belangrijker, maak me nu alleen nog
zorgen waarom hij zo lang te koop staat en dan vooral over die 10 proefritten en dat door trappen, ben zelf altijd zuinig op mijn spullen pietje precies
mvg wilco
05 mei 2012 13:12
Wilco, akk elders en je weet meer
05 mei 2012 13:31
Langer dan een jaar te koop dat zegt niet alles, ik zou me er niet druk over maken.
Ik weet een mooie klassieke MR2 (type AW11) die al meer dan 10-15jr te koop staat!
Reden is de hoge prijs.
Als de dealer er straks vanaf wil en de prijs verlaagd dan is hij binnen no-time weg, auto is in zeer goede staat.
Vaak nemen dealers onderling auto's van elkaar over en als hij bij de volgende weer een jaar staat dan schuift hij weer door etc.
Als je dan uiteindelijk bij de 5e dealer naar zo'n auto staat te kijken tja dat geeft te denken inderdaad, meestal is het een prijskwestie.
Je moet waar voor je geld krijgen, dus elke auto is te verkopen mits de prijs in verhouding staat tot het gebodene.
Misschien stond deze P een jaar geleden wel voor een veel hogere prijs te koop?
Zelf probeer ik altijd de vorige eigenaar te achterhalen, mits deze hem jaren heeft bereden.
Jean-Pierre
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.