Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
29 apr 2012 21:21
Mede-porschisten,
Binnen afzienbare tijd hopen mijn vader en ik, sinds de verkoop van onze 993 15 maanden geleden, weer een Porsche te bezitten.
Al enige tijd houden wij de markt van de 996 turbo in het oog. Voordat wij tot verdere stappen overgaan zouden wij graag wat informatie over een 996 turbo vergaren. Inmiddels weten we dat een 996 turbo bloedsnel is en erg goed rijdt, maar wat betreft het onderhoud en dergelijke?
Wij zullen ongeveer 5-10K per jaar met de auto rijden. Voorkeur gaat uit naar een coupé van 2000-2003 met handbak, maximaal 120K km.
Alvast bedankt voor de reactie
29 apr 2012 22:32
doe 1 aankoop keuring
dat voorkomt al een hoop problemen
koop het liefste een 996TT mk2 en eentje met ruim onder de 100dkm , boven de 100dkm zijn ze zowat niet meer te slijten
bestudeer hoe je je 996tt wil hebben , met wat voor stoelen bv of wat voor dashboard (met of zonder dashboordkastje) met of zonder schuifdak etc etc !
succes en veel plzr ermee, de zoektocht is ook leuk
.
30 apr 2012 1:50
drknauf schreef:koop het liefste een 996TT mk2.
Huh, mk2?
30 apr 2012 2:01
drknauf schreef:koop het liefste een 996TT mk2 en eentje met ruim onder de 100dkm , boven de 100dkm zijn ze zowat niet meer te slijten
.
Dat zou ik bij gebruik van 5-10k km per jaar dus net andersom doen; juist op 120k ofzo gaan zoeken dan is die veel goedkoper en je kan er nog jaren mee vooruit!
Anders "verplicht" je jezelf weer tot verkoop als je rond de 90k uitkomt...
30 apr 2012 9:14
Knauf zat al lekkerrrr aan de oranjebitter
Turbo heeft juist de turbolampen en is nimmer geleverd met de zogenoemde spiegeleieren. Enkel is in 2002 kleine lift geweest waarbij dashboardkaste meest opvallende aanpassing is.
Kilometers maken veelal de prijs, dus afhankelijk van je budget. Staan Bij asnautoimport twee turbo's met sterk afwijkende kilometers en dito prijsverschil.
Ik zeg aankoopkeuring verder geen specifieke aandachtspunten.
Succes!
30 apr 2012 12:03
staat een mooie bij baan twente te koop, maar die heb je vast al gezien, 58K km voor 46K, vind het zelf een heel gave auto, succes met de speurtocht
30 apr 2012 12:20
Bij AVS staat al meer dan een jaar een 996TT te koop, goede prijs, maar zeker na zo'n periode goed onderhandelbaar. Goed verleden, alhoewel de laatste beurt in jaren wel te lang geleden is, wel 125k km's, kleur moet je van houden (zilvergrijs met een tintje).
En waarop moet je letten; vooral alle slijtage delen, zoals banden, remmen, koppeling, differentielen, turbo's
http://www.avsmiddelharnis.nl/pages/act ... orraad.php
30 apr 2012 12:33
hoezo een coupe ?
zijn al zoveel tips hier te vinden en lezen.
ik zou vooral geen overhaaste koop doen en je goed oriënteren.
coupe's staan er redelijk wat. zoals gemeld de km's bepalen veel.
veel plzr.
30 apr 2012 20:49
Bedankt voor de reacties tot dusver! Een coupé heeft de voorkeur, puur persoonlijke voorkeur. De auto bij Baan heb ik gezien, pluspunt is de PCCB-optie en de kleurstelling. Eventueel import vanuit Duitsland behoort ook tot de mogelijkheden. Een akk zal zeker worden gedaan, gezien de ervaringen bij de aanschaf van onze 993 destijds.
Wat betreft het onderhoud, is dit doorgaans duurder dan het onderhoud van bijvoorbeeld de 993?
30 apr 2012 21:59
De dealertarieven vind je op de site. Met mijn 993 kreeg ik dealerkorting op uurtarief (klassieker) dus tja iets duurder. Bij dergelijke keuze zal het onderhoud geen breekpunt mogen zijn.
30 apr 2012 22:35
Sander911 schreef:De dealertarieven vind je op de site. Met mijn 993 kreeg ik dealerkorting op uurtarief (klassieker) dus tja iets duurder. Bij dergelijke keuze zal het onderhoud geen breekpunt mogen zijn.
Dat is het ook niet, onderhoud van de 993 was naar mijn mening ook niet schrikbarend duur. De auto zal niet richting de dealer gaan tegen die tijd, maar naar onze vertrouwde specialist in Uithoorn. Akk zal daar ook uitgevoerd worden.
Bedankt voor de input.
30 apr 2012 22:45
Sander911 schreef:Knauf zat al lekkerrrr aan de oranjebitter
Enkel is in 2002 kleine lift geweest waarbij dashboardkaste meest opvallende aanpassing is.
Kilometers maken veelal de prijs, dus afhankelijk van je budget. Staan Bij asnautoimport twee turbo's met sterk afwijkende kilometers en dito prijsverschil.
dat zeg ik mk2
gewoon zo,n laat mogelijke kopen met lage km stand altijd goed, tenminste dat zou ik doen
suczeven
.
04 mei 2012 0:37
Ik zou eerder een turbo met een hoge kilometerstand nemen, dan koop je voor aanzienlijk minder dezelfde auto. De motor kan veel probleemloze kilometers aan, dus ik zie weinig nadelen.
En als je nu al weinig betaalt is het feit dat je bij latere verkoop er ook niet zoveel voor terug krijgt geen probleem. En ik moet dat nog zien, want de prijzen lijken wel redelijk op de bodem te zijn aangeland.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.