Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
12 mei 2012 18:20
Zat ff te kijken bij onze oosterburen en zag een fraaie 911.
Was nieuwsgierig wat er bij zou komen en zocht hulp.
Tjonge wat kunnen ze veel voor je doen.
Ze lopen de auto na en maken een uitgebreide testrit.
Ook hebben ze apperatuur om te kijken of hij geen schade gehad heeft.
Je kan zelf aangeven wat je uiterlijk wil geven voor de auto en zij gaan onderhandelen.
De garantie kunnen ze ook voor jou regelen en natuurlijk de transport.
Zorgeloos importeren noemen ze dit
Dat is hele bedrijfstak wat er is bijgekomen
Denk toch dat de meeste van ons hem zelf kopen en importeren
12 mei 2012 18:35
van wie heb je die info? ben wel benieuwd. Was ooit bezig met een Jeep Wrangler uit Florida. Schrok me de tandjes wat de heren vroegen voor hun diensten in vergelijking tot het zelf doen...
Wellicht dat ik net de verkeerde trof, of een verkeerd beeld heb van de diensten. Ter illustratie: bemiddeling bij aankoop van een Jeep Wrangler 2006 twv $18000 vroegen ze 2000 euro.
12 mei 2012 21:39
Volgens mij is die 1.500 - 2.000 wel het gangbare tarief voor import, beetje afhankelijk van wat ze allemaal doen.
Ik denk dat veel mensen het zelf doen, maar veel ook niet. Het is toch ook best veel gedoe.
12 mei 2012 21:48
Auto importeren stelt echt geen klote voor.
Is goed verdiend met 2000 euro ..
12 mei 2012 21:54
dat denk ik ook. lui=duur.
12 mei 2012 22:02
N het voorbeeld dat gegeven werd komt de auto uit Florida.
Dit kost ook iets en een verzekering daarvoor is wenselijk.
Je wilt niet weten hoe ze die auto's soms in containers parkeren. (of eruit rijden)
12 mei 2012 23:03
Voor dat geld doe ik het wel voor je
Stelt echt geen kloot voor.
12 mei 2012 23:30
@ Erik - voor dat geld haalde ze hem niet uit Florida. Dat transport en die verzekering moest ik gewoon zelf betalen. Het is inderdaad de moeite die ze bij je wegnemen. Jij meldt welke auto je wilt hebben. Zij gaan naar die auto kijken (iemand in de buurt dan) en geeft je een indruk. Geen AKK, dat kost extra. Vervolgens onderhandel je hem zelf uit met de verkopende partij en geef je aan waar ze hem moeten ophalen. Vervolgens melden ze dat hij in Rotterdam staat. Import moest ik bij de RDW zelf doen. Heb meerdere auto's uit Duitsland gehaald, was een eitje. Amerika geen ervaring mee, maar had persoonlijk het gevoel dat 2K goed betaald was.
13 mei 2012 0:45
sandelow schreef:Voor dat geld doe ik het wel voor je
Stel je koopt een zéér jonge 911 en hij staat ver weg
Zo'n auto kost een hoop centjes en je wilt geen zepert kopen
Je doet een bod en verwerkt de kosten in de aankoopprijs
Lijkt mij geen verkeerde optie, die mannen hebben meer met dat bijltje gehakt en kunnen de (handelaars) taal goed
Ook de transportkosten waren scherp berekend.
13 mei 2012 0:48
En wanneer de auto, eenmaal aangekomen in nederland, tegen valt?
Of is het wel de bedoeling dat je eerst zelf gaat kijken, ter plaatse?
13 mei 2012 0:49
Ik zou toch liever de auto zelf gaan bekijken. Dan weet je echt wat je koopt.
13 mei 2012 0:51
+1
13 mei 2012 0:59
Is altijd beter
13 mei 2012 9:03
molen934 schreef:sandelow schreef:Voor dat geld doe ik het wel voor je
Stel je koopt een zéér jonge 911 en hij staat ver weg
Zo'n auto kost een hoop centjes en je wilt geen zepert kopen
Je doet een bod en verwerkt de kosten in de aankoopprijs
Lijkt mij geen verkeerde optie, die mannen hebben meer met dat bijltje gehakt en kunnen de (handelaars) taal goed
Ook de transportkosten waren scherp berekend.
Als ik een zeer jonge 911 zou kopen die ver weg staat, dan zou ik eisen dat ze de P, voor zover niet al het geval is, in de Approved garantie zetten. Dan kan je zelfs nog zeggen dat je 1500 in de auto investeert in plaats van aan kosten maakt om hem hiernaartoe te halen.
13 mei 2012 14:34
porschefabian schreef:Auto importeren stelt echt geen klote voor.
+1. Doe ik het voor 1500E. Zonder bon
13 mei 2012 20:22
Had het inderdaad verkeerd begrepen op een auto van 18K kan dit tellen, maar het zou toch de moeite moeten lonen anders zou toch niemand hierop beroep doen. Naar een handelaar stappen en zeggen welke je moet hebben lijkt me dan nog een makkelijkere en snellere optie.
13 mei 2012 21:33
Klopt, ken forummers die dit gedaan hebben met Theo Jansen en die ging zoeken
Zo'n man heeft/had natuurlijk een heel netwerk van adressen
14 mei 2012 6:06
Theo Jansen... hoe zou het daar mee zijn...
14 mei 2012 6:31
Er zijn bedrijven die je opdracht kunt geven om een auto te zoeken , importeren, op kenteken zetten etc.... Totaal service tot aan de voordeur zonder dat je zelf ook maar 1 meter hebt gereden. Zij geven je de garantie dat de auto OK is.
14 mei 2012 8:18
'ze lopen de auto na en maken een uitgebreide proefrit'....... Dat is toch veel te leuk om zelf te doen?????
14 mei 2012 9:37
porschefabian schreef:Auto importeren stelt echt geen klote voor.
Is een oude discussie, ik heb het een paar keer gedaan, en het importeerdraadje geschreven voor het PF, maar ik vind het best veel gedoe om 't zelf te doen. Papierwerk, uitzoeken openingstijden instanties, heen en weer rijden, etc. De volgende keer doe ik het weer zelf, maar ik kan me heel goed voorstellen dat er zat mensen zijn die het voor 1.500 - 2.000 euro lekker láten doen.
14 mei 2012 12:19
Ik ben van mening dat je financiele voordeel door import weer te niet gedaan wordt, en je net zo goed in NL een vergelijkbare kunt kopen.
Die 2000 euro is over het algemeen net het verschil in prijs op het totaal pakket...
14 mei 2012 12:31
Tendele, er zijn auto's in het buitenland geleverd en in de handel die hier niet zoveel zijn verkocht
Kijk eens naar
http://www.autosalon-singen.de, echt een snoepwinkel
14 mei 2012 12:47
Ja, prachtige site, prachtige showroom ook. Helaas heeft dat alles ook gevolgen voor de prijzen van die snoepjes
Die zijn,om het voorzichtig uit te drukken, wat aan de hoge kant