Goedenavond/morgen
Ik had sinds gisteren dat wanneer ik een rotonde naderde en laag in toeren (stationair) kwam het accu lampje ging branden.
Ook het grote uitroep teken en nogal een irritant gepiep.
Bij gasgeven was het ook weer over maar had al in de gaten dat het met de accu of dynamo uit had te staan.
Ik een nieuwe accu monteren starte in 1x perfect na ongeveer 10 min. rijden ging het accu lampje weer branden.
Nou ik dacht perfect de dynamo ook nog stuk met dit bloedhete weer.
Dus ik naar huis de sleutels halen van de loods.
Kwam ik buiten bij de 11'er (die ik had laten draaien) auto van het erf rijden en sloeg hij af.
Gloeiende gloeiende dacht ik dus startkabels andere auto eraan starten en hij liep
Lampje brande ook al intussen zeer fel.
Toen ik onderweg was naar de loods trok ik op en het vermogen was wat weg je voelde dat hij niet wou trekken.
Ik keek in de spiegel en schrok me wezenloos het was helemaal dicht van de mist (rook)
Ik snel de porsche uit gedaan uit laten rollen en op het parkeer vak
Nou dacht ik de hele rotzooi in het 100 word geen Porsche rijden meer dit jaar. (gelukkig nog een betrouwbare Mercedes SL 500 staan waar echt nooit wat mee is)
Echter na het afkoelen van de auto en het opnieuw (over) starten begon hij weer (nog steeds) te roken
Ik iemand bellen die ook altijd porsche rijd hij meteen ooo ja de kleprubbers
Nou dat leek mij zo onwaarschijnlijk dit omdat de 11'er nog nooit een misse slag had gedaan en nu dit gedonder met de accu / dynamo het ineens begon te roken
Ik verder rijden, olie druk, olie niveau beide perfect! ik had het idee dat het er niet slechter op werd.
Motor heeft overigens constant mooi rond gelopen op het happeren van het optrekken na.
Ik de auto de loods in rijden en stinken uit de uitlaat verschrikkelijk wat een stank en het was echt witte rook
Ik om de auto heen ijsberen en bellen wat het nou kon zijn.
Ik starte de auto na een 5 a 10 min weer (vreemd nu starte hij op eigen kracht)
En het roken was over hij rookte niks meer hij stonk nog wel wat en ook de uitlaat was een beetje vettig van binnen
Wel had ik s'middags even goed gas gegeven maar daar zijn ze toch ook voor gebouwd?
Wie o wie heeft dit ook al eens meegemaakt kan het zijn dat het aan de spanning heeft gelegen? bzw onsteking?
Of zijn dit nou echt de kleprubbers?
Ik heb de dynamo nog niet vervangen!
Even ter info
Het gaat om een porsche 911/964 Cabrio 3.6 carrera 2
Bj 1994
Km Stand 127.986
Laatst bijgewerkt door
jeroentje.nl op 27 mei 2012 1:21, in totaal 1 keer bewerkt.