Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

onderste kleppendeksels 911 2.7 S blijven lekken

03 jun 2012 14:39

Na de aankoop van mijn 2.7 had ik vorig jaar de kleppen gesteld en de pakkingen van de kleppendeksels vervangen. De pakkingen had ik bij van Kessel gekocht. De vorige eigenaar had de originele kleppendeksels laten vervangen door "turbo style valve covers". Alles op moment vast gezet, maar toch nog wat lekage met een hoop rook en stank als gevolg als de wagen wat langer heeft stilgestaan.
Nu is de vraag: zijn er betere pakkingen te koop of had ik er b.v. nog wat vloeibare pakking op moeten smeren.
Welke producten adviseren jullie hiervoor ?

Groeten Coen.

Re: onderste kleppendeksels 911 2.7 S blijven lekken

03 jun 2012 15:14

Ook klepdekselpakkingen zijn er in een paar kwaliteiten, van goedkope tot goede. ( waarmee ik niet wil zeggen dat de goedkope altijd slecht zijn)

De goede ( lees: originele) worden zonder vloeibare pakking gemonteerd, maar kunnen ook lekken als de nokkenashuizen of klepdeksels niet mooi op elkaar afsluiten.

Als de nokkenashuizen en klepdeksels wel goed zijn voldoen vaak de goedkope pakkingen ook wel.

Het beste is om sowieso de goede pakkingen te kopen. Daarvan zijn de onderste pakkingen dikker en van een grafietlaag voorzien en kosten maar een klein beetje meer dan de klant aantrekkende goedkoop lijkende pakking setjes.
Eventueel de pakking dun insmeren met Dirko van Elring als de pasvlakken niet optimaal zijn.

Re: onderste kleppendeksels 911 2.7 S blijven lekken

03 jun 2012 17:44

Ik heb geen turbo deksels en bij mij waren ze monteerd met de goede pakkingen (door Erwin geleverd dus daar ga ik van uit :wink: ) met een beetje Dirko. Ik heb toch nog een klein beetje lekkage gehouden. Ik heb de deksels nu nog eens gevlakt en ga het straks monteren met siliconen pakkingen van Pelican. Deze zijn wat dikker en kunnen hopelijk de vervorming van de deksels beter opvangen. Als dit niet werkt ga ik gewone pakkingen met Dirko nog eens proberen en anders toch de overstap maken naar turbo deksels.
Aangezien je deze al hebt kun je ze vlakken en dan proberen met gewone pakkingen met Dirko of ook silconen pakkingen kopen

Re: onderste kleppendeksels 911 2.7 S blijven lekken

03 jun 2012 20:12

Ik heb turbo deksels en goede pakkingen, geen dirko, geen lekkage (niet op die plek dan :mrgreen: )

Re: onderste kleppendeksels 911 2.7 S blijven lekken

03 jun 2012 20:23

heren,kan het niet van de olieretourbuizen komen, dat die ringen niet goed meer zijn?
en eraan de andere zijde langs lekken?
moeren strakker aandraaien? in de boeken staat 8nm, maar dat is nie erg vast toch?
gr richard

Re: onderste kleppendeksels 911 2.7 S blijven lekken

03 jun 2012 21:46

Bedankt voor jullie reacties. Ga het eens proberen met andere pakkingen.
Ook moet ik toegeven dat ik niet heb gecontroleerd of de deksels wel recht waren. Mijn 911 heeft een tijd stil gestaan en de laatste keer dat de kleppen gesteld waren was is 2000. Toen zijn ook de turbo kleppendeksels gemonteerd. Dit heb ik uit de rekeningen op kunnen maken die ik bij de wagen heb gekregen.
Ik ben er wel vrij zeker van dat het lekken langs de kleppendeksels komt. Heb alles een paar keer goed schoongemaakt en gekeken toen hij in de winterstalling stond.

Re: onderste kleppendeksels 911 2.7 S blijven lekken

04 jun 2012 14:32

glasplaat/spiegel (o.i.d.) waarvan je zeker weet dat hij recht is insmeren met verf, klepdeksel erop leggen, afhalen en kijken of het verf op alle randen zit. Zoniet bijvlakken, opnieuw proberen. Succes.

Re: onderste kleppendeksels 911 2.7 S blijven lekken

09 aug 2012 15:48

Smeer beide zijden van de pakking in met (oude) motorolie. dan deksels kruislings vastzetten op het juiste moment.

Niet gaan rommelen met vloeibare pakking oid, als je hier teveel van aanbrengt heb je kans met monteren dat hele plakkaten van dit goedje in de motor terecht komen. Kans bestaat dan dat er een oliegalerij dicht komt te zitten met mogelijke motorschade tot gevolg.

Re: onderste kleppendeksels 911 2.7 S blijven lekken

09 aug 2012 15:50

richard911sc schreef:heren,kan het niet van de olieretourbuizen komen, dat die ringen niet goed meer zijn?
en eraan de andere zijde langs lekken?
moeren strakker aandraaien? in de boeken staat 8nm, maar dat is nie erg vast toch?
gr richard


Nooit doen! Strakker aandraaien geeft vervorming>lekkage

Re: onderste kleppendeksels 911 2.7 S blijven lekken

10 aug 2012 9:31

Justin schreef:. . . glasplaat/spiegel (o.i.d.) waarvan je zeker weet dat hij recht is . . .


Glasplaat / spiegel is nu niet echt een product waar je rucksichtlos van uit kunt gaan dat deze vlak is.
Glas is een mooi- maar ook een heel bijzonder product en kent in de glasindustrie enorme toleranties. Een stukje tekst uit de glasindustrie:

Vlakheid
Tengevolge van het hardingsproces is het niet mogelijk de vlakheid van ongehard spiegelglas te garanderen. De afwijking op de vlakheid (normaliter aangeduid als kromheid of onvlakheid) is afhankelijk van de afmetingen en de verhouding van de verschillende glasmaten.

Er bestaan twee vormen van kromheid, te weten:

■ Totale of algemene kromheid
■ Plaatselijke kromheid (= onvlakheid)
De maximale toegestane kromheid/onvlakheid is in de onderstaande tabel weergegeven.

Toepassing . . . . Totale kromheid (mm per m1) . . Onvlakheid (mm per 300 mm)
Deuren(*) . . . . . . . . . . . . . . . 2,0 . . . . . . . . . . . . . 0,5 - 1,0
Overig gehard spiegelglas . . 4,0 . . . . . . . . . . . . . 0,5
Anderen (**) . . . . . . . . . . . . 5,0 . . . . . . . . . . . . . 1,0

In geval van vierkante ruiten (een breedte ? hoogte verhouding tot 1 : 1,2 wordt ook als vierkant beschouwd) dient bij de totale kromheid 1,0 mm te worden opgeteld.

(*) Hieronder worden glasplaten verstaan die als deuren zijn besteld. De twee aangegeven toleranties op de onvlakheid is voor resp. spiegel - en figuurglas.

(**) Onder ?anderen? wordt onder meer verstaan figuurglas, gecoat of bedrukt glas en glas met andere samenstellingen, al dan niet voorzien van gaten en/of sparingen

De bepalingen van deze kromheid/onvlakheid dient uitgevoerd te worden in overeenstemming met de DIN 1249, Teil 12 of de CEN/TC129/WG2-N61E. Hetgeen betekent dat de ruit verticaal in even wicht gehouden moet worden (mag dus niet zijn gemonteerd), waarna de afwijking op de vlakheid over zowel de zijden als de diagonalen gemeten wordt met een liniaal of een draad. In geval van het meten van de onvlakheid(=plaatselijke kromheid) dient een strook van 25 mm breed vanaf de rand niet te worden gemeten.
Plaats een reactie