Voor mijn verzekering heb ik een SCM goedgekeurd klasse 3 alarm nodig. Het is voor eigen administratie, mocht de auto worden gestolen moet ik dit certificaat kunnen overleggen.
Af fabriek zit er een klasse 3 alarm op mijn auto en deze is na verkoop geupgrade naar een alarm klasse 5. Sinds 2008 is het alarm niet meer gekeurd geweest en is er ook geen abonnement meer op het volgsysteem. Nu blijkt bij de keuring dat het alarm niet meer voldoet aan klasse 3 omdat de hellingproef en de startonderbreking niet meer zouden werken bij het alarm. De dealer geeft aan het op te willen lossen door nieuwe onderdelen te installeren ipv naar de storing te zoeken (omdat het een 11 jaar oude auto en alarm betreft).
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik moet nog een offerte ontvangen maar heb wel een donkerbruin vermoeden wat daar uit gaat komen
Kan het niet iets van een zekering zijn? (wel apart dat een af fabriek systeem toendertijd niet afdoende was voor de verzekeraars, dat SCM systeem stinkt aan alle kanten als je het mij vraagt, maar daar zijn al genoeg draadjes over.)
Ik heb overigens nog garantie op de auto maar weet niet of dit binnen de garantie valt.