Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
30 jun 2012 10:41
Aircooler gaat morgen een Watercooler (996) bekijken en eventueel proefrijden. Het lastige is dat je zo'n auto niet goed kunt testen. Andere weggebruikers, maximum snelheden etc. Zal wel weer een snorritje worden. Eigenlijk kun je zo'n auto alleen op het circuit op zijn merites beoordelen. Overigens las ik ergens een voorwaarde van een verkoper. Eerst een (vrijblijvende) prijsafspraak maken en dan pas proefrijden. Goede volgorde?
30 jun 2012 10:42
Voor de verkoper wel. (wat dacht je zelf?)
30 jun 2012 10:47
Voor de verkoper wel, daarmee voorkom je testpiloten....
Eerste serieuze interesse. En dan pas rijden.
Vergeet de akk niet mee te nemen in de afspraken. Zelf spreek ik meestal af dat ik het recht hou om van de koop af te zien indien er bij de akk een x bedrag aan gebreken naar voren komt. Afhankelijk van hoe de verkoper de auto verkoopt is dat bedrag hoger of lager.
Een perfecte auto waar niets aan mankeert, pak ik € 500. Iemand die wat realistischer is over de staat krijgt wat meer marge...
Er komt haast altijd wat uit. Is dat teveel dan heb je de mogelijkheid om te heronderhandelen of van de koop af te zien.
Deze methode heeft bij mij altijd goed gewerkt.
30 jun 2012 12:40
Bij mij kom je niet achter 't stuur.
Je kan meerijden al wat je wil, je mag zelfs schakelen, maar dan wel vanop de passagierszetel...
30 jun 2012 13:20
En verkoop je regelmatig auto's?
30 jun 2012 13:28
Een serieuze koper zou van mij mogen proefrijden (met mij ernaast). Verhaal van de Fiscalist vind ik reëel.
30 jun 2012 16:51
Aircooler schreef:... Het lastige is dat je zo'n auto niet goed kunt testen. Andere weggebruikers, maximum snelheden etc.
Laat je die in real life nou ook tegenkomen...vergeet niet de
achterwisser te checken
30 jun 2012 17:25
Nou, mooi is dat. Heb niks aan jullie. Allemaal kletspraat. Ik houd het maar gewoon bij mijn auto van de zaak , een XF105. Met die 460pk kom ik er ook. Ooit nog eens een 911 klemgezet. Die was iets te brutaal. Hahahaha.
30 jun 2012 17:41
sebastian schreef:En verkoop je regelmatig auto's?
Nee, niet echt
Mijn T5 Transporter is toch zo verkocht.
'k Heb niets te verbergen, ik wil 'm best laten stilvallen in eerste (truukje om slippende koppelingen eruit te filteren), ik wil eens doorrijden (met warme motor), als een waanzinnige optrekken (ook met warme motor), alles wat de potentiële koper me vraagt, behalve de auto pijn doen.
Maar ik er tegen zitten terwijl hij als een waanzinnige optrekt... niet met mijn wagen.
Echter, ik heb momenteel mijn 996 4S in de aanbieding en daar belt toch niemand voor dus voorlopig geen probleem

Ik kan de TS zijn verkoper dus best begrijpen. Als je P wat interesse wekt kan je dagelijks ritjes gaan doen met iedereen.
01 jul 2012 18:23
Aircooler gaat morgen een Watercooler (996) bekijken en eventueel proefrijden
En?............
01 jul 2012 22:09
Het zou toch raar zijn als je een circuit nodig hebt om ´zo´n auto´ - een doodnormale 996 naar ik begrijp - te beoordelen. Of wat versta jij onder 'testen' ?
Een paar snelle bochten kun je echt wel rijden en een keer pittig accelereren en remmen kan best op de openbare weg als je het een beetje uitkient.
Bij een proefrit gaat het toch om hoe de auto qua bediening aanvoelt en of je geen gekke rammeltjes en piepjes hoort en alles naar behoren werkt. En als het goed is heb je ook nog de AKK als vangnet waar dit ook allemaal bekeken wordt.
Nee, ik vind het niet gek als de verkoper alleen bij serieuze interesse een proefrit laat maken. Zo heb ik dat zelf ook gedaan.
02 jul 2012 10:27
Heb niks aan jullie. Allemaal kletspraat.
De Fiscalist verkoopt geen kletspraat, het is alleen niet wat jij wilde horen.
Enfin, je gaat met een proefrit natuurlijk niet in de file aanschuiven maar pakt een industrieterreintje en een stukje B-weg waar het lekker bochten aaneenrijgen is.
De lokale verkoper weet vast wel enkele leuke weggetjes in de achtertuin.
De verkoper zal vaak eerst zelf een stukje rijden en dan mag jij terugrijden, prima toch?
02 jul 2012 20:21
Thnx, kun je dat ook nog even aan onze rooie vriend uit een ander topic uitleggen ???
02 jul 2012 20:26
je mag zelfs schakelen, maar dan wel vanop de passagierszetel...
iew....
Eens met de fiscalist,
Bij de aankoop van mijn auto heb ik ook de deal gesloten onder voorbehoud dat er geen ''rare'' dingen uit de akk zouden komen. Ik heb niet eens een proefrit gemaakt (misschien niet al te verstandig), alles aan de dealer overgelaten die de akk heeft uitgevoerd.
Een garantie op de auto is ook wel een plus, kun je hem achteraf nog even ''testen'' op het citcuit. (wordt lastig bij een particulier natuurlijk)
02 jul 2012 21:52
Tja, mensen. Op een paar enkele na, zijn de bijdragen hier van een abominabel niveau. Ik zie een idiote topic over auto poetsen langskomen wat uitmondt in een discussie over de samenstelling van tegelzand van de oprit. Verder nog iets over letters van piepschuim op een garage deur..... Hebben jullie vrouwen al door dat jullie terug in de kleuterklas bent beland?? Hahaha
02 jul 2012 22:04
Zo, jij maakt snel vrienden..
02 jul 2012 22:09
Beste mijnheer Aircooler,
Je bent hier op een forum, je stelt een vraag waarbij de meeste lezers achter hun oren krabben (geen verkoper laat jouw in een Porsche een circuit-testrit maken, iedereen snapt dat). Enkele medeforummers nemen de moeite om uit te leggen waarom dat zo is, jij wilt dat kennelijk niet horen. Nu is het niveau ineens ver te zoeken
Aircooler schreef:Hebben jullie vrouwen al door dat jullie terug in de kleuterklas bent beland?? Hahaha
Het is overigens ZIJN beland. Jullie vrouwen is onderwerp en is meervoud. 'Zijn' en niet 'bent'.
Gewoon uit interesse: waarom noem jij je aircooler? Jij gaat op de fiets naar je werk?
No hard feelings by the way.
Laatst bijgewerkt door
996Tom op 02 jul 2012 22:15, in totaal 1 keer bewerkt.
02 jul 2012 22:13
weet je aircooler, ouwe Henk Wijngaard; jij komt hier nieuw binnen, stelt vragen, wordt geholpen. de antwoorden bevallen je vervolgens niet en dan ga je een beetje om je heen slaan? als je het hier nou zo vreselijk vindt, ga dan zoals je gekomen bent. stilletjes.
02 jul 2012 22:14
please don't feed the troll, gentlemen
02 jul 2012 22:21
Ja, leuk van die testrijders.. de auto bevalt maar nog even na willen denken en er dan nooit meer wat van horen. Wel op jouw kosten een ritje gemaakt met je tijd en auto.
Doe ik tegenwoordig ook. Testrijden geen probleem als we het verder al eens zijn geworden. Als dat niet lukt is de testrit toch nutteloos. IMHO
02 jul 2012 22:21
Dacht ik een serieus topic te lezen begint er een over mijn vrouw te kletsen,
Idd Horn heel stilletjes opzouten.............
02 jul 2012 22:31
horn schreef:weet je aircooler, ouwe Henk Wijngaard; jij komt hier nieuw binnen, stelt vragen, wordt geholpen. de antwoorden bevallen je vervolgens niet en dan ga je e. en beetje om je heen slaan? als je het hier nou zo vreselijk vindt, ga dan zoals je gekomen bent. stilletjes.
een oprit

Welnee, ik sla helemaal niet om me heen. En het is hier best leuk. En ik heb geen oprit en zelfs geen Porsche. Wel een Zweeds benzine-orgel en een ouwe Gazelle.
Maar wat provocatie kan geen kwaad. En ja, ik heb vragen gesteld en zeker een paar goede antwoorden gehad. Dank.
Groet, Henk
02 jul 2012 22:39
Aircooler schreef: En het is hier best leuk. En ik heb geen oprit en zelfs geen Porsche. Wel een Zweeds benzine-orgel en een ouwe Gazelle.
Geeft niets hoor aircooler en ja zweedse vrouwen, op een ouwe fiets enz
02 jul 2012 23:02
Aircooler schreef:Maar wat provocatie kan geen kwaad.
Je kunt ook doorslaan.
Misschien moet je VM020 eens een pb sturen en samen een forum beginnen. Lekker als niet Porsche bezitters elkaar provoceren.
02 jul 2012 23:08
Denk je dat vm020 dat snapt, pb???
Ik vrees dat dat te hoog gegrepen is
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.