Dag mensen,
Mijn naam is Rogier en ik rij sinds 2008 met een 911 uit 86.
Al geruime tijd lees ik met veel plezier diverse topics op dit forum, die erg leerzaam kunnen zijn.
Deze zomer zouden we de 911 graag willen meenemen voor een trip door Europa, en wel met een tent! Een 911 zal niet de meest praktische keuze zijn, maar wel een heel avontuurlijke. Ik heb al gezien dat er enkele forumleden zijn met een dergelijke ervaring dus het moet zeker mogelijk zijn! We weten nog niet precies welke route we gaan rijden, maar we gaan in ieder geval via de Zwitserse Alpen naar Italie en via Frankrijk weer terug.
Nu ben ik aan het bekijken welke voorbereidingen ik kan treffen voor de auto zelf, maar ook voor de spullen die we het best passend meenemen in de 911. Hierbij ben ik benieuwd naar jullie input en ervaringen.
Voor de auto heb ik het volgende bedacht:
- De ruitwisserarmpjes wil ik vervangen voor een set van de 964. Zijn deze gemakkelijk verwisselbaar?
- Airco heb ik laten afvullen; dit was vorig jaar ook gedaan maar het systeem bleek nu nagenoeg leeg te zijn. Gedurende de lektest van 15 minuten bleef het systeem wel keurig op 15 bar staan. Uitgaande temperatuur was wel 12 graden. Volgens de monteur zal dit lager worden wanneer de auto rijdende is; toch heb ik her en der al gelezen over temperaturen van 6 graden. Wat denken jullie hiervan? Valt me trouwens op dat de airco soms niet meteen aangaat, maar pas na bijv. 10 min. Dit is gek genoeg niet altijd zo, toch is dit fenomeen er altijd al geweest.
- Wanneer ik met 25 graden in de file sta dan loopt de olietemperatuur richting de stand van 10 uur met de neiging om verder naar het rood te gaan. Ik denk dat het verstandig kan zijn om de koeler te voorzien van een ventilator. Is de fan te plaatsen op de huidige koeler of moet ik de gehele unit vervangen voor een '88er versie? Is dit goed zelf te doen?
- Verder zal ik een extra dme relais meenemen.
Hebben jullie hierop nog aanvullingen? En voor de mensen met -kamperen met je 911- ervaring...

Hebben jullie nog nuttige tips voor mij? Routes die we zeker niet kunnen overslaan, trucjes om de campingspulletjes op te bergen in de 911, zonder verlies van zicht naar achteren...? Alle tips zijn welkom!
Groetjes Rogier