Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Taxatie rapport verlopen !

16 aug 2012 16:55

Nu kwam ik er zelf toevallig achter dat mijn taxatie rapport is verlopen (een jaar)
Meteen de verzekering gebeld waarom ze geen signaal geven en kreeg als antwoord dat je daar zelf maar op moet letten. :bang:
Oke het zal allemaal wel, maar tot ik mijn nieuwe taxatierapport heb (ergens over een week of twee) (duurt ff want het schijnt druk te zijn)
ben ik verzekert tegen de dagwaarde???
Klinkt niet erg lekker.
Ondanks dat je wel de volle mep hebt betaald aan premie, maak je dan eigenlijk nog kans (als er wat gebeurd) op een reele afwikkeling volgens het "oude"taxatie rapport?

Re: Taxatie rapport verlopen !

16 aug 2012 17:13

Die verz.mij. gaat zich natuurlijk ten aller tijde aan de dagwaarde regeling proberen te houden :|

Normaliter accepteren ze een (indicatie) waarde totdat het taxatie rapport binnen is ... je zou even kunnen kijken of iemand van die mij. in een E-mail kan zetten dat de oude taxatiewaarde (of een indicatie-waarde) blijft staan totdat het nieuwe er is - in plaats van dagwaarde.

Dat je verz.mij. niet klantgericht is en je geen waarschuwing geeft, daar kijk ik niet van op - maar dat je van de taxateur geen herinnering hebt ontvangen verbaast me enigszins ....

16 aug 2012 17:33

Rene, rij even bij Steijn langs :wink:

16 aug 2012 17:39

Hoi marc, ja heb ik a.s woensdag een afspraak !!

16 aug 2012 17:40

Olaf schreef:Die verz.mij. gaat zich natuurlijk ten aller tijde aan de dagwaarde regeling proberen te houden :|

Normaliter accepteren ze een (indicatie) waarde totdat het taxatie rapport binnen is ... je zou even kunnen kijken of iemand van die mij. in een E-mail kan zetten dat de oude taxatiewaarde (of een indicatie-waarde) blijft staan totdat het nieuwe er is - in plaats van dagwaarde.

Dat je verz.mij. niet klantgericht is en je geen waarschuwing geeft, daar kijk ik niet van op - maar dat je van de taxateur geen herinnering hebt ontvangen verbaasd me enigszins ....

Nee klopt ze houden zich aan de dagwaarde regeling . :bang:

16 aug 2012 18:47

Die van mij is uit 2004 :scratch:

16 aug 2012 18:50

@molen934

Dan is de dagwaarde waarschijnlijk ondertussen gunstiger :lol:

16 aug 2012 18:57

Dag-waarde :mrgreen: kiloprijs....

16 aug 2012 19:39

maar dat je van de taxateur geen herinnering hebt ontvangen verbaasd me enigszins ....

Ik ook, kreeg laatst netjes een berichtje van m'n taxateur (Gratama Luxwolda) van 3 jaar geleden :thumleft:

16 aug 2012 20:42

Klopt ik kreeg na 2 jaar ook van de taxateur keurig een melding.
Echter dat was nog een jaartje te vroeg en ja toen uiteindelijk zelf vergeten dus.
Mijn vorige verzekering gaf vroegtijdig een seintje de nieuwe blijkbaar dus niet.
Moest ik maar in de voorwaarde lezen.

Nou a.s woensdag ff sneltaxeren dan maar.
Weer wat geleerd.

16 aug 2012 21:14

Verzekeraars hebben tegenwoordig een behoorlijke zorgplicht. Dus zo makkelijk komen ze daar niet mee weg.

16 aug 2012 22:31

molen934 schreef:Die van mij is uit 2004 :scratch:

Dan zou ik hem maar heel rap laten taxeren.

17 aug 2012 17:53

en/of aan een extra ketting leggen...

17 aug 2012 20:31

Bij Unive elke twee jaar taxeren, en wordt keurig aan huis geregeld! Alarm moet je wel zelf elk jaar regelen.
En nee, ik heb daar geen commerciƫle belangen 8)
Was telkenmale voor mij de allerlaagste premie, voor alle auto's, ook de klassiekerverzekeringen....

17 aug 2012 23:16

Werd ook netjes door de taxateur gebeld. Verzekering gaf ook niet thuis!

19 aug 2012 9:23

Mooi onderwerp. ik heb recent nog een discussie gehad met Turien inzake wie er nu verantwoordelijk is voor wat betreft taxatie en alarm. Dit lag volgens hen volledig bij de klant.

Ik ben het daar niet mee eens. Ook de verzekeraar heeft net als de tussenpersoon zorgplicht.

Dus rest mij als TP niks anders dan de klant er nog eens extra op te wijzen wat er verwacht wordt voor wat betreft het alarm, en zelf een melding ga maken naar mijn klanten toe als het taxatierapport is verlopen.

Ben nu al 2 weken in de loze uurtje mijn klantenbestand zo in te regelen dat dit juist wordt vermeld.

De verzekeraars eisen wel van alles maar hebben vaak hun systemen niet ingericht op dit soort meldingen.

Aan de andere kant kun je de klant ook niet ieder jaar een reminder sturen voor het keuren van het alarm.

Klant heeft mijn inziens ook nog een stuk zelfverantwoording!

19 aug 2012 15:15

Jos Targa schreef:Ben nu al 2 weken in de loze uurtje mijn klantenbestand zo in te regelen dat dit juist wordt vermeld.

heb zelf al gekeken en de Porsche moet in oktober worden getaxeerd :wink:

Het laten keuren van een orgineel fabrieks alarm klasse I of II waar kan je dat laten doen?

19 aug 2012 15:23

Fabrieksalarm laten keuren?

... je kan naar een SCM/TNO gecertificeerd inbouw-station gaan - deze kunnen je alarm testen en een briefje mee geven waar op staat dat het conform Klasse I, II, III etc is :wink:

19 aug 2012 16:36

Zo ff update ik kon gelukkig afgelopen zaterdag terecht omdat er iemand had afgezegt dus taxatie is gedaan.
Nu ff wachten op rapport en snel versturen.
maar moet ik nu ook iederjaar mijn alarm laten keuren en aan verzekering opsturen? Is trouwens ook Turien

19 aug 2012 16:57

Ja en dat certificaat bij je papieren houden. Tot vorig jaar kon je gewoon bij SCM kijken tot wanneer het geldig was. Is nu een betaaldienst :? Verzekeraars kunnen dat zo nakijken adhv je kenteken.

19 aug 2012 17:29

bully schreef: Verzekeraars kunnen dat zo nakijken adhv je kenteken.

Of deze ingebouwd is - niet of deze (recentelijk) goed gekeurd is - toch ? -

19 aug 2012 17:45

Toch wel dacht ik, tot vorig jaar kon je als particulier je kenteken op de site van SCM in tikken en kon dan zien welke klasse en tot wanneer geldig. Is nu Kiwa.

19 aug 2012 22:01

Olaf schreef:Fabrieksalarm laten keuren?

... je kan naar een SCM/TNO gecertificeerd inbouw-station gaan - deze kunnen je alarm testen en een briefje mee geven waar op staat dat het conform Klasse I, II, III etc is :wink:

enuh........hoe vaak moet dat dan?? Jaarlijks of gelijk met een taxatie?

19 aug 2012 22:05

Alarm is jaarlijks keuren.

19 aug 2012 22:35

Na 3 jaar - jaarlijks .. :wink:

.. maar niet als je verzekering geen alarm-eis heeft :popcorn:
Plaats een reactie