Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
04 sep 2012 0:21
Afgelopen zondag even erop uit geweest en hier en daar een paar leuke bochtige weggetjes opgezocht. Bij een wat langere bocht waar je met hoge snelheid doorheen kunt knallen viel me op dat het sturen echt wel iets anders voelt dan mijn BMW 330
. Het lijkt alsof de auto een beetje zoekt (doet ie niet op de snelweg, spoort prima) en na wat voorzichtig sturen leek het alsof ie 'de rails' had gevonden en plakte het aan de weg.
Ik vermoed dat ik echt met deze auto moet leren rijden, begrijpen hoe je zo'n ding goed stuurt/gas geeft. Ben benieuwd naar jullie ervaringen en tips (rijtraining).
04 sep 2012 0:44
Klinkt bekend. Wij hebben de P net een week. Zelf heb ik nog niet veel gereden, druk, druk. Vandaag ff alleen gereden en lekker snelheid gemaakt. Ik vond de auto wat onrustig, wilde eerst corrigeren, maar als je niets doet gaat ie gewoon recht vooruit. Zoiets had ik als eens gelezen, maar het rijgedrag en stuurgedrag is anders dan anders. Ik merk duidelijk verschil tussen het stuurgevoel met veel of weinig vermogen. Wellicht eens een avanced driving course doen. Iemand suggesties voor een leuke/goede.
04 sep 2012 0:59
Ik heb absoluut het meeste geleerd, en nog steeds, van het circuit op met een goede instructeur ernaast. En dan wel een instructeur met veel Porsche ervaring want dat is een vak apart. Bij RSZ zitten er een paar die echt goed raad weten met de specifieke eigenschappen van een 911.
04 sep 2012 2:01
Oh gut,wat opwindend weer
Het is gewoon een auto hoor
04 sep 2012 7:55
sunnyfunny schreef:Wij hebben de P net een week. Zelf heb ik nog niet veel gereden,...........Wellicht eens een avanced driving course doen..................................... Iemand suggesties voor een leuke/goede.
Misschien eerst maar eens een instap cursus?
04 sep 2012 8:19
Is eigenschap van een elfje....het continu dansende neusje.
04 sep 2012 8:57
Wielen schreef: viel me op dat het sturen echt wel iets anders voelt dan mijn BMW 330
Vergeet niet dat bij je BMW het gewicht (de motor) voorin ligt - en bij je 993 ergens anders
Waarschijnlijk heeft de BMW ook nog eens wat meer computer-activiteit die die bak op de weg kan en wil houden ...
Echte rijders worden geboren .... maar je kan inderdaad meer rij-ervaring met je 911 (993) op doen door er A: veel mee te rijden en B: hier en daar een cursusje te volgens -
en C: de BMW voortaan te laten staan Mijn A4 rijdt ook heel anders dan de 911(s) die ik heb ... maar dat wil niet zeggen dat'ie ook leuker rijdt - of sneller (maar wel bijna zo snel )
04 sep 2012 9:22
het geven van gas in een bocht laat zien hoe anders je P reageert dan je DD. blijft geweldig en dat maakt de P zo speciaal
het moment van gas geven bij een P of een andere wagen gedurende een bocht maakt het verschil.
04 sep 2012 9:29
Rijvaardigheidscursus,daarna een driftcursus en afsluiten met een circuittraining.
Veel plezier met je P
04 sep 2012 9:44
Peter 993 schreef:sunnyfunny schreef:Wij hebben de P net een week. Zelf heb ik nog niet veel gereden,...........Wellicht eens een avanced driving course doen..................................... Iemand suggesties voor een leuke/goede.
Misschien eerst maar eens een instap cursus?
Thanks mijn rijbewijs heb ik al.
04 sep 2012 10:26
Dank voor alle comments. Dat een P een echte sportwagen is, is de reden voor aanschaf.
Nu dus leren kennen/sturen. Zijn er buiten RSZ nog meer tips voor rijvaardigheidstraining?
04 sep 2012 10:44
MetalGreen911SC schreef:Hier
Kijk daar hebben we wat aan! RSZ is ook een goede. Voor mij echter te uitgebreid, voor nu, en niet Porsche specifiek.
04 sep 2012 10:58
Eigen ervaring van de Porsche Performance training heb ik een hoop geleerd. Is voor mij een aanrader en nu ik het zit te lezen zit ik te twijfelen of ik weer mee ga doen.
04 sep 2012 11:01
Mijn opa zei altijd: (was motor gerelateerd en niet auto maar het principe is hetzelfde)
Ric als je echt je motor wil leren kennen en harder wil gaan, moet je geen geld uitgeven aan modificaties VRO's etc... Maar al je geld in je tank gooien.. KM maken jonguh! Daarna haal je veel meer uit een VRO circuittraining etc..!
04 sep 2012 11:53
Niet eens met je opa.
Doe maar eens de Race Academy (voor motoren), zeker weten dat je rondetijden daarna kelderen.
04 sep 2012 11:56
@wielen
Je moet niet de illusie hebben dat een 993 beter stuurt dan een (moderne)BMW.
Ontwerp van 993 is al 20 jaar(?) oud.
Gewoon af en toe een cursus en regelmatig naar de Nordschleife en je leert hem vanzelf beter kennen
04 sep 2012 12:11
Cazzo Super Veloce schreef:Niet eens met je opa.
Doe maar eens de Race Academy (voor motoren), zeker weten dat je rondetijden daarna kelderen.
We hebben het over iemand die pas dacht ik een iets meer maand in bezit is van zijn P he
Dus eerst ff voertuig leren kennen door KM te maken en daarna de juiste trainingen om hieruit veel meer progressie te halen.
04 sep 2012 13:26
sowieso is een std 993 wat zwabberig. Ben het eens met de stelling dat je veel km's moet maken om aan het effect gewend te raken. Na het het halen van mijn racelicentie het enige wat echt werkt (als je tenminste geen Alonso heet) Vergelijk met andere auto's is sowieso oneerlijk. Als ik uit de Donkervoort stap wil ik ook niet meer het circuit op met de 964.
http://www.gp-elite.nl biedt verschillende cursussen voor elk wat wils.
04 sep 2012 13:29
André schreef:Rijvaardigheidscursus,daarna een driftcursus en afsluiten met een circuittraining.
Veel plezier met je P
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=16&t=35134&p=939142&hilit=Elite#p939142
04 sep 2012 15:33
Dank voor de tips
Ik ga me maar eens opgeven voor de gp-elite dag. Zo te zien kom ik dan wat forummers tegen.
04 sep 2012 17:33
Als ik terug lees in het topic van Taxi Hans: "Je Porsche leren waarderen en kennen. (en ook zwemmen)", is ons dit jaar nog een PF evenementje met dit onderwerp in het vooruitzicht gesteld
.
Weet even niet hoe ik het topic als linkje toe kan voegen...
04 sep 2012 18:25
Ook ik ben zoekende naar een goede training.
Het probleem zit m niet in het vinden van een goede training maar in het voor mezelf beslissen wat ik nu wil!
1) ik wil het ECHT leren.
2) ik wil geen risico tav schade.
3) ik wil geen setje banden over de klink jagen.
4) Jeanne moet akkoord zijn.
Onmogelijk!
Paul Geeris gaat eens per jaar voor 3 dg naar Assen. Ik heb daar wel oren naar. Maar de innerlijke tweestrijd duurt voort
04 sep 2012 18:42
Heb eerlijk gezegd het idee dat je met n standaard Porsche Carrera/S op Assen niet zo veel te zoeken hebt. Daarvoor is de wegligging gewoon niet goed genoeg, ofwel te comfortabel/zacht.
Dan is een dagje Nordschleife beter, minder korte bochten, veel vloeiender en daardoor geschikter voor wegauto's.
Bovendien ben je op de NS verzekert, althans bij Interpolis.
04 sep 2012 20:35
Wielen schreef:Dank voor de tips
Ik ga me maar eens opgeven voor de gp-elite dag. Zo te zien kom ik dan wat forummers tegen.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.