Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
04 sep 2012 19:11
Ik heb de mogelijkheid om een Porsche te kopen van een zeer goede kennis in Duitsland. Ik weet dat de auto altijd bijzonder goed is onderhouden en er uitziet als nieuw. Enige waar ik mij onvoldoende een beeld van kan vormen is of de prijs juist is. Vanzelfsprekend heb ik op verschillende sites en advertenties gekeken maar er 1 een factor die ik onvoldoende op waarde kan schatten en dat is het zeer lage aantal kilometers. Namelijk 18.000km. Ik ben dan ook benieuwd of deze auto prijstechnisch interessant is of dat ik er beter aan doe om voor het gevraagde bedrag (plus de BPM die nog betaald moet worden) verder in Nederland te kijken. Hieronder de gegevens. Dank voor jullie reactie!
-Porsche 997 (4wd) handgeschakeld
-1e toelating: november 2006
-18.000 km gereden
-Prijs: 52k (plus ca. 8000 euro nog te betalen BPM)
-ziet eruit als nieuw
-Opties: Navigatie, Schuifdak, Bi Xenon verlichting, lederen sportstoelen, 19'' sportvelgen,Park ass.
Dank voor jullie reactie
Johan (Utrecht)
04 sep 2012 19:33
Dat is dus 60K en ondanks de lage KM stand vind ik het geen koopje.
Zeker voor een Carrera 4 of Carrera 4S.
04 sep 2012 19:39
Is op zich redelijk. Voordeel is dat je bekend bent met het onderhoud en de wijze van gebruik. Ik heb op autoscout ook al Duitse 997 4WD (12-2006) gezien voor € 47.990 met ook minder dan 20K aan kilometers. En Italiaanse 997 4S van 11-2006 met 50.000 voor € 45.000 en een Italiaanse 4S Tip met 8.000 km voor € 48.000. Maar dan weet je niets van de historie, het onderhoud en het gebruik.
Het kan dus wel voor minder maar dan weet je ook minder wat je koopt dus als die kennis je wat waard is, zou ik zeggen maak het rond voor 50K (als het toch een goede vriend is).
Laatst bijgewerkt door
Michiel911 op 04 sep 2012 19:46, in totaal 1 keer bewerkt.
04 sep 2012 19:44
Delnoy schreef:Dat is dus 60K en ondanks de lage KM stand vind ik het geen koopje.
+1
04 sep 2012 19:45
Met 3000 km per jaar zal er nog niet veel onderhoud geweest zijn vermoed ik zo. (1e beurt bij 30.000 of om de twee jaar)
Zou i.i.g. een AKK laten doen. En als het zo'n goede vriend is doet 'ie het misschien ook voor 50K incl. BPM. Dan heb je een mooi koopje.
04 sep 2012 20:01
een goede vriend die je zomaar 10K schenkt...
zeg, als jullie dat soort vrienden hebben geef mij dan ff het adres, daar wil ik ook wel vrienden mee worden
04 sep 2012 20:03
Laat ik nou hier in DE wonen...
Ik heb een halfjaar geleden gekeken naar een S met 18k km uit 2005 die 49K moest kosten, wel inclusief garantie bij de dealer.
Heeft de auto nog garantie? sowieso zou ik die lekker in Duitsland laten verlengen (stuk goedkoper) en dan kan er nog wel ietsje van de prijs af. Het is niet het koopje van de week iig en ik weet niet of zo weinig km per jaar wel perse een voordeel is. Als het een seizoensauto is geweest (alleen toegelaten in de zomer bijvoorbeeld) en er is 1x per jaar een tripje mee naar italie gemaakt prima, maar als de auto 50x per jaar voor 15km uit de schuur is geweest weet ik het niet..
04 sep 2012 20:13
Aankoopkeuring altijd doen. Is ook geen koopje zoals eerder gezegd.
En Italiaanse 997 4S van 11-2006 met 50.000 voor € 45.000 en een Italiaanse 4S Tip met 8.000 km voor € 48.000. Maar dan weet je niets van de historie, het onderhoud en het gebruik.
Ik zou mijn handen niet willen branden aan Porsches uit Italie. Ik denk niet dat ze even goed omspringen met auto's zoals onze oosterburen.
04 sep 2012 21:26
Dat zou niet mijn grootste probleem zijn
04 sep 2012 22:38
52K all-in zou een prima prijs zijn, 60K all-in is teveel. Tenzij de auto een grote beurt krijgt voorafgaand aan de aflevering + 2 jaar Porsche Approved garantie, dan is 60K nog acceptabel (mits de auto in perfecte staat verkeert).
04 sep 2012 22:54
even wachten. ieder jaar nog 10K eraf. minimaal.
04 sep 2012 23:46
Vanaf welke productie datum is dat gedoe met die IMS opgelost? Zodat plof kans veel kleiner is?
04 sep 2012 23:53
Kijk voor de gein eens naar de prijzen die Nederlandse Porsche dealers durven te vragen.
05 sep 2012 1:17
VEEL te duur!
Kijk nou maar gewoon op DE-Mobile
05 sep 2012 1:43
Upload eens een foto...
05 sep 2012 6:23
Pieter_996 schreef:Laat ik nou hier in DE wonen...
Ik heb een halfjaar geleden gekeken naar een S met 18k km uit 2005 die 49K moest kosten, wel inclusief garantie bij de dealer.
echt weer een Hollander....kijken nie kopen
05 sep 2012 7:15
porsche964 schreef:Vanaf welke productie datum is dat gedoe met die IMS opgelost? Zodat plof kans veel kleiner is?
Ik geloof dat je met een eind 2006 model wel veilig zit. Beste manier om dat te checken is de motorcode erbij te pakken, vanaf een bepaald nummer (zie
http://forums.rennlist.com/rennforums/9 ... aring.html) zou het probleem verholpen moeten zijn.
05 sep 2012 8:46
IMS heeft niets met plof te maken....het plofgebeuren zit m in de cilinderwanden...en ook een 997 is niet plofvrij....Ask michel van resto maar....
Ik begrijp er nog steeds niets van dat Porsche er niet standaard de ringen om de cilinderwanden plaatst, dat zou voor hun een kleine moeite zijn die niet al te veel kosten met zich mee brengen en een hoop gezeur zou schelen en de waterkokers een veel betere naam geven.... Ik wist het wel als ik ontwerper was bij P...
Laatst bijgewerkt door
Hartwiek op 05 sep 2012 12:34, in totaal 1 keer bewerkt.
05 sep 2012 11:10
RS-R schreef:Kijk voor de gein eens naar de prijzen die Nederlandse Porsche dealers durven te vragen.
En er staan er zat hé
05 sep 2012 11:15
wolf schreef:even wachten. ieder jaar nog 10K eraf. minimaal.
Kennis van mij kocht 2 jaar terug een verse 4S cabrio met alles erop en eraan
Net geen 2 ton en kijkt nu naar de nieuwe, pfffff das ff schrikken wat er in die 2 jaar af gaat
05 sep 2012 11:41
Ivo 3.6 schreef:echt weer een Hollander....kijken nie kopen

In lijn met Mart Smeets:
Zal ik happen? Ja ik zal happen
Auto was weg voor ik uberhaupt in Duitsland woonde (en dus kon kopen) maar kijk naar mijn avatar, is allemaal goed gekomen, ik heb de 997 S inmiddels in bezit..
05 sep 2012 12:28
molen934 schreef:wolf schreef:even wachten. ieder jaar nog 10K eraf. minimaal.
Kennis van mij kocht 2 jaar terug een verse 4S cabrio met alles erop en eraan
Net geen 2 ton en kijkt nu naar de nieuwe, pfffff das ff schrikken wat er in die 2 jaar af gaat

Bij iedere nieuwere gaat er 10kof meer per jaar af.Altijd al zo geweest.
Bij de oudere 997's (2005-2006) zal het niet zo hard meer gaan.En met alle respect....tis geen 996 he,denk dat de 997 veel gewilder zal zijn.
Als ze straks rond de 40k zitten zullen er nog wel wat 993/964 etc misschien gaan overstappen naar een 997.
05 sep 2012 13:18
Tegen die tijd krijg ik van de dealer vast nog wel een paar duizend euro benzinegeld mee als ik mijn 964 c2c in kom ruilen voor een 997
05 sep 2012 13:27
Reken maar op zo'n 30K afschrijving het eerste jaar.
05 sep 2012 14:04
Op een 997 van 40K?
Dan wacht ik nog wel een jaartje langer
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.