Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
12 sep 2012 21:03
Typisch voor het ontwerp van de 356 zijn de diepe wielkasten.
Weet iemand wat de bedoeling hiervan was. De carrosserie wordt er onnodig breed van, wat de luchtweerstand onnodig verhoogt.
Was het ooit de bedoeling de wielen af te dekken? Dan zijn diepe wielkasten begrijpelijk, zeker bij de voorwielen, om ervoor te zorgen dat de wielen bij het sturen niet tegen de afdekkingen aanlopen.
Of was het misschien de bedoeling om in een later stadium een breder chassis te ontwikkelen?
De derde reden die ik kan bedenken is: de wielen vallen een beetje weg waardoor de vorm van de carrosserie beter tot zijn recht komt.
Wie weet er meer van?
12 sep 2012 23:02
Volgens mij hoort dit gewoon bij het tijdbeeld. Veel auto's uit die periode hebben ver overhangende, overgedimensioneerde spatborden. Als je het vergelijkt met andere wagens uit die tijd dan valt het bij de 356 nog erg mee en sluiten de wielen nog redelijk aan bij de randen van de spatborden.
10 okt 2012 22:24
Het hoort misschien bij het tijdsbeeld, maar intussen ziet het er onevenwichtig uit, de carrosserie hangt als een te grote jas over het onderstel heen.
Dus ben ik er toch maar toe overgegaan spacers te plaatsen. De wielen liggen nog steeds wel diep (in overeenstemming met het tijdsbeeld) maar meer in overeenstemming met de achterwielen, zodat het geheel er evenwichtiger uitziet.
Nu begrijp ik dat spacers verboden zijn. De wielen zijn opnieuw uitgelijnd, dus daar lijkt me alles in orde, waarom een verbod? Zijn er speciale gevaren aan te wijzen?
10 okt 2012 22:32
Volgens mij zijn spacers niet verboden, mits je banden maar binnen de wielkasten blijven.
Technisch gezien levert een spacer alleen een iets hogere druk (afhankelijk van de gebruikte dikte) op je wiellager waardoor deze wellicht eerder aan vervanging toe is dan bij het niet gebruiken van een spacer.
Voor wat betreft de reden van de diepe wielkasten, ik heb werkelijk geen idee
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.