Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
21 sep 2012 20:22
Hallo allemaal,
Ik ben al enige tijd op zoek naar een porsche 964. Er waren nogal wat problemen met de motor in de beginjaren. Vanaf 1992 (ik neem aan modeljaar 1992) zouden die problemen af fabriek zijn opgelost. Nu heb ik (in Duitsland) een porsche 964 van augustus 1991 op het oog, inclusief cupspiegels en cupvelgen, maar nog zonder airbags. Weet iemand of ik er vanuit kan gaan, dat deze porsche is voorzien van de laatste gemodificeerde motor af fabriek? Kan ook gesteld worden, dat een porsche 964, bouwjaar augustus 1991, gerekend kan worden tot modeljaar 1992? De huidige eigenaar heeft geen idee....
Dank bij voorbaat!
J.
21 sep 2012 20:27
Ik heb altijd geleerd nooit ergens vanuit te gaan..
Op chassisnummer opzoeken is een betere optie.
Augustus op kenteken of gebouwd kan een groot verschil zijn bv.
21 sep 2012 20:41
Ja, klopt, was net al bezig om het chassisnummer op te vragen.
21 sep 2012 20:45
De mijne heeft een eerste toelating van november 1991, en is volgens het chassisnummer modeljaar 1992. Dat is idd ook de reden dat ik deze vorig jaar gekocht heb. Augustus lijkt me wat vroeg voor het volgende modeljaar, maar wie weet?
21 sep 2012 20:55
Zou beter het motor nummer kunnen controleren.
Heeft de moter een zwart pkastic inlaat of grijs metaal,
De plastic inlaat is ook weer een latere uitvoering.
Echter had ik zelf een metalen en als de huidige motor zonder problemen is maakt het mij niet uit voor of na modificatie
21 sep 2012 21:10
De mijne is ook modeljaar 92, echter heb ik wel de 2 airbags.
Ik weet niet zeker of ik dan wel die modificatie heb en de jouwe niet?
21 sep 2012 21:12
Ik weet niet toe hoever je budget reikt, maar persoonlijk vind ik dit een fantastisch ding, en deze is van modeljaar 1992, moet wel 32.500 kosten:
http://www.targaflorio.nl/website/details.php?id=413Overigens heefft mijn 1992-er ook twee airbags voorin.
21 sep 2012 21:57
Ik heb zojuist een boek opgesnord waaruit ik nogal wat info kan halen (Porsche 911 van Sigmund Walter en Joerg Austen).De airbags werden vanaf modeljaar 1992 standaard geleverd, hetgeen ook betekent, dat de laatste generatie motor is ingebouwd.
Die 964 bij Targa Florio heb ik gezien, maar je moet dan wel van die kleur houden. Ik houd rekening met een prijs tussen €25000 en €30.000. Goedkoper mag natuurlijk ook
Er staat sinds gisteren een indisch rode 964 Targa bij Sternexclusief in Haarlem (1992, 143.728 km). Die had ik enkele weken geleden bijna gekocht, maar toen voor €2000 minder.....
21 sep 2012 22:26
Oud of nieuw(er) type motor
Ik denk dat de meeste inmiddels wel zijn gemodificeerd

Edit, mijn 964 (productie november 1990, kenteken januari 1991) heeft ook het kunstof
inlaatgedeelte maar was (helaas) niet gemodificeerd.
21 sep 2012 22:38
Voordat je een prachtige 964 met airbags en kuststof inlaatspruitstukken gaat kopen :
Al deze kenmerken zeggen helemaal niets (maar dan ook echt helemaal niets) over het feit dat die bewuste 964 met een motor met koppakkingen (dat is dus de modificatie en nog wat andere kleine zaken...) uitgerust is vanaf de fabriek.
Zoals Rob al aangaf : het motornummer is het enige dat hier uitkomst over biedt. Helaas heb ik het boek waarin dat vermeld staat net uitgeleend maar ik er is in het verleden al eens een topic aan gewijd dus het moet hier op het forum terug te vinden zijn.
Oh ja: Ook de motorblokken die vanuit de fabriek wel met koppakkingen zijn geleverd gaan uiteindelijk lekken langs de blokbouten waarmee de carterhelften aan elkaar zijn geschroefd. Heb je dus een ding met koppakkingen; lekt 'tie ergens anders nog harder...
Zelfde geldt voor de 993 : vaak geroemd om zijn olie-lekkage-vrije blok... maar ook die gaan uiteindelijk lekken op de carterhelften, klepdeksels, etc. etc.
(is de laatste jaren erg actueel maar je hoort er niemand over...)
Doe mij maar een 964 blok welke al eens opnieuw verpakt is en naderhand is voorzien van koppakkingen, etc.
Hoe recenter, hoe beter zou ik bijna zeggen...
Enfin, succes met de zoektocht naar een auto met aantoonbare modificaties en een dik pak facturen.
Gr.
dick
21 sep 2012 22:49
Ja, ook ik heb gehoord, dat de 993 niet vrij zal blijven van die problemen. Maar je zoekt ergens zekerheden. 100% garantie is er niet.
21 sep 2012 23:11
Doe mij maar een 964 blok welke al eens opnieuw verpakt is en naderhand is voorzien van koppakkingen, etc.
Hoe recenter, hoe beter zou ik bijna zeggen...
Mee eens. En AKK, dan heb je toch wat meer zekerheden.
22 sep 2012 8:16
IK heb ook een gemodificeerde eerste serie 964! Nog nooit problemen gehad en ook geen grote problemen door de vorige eigenaar (na te gaan in de hostorie (rekeningen)...
Ik heb wel een model zonder airbags... scheelt weer gewicht
22 sep 2012 12:21
Bij Klaas Willems in Huizen staat een mooie Nederlands geleverde 92er 964 met 165dk op de teller, turbostoelen en airco, misschien is deze wat voor je.
22 sep 2012 13:48
Ik kreeg gisteren al een PB over exact deze porsche. Ziet er best goed uit, maar de kleur......daar moet je wel van houden....
22 sep 2012 14:58
Mee eens. Maar de 964 is wel even het bekijken waard.
22 sep 2012 16:06
jan-1 schreef:.........maar de kleur......daar moet je wel van houden....
Prachtkleur

zie je tenminste niet vaak!
22 sep 2012 18:55
jan-1 schreef:Ik kreeg gisteren al een PB over exact deze porsche. Ziet er best goed uit, maar de kleur......daar moet je wel van houden....
Persoonlijk vind ik hem erg fraai kwa kleur
22 sep 2012 19:04
Wat een prachtige kleur! RUBY RED ! Zie je niet vaak, maar wel heel mooi. Krijg je geen spijt van. Mijn SC is ook Ruby Red. Zie je niet zo vaak. Welkom in de club.
22 sep 2012 19:32
@ Jan 1
TS, even opgezocht in de Bijbel van Peter Morgan:
MODELJAAR 1992:
Motornummer : 62N00001- oplopend
Chassis nr: WPOZZZ96ZNS40001- oplopend
Het is dus de N-serie waar je op moet letten
N tussen Z en S ( voor de europese modellen , USA wijkt af )
1991 is M en 1993 is P
succes en groet van Rene
22 sep 2012 20:36
917 schreef:Wat een prachtige kleur! RUBY RED ! Zie je niet vaak, maar wel heel mooi. Krijg je geen spijt van. Mijn SC is ook Ruby Red. Zie je niet zo vaak. Welkom in de club.
Dit is toch Burgundy? Ruby red was toch een pre 964 kleur? Je hebt wel rubystone, een RS kleur.
burgundy

als ik het fout heb, hoor ik het graag 917.
22 sep 2012 21:54
Oeps

Ik denk dat je gelijk hebt Horn. Ik heb toch iets te weinig Porsche-kennis en was iets te enthousiast over de kleur van de (nog steeds) mooie 964. Heb je later ook niet een 997 gehad in rubyred?
22 sep 2012 22:01
Lambiek schreef:@ Jan 1
TS, even opgezocht in de Bijbel van Peter Morgan:
MODELJAAR 1992:
Motornummer : 62N00001- oplopend
Chassis nr: WPOZZZ96ZNS40001- oplopend
Het is dus de N-serie waar je op moet letten
N tussen Z en S ( voor de europese modellen , USA wijkt af )
1991 is M en 1993 is P
succes en groet van Rene
Ja, dank je wel Rene. Ik had dat al gezien in een ander boek: Porsche 911, Die technische Dokumentation von 1963 tot 2009 van Joerg Austen en Sigmund Walter.
22 sep 2012 22:46
ja, volgens mij is de 997 van Paul in rubyred.
23 sep 2012 7:17
Burgundy en Kobalt Blauw, dat zijn kleuren waar ik blij van wordt, vergeleken met de inmiddels grote massa zwart/grijs/zilver.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.