Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Niet te volgen snelheidsaanwijzingen in Nederland

25 sep 2012 19:31

Allemachtig wat een chaos op de snelwegen.Vandaag nogal veel in de auto gezeten, en dan zie ik rondom de grote steden de verkeersborden van 80 km en 100 mtr verderop borden 100 km en dan weer 80 km (tussen 6 uur en 1900) 100 tussen 1900 en 6.00 en dan staan de vervolgens weer opmatrixborden op 70 ??
Nog geen 4 km verderop weer 120. alleen als de spitsstrook gesloten is .Ik snap er geen moer meer van.
Hoe kan een automobilist hier nog wijs uit worden met al die informatie borden vlak na elkaar,om nog maar van de buitenlanders te zwijgen.
Je ziet die borden in een seconde en bent daarna volledig de draad kwijt.
Wie verzint zoiets. :bang:

Re: Niet te volgen snelheidsaanwijzingen in Nederland.

25 sep 2012 19:39

Ik wil de discussie met oom agent nog wel eens aangaan want ik vind het momenteel op sommige stukken ook erg onoverzichtelijk geworden.
Je hebt bijna geen tijd meer om nog op het verkeer te letten :evil:

Re: Niet te volgen snelheidsaanwijzingen in Nederland.

25 sep 2012 20:33

DIT draadje gemist Rene :?:

Ik wordt er idd ook gek van, rij 60.000 Km per jaar en wist zo ongeveer overal (op de snelwegen dan :wink: ) wat de max snelheid was
ter plekke. Ik weet het nu echt niet meer :uh: :!:

Re: Niet te volgen snelheidsaanwijzingen in Nederland.

25 sep 2012 20:52

Ja gemist sorry !

Re: Niet te volgen snelheidsaanwijzingen in Nederland.

25 sep 2012 20:57

pff, wat dacht je van de 30/50/60/80 zone's, vaak is het bij 60/80 ook maar de vraag of het nou 80 was of toch 60.

En die vage belijning....
Tegenwoordig is er bij een afrit hier in de buurt, komend van een 60 k/m zone naar de andere weg, een onderbroken lijn getrokken die vroeger de rijbaan van de vluchtstrook op die afrit scheidde (toen het nog een on-onderbroken lijn was), duidelijk :ba:

Dus nu is het een onderbroken streep geworden....dan denk ik dus dat je rechts (dus eigenlijk op de vluchtstrook) moet gaan rijden, immers je moet altijd zover mogelijk rechts rijden schrijft de wet voor...en dus over dat onderbroken streepje heen en netjes op die rechterbaan (wat dus gewoon vluchtstrook is) :ass:
knetterdebiel :flush:

Re: Niet te volgen snelheidsaanwijzingen in Nederland.

25 sep 2012 23:51

Na een jaartje weet je niet beter. Alles went, alleen op een bijna lege 5-baans maximaal 100, dat went nooit.
Afbeelding

Re: Niet te volgen snelheidsaanwijzingen in Nederland.

26 sep 2012 8:06

ANWB gisteren

Re: Niet te volgen snelheidsaanwijzingen in Nederland

26 sep 2012 10:41

Ik rij ook aardig wat km's en ondervind eigenlijk weinig problemen met de borden. Alleen staan ze soms op onlogische plekken. Zo is er op de A9 een stukje waar een bord staat dat je 120 mag bij gesloten spitsstrook en 100 mtr staat weer een 100-beperking (maar ja, dat is een wisselbord, wat ook einde 100 kan aangeven). In dat geval is dat het laatste bord en zou je dus 130 mogen :)

Re: Niet te volgen snelheidsaanwijzingen in Nederland

26 sep 2012 10:45

Ik rij gewoon overal 140, dat is het makkelijkste :mrgreen:

Re: Niet te volgen snelheidsaanwijzingen in Nederland

26 sep 2012 11:26

Ewout schreef:Ik rij gewoon overal 140, dat is het makkelijkste :mrgreen:

+1

Re: Niet te volgen snelheidsaanwijzingen in Nederland

26 sep 2012 11:28

Vandaag op en neer naar Limburg. Buiten de verschillende borden is het wel prettig, dat je nu op de belangrijke routes 130 mag.

Re: Niet te volgen snelheidsaanwijzingen in Nederland

26 sep 2012 11:33

Als iedereen dan ook zijn snelheid van de TomTom afleest, en de rest die dat niet doet rechts blijft rijden, dan hebben we er ook nog wat aan....

Re: Niet te volgen snelheidsaanwijzingen in Nederland.

26 sep 2012 14:18

Targa Floriaan schreef:ANWB gisteren


"Variabele snelheden bij open spitsstroken kunnen volgens de bond via matrixborden of dynamische borden duidelijk worden gemaakt aan de automobilist. Op deze manier is ook voor buitenlandse bestuurders de snelheidslimiet te begrijpen." :!:

Re: Niet te volgen snelheidsaanwijzingen in Nederland

26 sep 2012 14:50

Ewout schreef:Ik rij gewoon overal 140, dat is het makkelijkste. Woonerf, stad, buitenweg, snelweg, maakt niet uit :mrgreen:

Tsss, en je hebt je pimpmobiel nog niet eens :mrgreen: :mrgreen:

Re: Niet te volgen snelheidsaanwijzingen in Nederland.

26 sep 2012 15:38

outletvalve schreef:
Targa Floriaan schreef:ANWB gisteren


"Variabele snelheden bij open spitsstroken kunnen volgens de bond via matrixborden of dynamische borden duidelijk worden gemaakt aan de automobilist. Op deze manier is ook voor buitenlandse bestuurders de snelheidslimiet te begrijpen." :!:

Volgens mij is daar het probleem bij dat niet alle matrixborden alle snelheden kunnen aangeven. Zo kunnen ze wel 100 aangeven en einde snelheidsbeperking, maar niet 120.
Het zijn dan ook geen echte matrixborden waarbij er gewoon een groot vierkant met witte en rode lampjes is, maar ze hebben 'goed' nagedacht over wat ze willen laten zien en alleen daarvoor lampjes te plaatsen.

Re: Niet te volgen snelheidsaanwijzingen in Nederland

02 okt 2012 21:43

Vandaag naar de kant gehaald op de a1 nabij Apeldoorn. Was in de absolute veronderstelling dat ik 130 mocht rijden met uitloop 140:). Motoragent gaf me aan te volgen, netjes een gesprek met hem gehad . Het stuk snelweg was dus 120 en mijn snelheid was 150 zei de beste man. Ik gaf aan dat het wel een doolhof was en niet meer te volgen was.... Kreeg gelijk dat het inderdaad behoorlijk onoverzichtelijk was. , hij had dus begrip voor de situatie ...en ik spaarde een eurotje of wat uit :cheers: advies altijd netjes blijven, De verkeerspolitie doet haar werk en de mensen zijn best voor rede vatbaar mits netjes gebracht.

Re: Niet te volgen snelheidsaanwijzingen in Nederland

02 okt 2012 22:40

Het is hopeloos onoverzichtelijk geworden... :bang:

Re: Niet te volgen snelheidsaanwijzingen in Nederland

03 okt 2012 7:23

Valt wel mee, op de A2/12, je mag 100, rijdt een oprit voorbj, daar staat dan 120, tussen 7.00-19.00, bij gesloten spitstrook, dus zeg maar 130, en dan 100 mtr verderop staat een matrixbord dat je 120 mag..... Je moet dus hogere wiskunde hebben en behoorlijk de Nederlandse taal machtig....

Komt ook nog bij dat je op de A2, voorheen op het 4 baan stuk 130 mocht en nu nog 120.

Re: Niet te volgen snelheidsaanwijzingen in Nederland

03 okt 2012 17:01

Komt ook nog bij dat je op de A2, voorheen op het 4 baan stuk 130 mocht en nu nog 120.


Daar kwam ik gisteren ook achter alleen was men niet zo coulant als bij Maba44 :evil:

Re: Niet te volgen snelheidsaanwijzingen in Nederland

03 okt 2012 17:11

... ging je maar 10 Km te snel ... of 'n extra 10 Km te snel :?: :roll:

Marcel schreef: bij gesloten spitstrook



En om de verwarring nog groter te maken - houden ze die spits-stroken buiten de spits (in het weekend notabene) gewoon open :bang:
Plaats een reactie