leuke zoektocht!
Zal met je meekijken als bezitter van een 1977 carrera 3.0
In 1975 kon (uit mijn hoofd, geen zin om na te kijken) je kiezen uit:
Standaard 911S met 2.7 en ik meen 165pk, carrera met 2.7 210 pk motor, maar...dat is dezelfde motor als in de 1973 RS lag en dus...heel gezocht en duur, reken op 50K+ en dan naar mijn mening de lekkerste: de eerste turbo, 3.0 , zonder de intercooler die de latere 3.3 kreeg. Een icoon. 265pk, reken ook op hoge prijzen van 35-40K+ voor een goede.
Dus als je budget niet de mogelijkheid biedt van een carrera of turbo, dan zal je met een "normale" 911S genoegen moeten nemen. Deze motoren hadden de naam tot het maximum opgeboord te zijn en daardoor soms koelingsproblemen en afbrekende kopbouten te hebben. Maar...als ze NU nog rijden na bijna 40 jaar, gaan ze denk ik niet ineens stuk. Bijv Anne hier op het forum rijdt met een 2.7 al jaren rond met naar zo ver ik weet geen gekke motorische issues. Je zal wel kritisch moeten kijken naar motor en bak, maar dat geldt voor iedere Porsche die je koopt. Voordeel is wel dat de prijzen nog niet crazy zijn, zoals bij pre 74 en turbo's en carrera's. Ik zou me eerder zorgen maken over de carros, want in 1975 waren de auto's nog niet volledig verzinkt (pas vanaf 1977). Roest is vaak een issue of is het geweest. Let op de slotplaten, schermen voor en vooral achter, parafan etc. Dat kan echt in de papieren lopen.
DUs....ik zou gaan zoeken naar een leuke standaard 2.7 , liefst in heerlijke opvallende seventies kleur als bruin, orange, geel, groen, gold, etc met indien mogelijk een heerlijk seventies interior, liefst Schottenkaro/tartan (die picknick kleden), maar teddyberen bruin etc is ook leuk. Hoe aparter hoe beter want minder courant en minder duur!
Good luck en keep us posted!