Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
07 okt 2012 18:39
Kreeg een tip van een forum lid betreffende imitatie cilinders en zuigers,omdat ik zelf nooit vies ben geweest van imitatie voor andere merken ,vroeg ik mij af hoe dit bij Porsche onderdelen zit en wat de ervaringen hiermee zijn .omdat hier best grote prijs verschillen in zijn, zie link
http://www.ebay.co.uk/itm/Porsche-911-8 ... 2a20d08ce1
07 okt 2012 19:00
gekkerd
07 okt 2012 19:11
Ik had deze ook op het oog. De advertentie vind ik echter minder goed. Voor mij is het ook onduidelijk hoe deze uitpakt met een 2.4 ipv 2.2
07 okt 2012 19:17
Hoe bedoel je Niels 2.4 ipv 2.2 ,,boring is toch het zelfde slag is langer van een 2.4
07 okt 2012 19:20
Met langere slag, kan de zuiger de kop raken. Diameter is hetzelfde maar de vorm en hoogte moet wel goed zijn. Dit dan even los van de eventuele compressievergroting dieik wellicht niet wil.
07 okt 2012 19:27
Oké is bij orgineel deze 2 sets niet het zelfde ??? , want ik ga er vanuit zoals ik kan zien aan de adventie dat deze set is voor de 2.2 en 2.4 l
08 okt 2012 8:09
Niels schreef:Met langere slag, kan de zuiger de kop raken. Diameter is hetzelfde maar de vorm en hoogte moet wel goed zijn. Dit dan even los van de eventuele compressievergroting dieik wellicht niet wil.
Kijk even op de site van AA pistons. Er zijn ook low comp. pistons te koop.
Mijn ervaring: in welliswaar kever motoren is gewoon goed.
Als je de normale procedure volgt (deckhoogte, compressie e.d. afstellen) zoals bij de bouw van iedere motor is dit materiaal prima bruikbaar.
08 okt 2012 8:26
ja dacht dit al .denkt dat het bij de T niet zo spannend is maar bij de snellere motoren wel een ander verhaal is.
08 okt 2012 11:36
Dan heb je ook nog LN engineering en JEpistons toch?
Moet eerlijk zeggen dat ik zelf een voorkeur heb voor origineel. E is echter niet meer te krijgen, geloof ik.
08 okt 2012 12:58
imi zou ik echt alleen doen als ik absoluut niet aan een ome setje zou kunnen komen.
08 okt 2012 13:37
Ik heb hier ook een keer naar gekeken en op verschillende fora gevraagd naar ervaringen, maar ik was niet geheel enthousiast. Op het Pelican Parts forum heb ik contact gehad met een van de specialisten daar, Henry Schmidt van Supertech, een zeer gerrenommeerde porsche motorenbouwer in de states en die gaf an dat voor gewoon straatgebruik zo'n set van AA performance parts ok is, maar dat hij minimaal 6 set's moet bestellen voor hij een set van 6 zuigers en cylinders heeft die binnen spec zijn. Kwaliteit is dus niet geweldig.
Daarnaast moet je eens zoeken op de verkoper, Kokoparts op pelican parts forum. Veel klachten welke varieren van slecht verpakt tot niet leveren.
Een optie die Henry mij toen gaf is een AA performance set bij hem te kopen waar hij voor een kleine fee zorgt dat je een nagemeten korrekte set krijgt.
Andere dingetje is de BTW en invoerrechten die je betaald op zowel aankooprpijd en verzendkosten. Wordt het allemaal toch een stuk minder intressant.
Ik zou toch voor origineel Mahle gaan of echte JE pistons met Nickies cylinders. Dan heb je wel topspul, maar dan liggen de prijzen weer heel anders.
My 2 cents....
08 okt 2012 13:48
Jullie schetsen beide mijn gevoel. Beetje gek om nu enig risico te lopen voor relatief weinig geld (tov andere spullen die vernieuwd en aangeschaft moeten worden). Ik zat worst case ook op JE tour, maar hoop op mahle. Als je echter de ebay advert ziet, vraag je je als leek af wat de verschillen zijn. Die moeten er gezien het prijsverschil zijn.
08 okt 2012 14:22
klinkt mij ook beetje eng om te kiezen voor imitatie voor de basis van je motor... als het nu ging om een imitatie spatbord oid, maar zuigers -een toch wel erg kritiek onderdeel van een (sport!)auto
08 okt 2012 18:12
Hessel schreef:Een optie die Henry mij toen gaf is een AA performance set bij hem te kopen waar hij voor een kleine fee zorgt dat je een nagemeten korrekte set krijgt. My 2 cents....
Grappig ... zou waardeloos spul zijn maar tegen meerprijs krijg je dan een goed setje van een gerenomeerd motorbouwer? Laat je toch niet gek maken zou ik zeggen.
Ik vindt dit echt humor! Zoek een Nederlandse of Duitse importeur op, meet het spul op en stuur het terug als het niet goed is.
En: nameten en compressie goedzetten en meten moet altijd lijkt mij.
08 okt 2012 20:25
Dan lees je niet goed. Na nameten en een goede set samenstellen is het ok, maar om 1 set te kopen is de kwaliteitscontrole niet goed genoeg bij AA products.
Plus terugsturen van een setje naar de usa is ook niet goedkoop.
08 okt 2012 21:10
Wat mij eigelijk wel wat tegen houd is dat de set uit de states moet komen en idd als deze niet goed is weer terug moet.dat is niet echt een avontuur ,denk niet dat er een importeur in de buurt zit ,dan was het een stuk makkelijker om deze eens te bekijken en te meten. Jammer dat er nog niemand echt praktijk ervaring heeft met deze set.
08 okt 2012 22:34
Hessel schreef:Dan lees je niet goed. Na nameten en een goede set samenstellen is het ok, maar om 1 set te kopen is de kwaliteitscontrole niet goed genoeg bij AA products.
Plus terugsturen van een setje naar de usa is ook niet goedkoop.
Volgens mij had ik gepost bij gebrek aan vertrouwen een importeur hier te zoeken dus ik lees wel goed maar jij misschien dan weer niet.
Ik kan wel een heel verhaal hier schrijven over de moderne productiefaciliteiten en de zeer lage toleranties die behaald kunnen worden hiermee maar ik ben bang dat dat hier toch niet aankomt. Prijsverschil komt zuiver door productiekosten en de mogelijkheid van instelkosten van kleinserie produktie.
De zuigers en bussen die ik heb gehad van AA waren perfect rond ... en de zuigers waren allemaal binnen 1 gram qua gewicht.
Leg de Mahle zuigers die er nu uitkomen maar eens op de weegschaal zonder pennen en veren. Wedden dat het verschil (veel) groter is?
Een 100% perfect setje zal je ook van Mahle niet zo uit de doos krijgen. Er moet altijd worden uitgewogen en gebalanceerd voordat de motor weer in elkaar wordt gebouwd.
Alleen hoor ik daar niemand over hier en dat heet dan ineens "gerenomeerd".
12 okt 2012 21:09
Waarschijnlijk niet
13 okt 2012 11:55
Ik ben altijd wel geïnteresseerd in de daadwerkelijke verschil van de kwaliteit. Men haalt nu ook alles uit China, en geven de producenten vaak aan dat kwaliteit nagenoeg gelijk is en dat ze tegen die kosten niet kunnen produceren. En vaak daarom ook de slag verliezen.
13 okt 2012 13:12
Die JE zuigers is helemaal niets mis mee, ze zijn prachtig gemaakt en er is veel mogelijk wat maten betreft.
inmiddels ben ik nu mijn 3e set aan het opbouwen, de speling zuiger/ cilinder is een keurige 0,055 mm ( hetzelfde als Mahle)
en het gewicht bij een 86 mm zuiger is 410 gr !
In mijn historische race/rally auto ( geen Porsche ) zitten ook JE zuigers 87mm met vlakke kop 380 gr, met een compressie van 1:12 en soms 7000 toeren geen enkel probleem, er gaan wel genoeg andere dingen stuk meestal koppakkingen en drijfstanglagers.
Hier een foto v/d onderkant ; JE links Mahle rechts
13 okt 2012 13:15
noem me een purist, maar ik wil geen chinese cylinders in mijn p.
13 okt 2012 13:24
wolf schreef: ik wil geen chinese cylinders in mijn p.
Lees de verhalen van Heinz op dit forum en bij het Pelican forum maar eens !
13 okt 2012 15:33
wolf schreef:noem me een purist, maar ik wil geen chinese cylinders in mijn p.
Ontzettende purist.
Maar ik ben het wel met je eens.
13 okt 2012 18:47
wolf schreef:noem me een purist, maar ik wil geen chinese cylinders in mijn p.
JE zuigers worden al 60 jaar lang gewoon in de USA gemaakt.
http://www.jepistons.com/AboutUs.aspxEn weten deze puristen wel waar bijvoorbeeld de handgeschakelde versnellingbakken van de huidige 991 vandaan komen, of het plaatwerk ?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.