Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Klappenauspuff/sportuitlaat - alleen meer dB of ook PK's ?

21 okt 2012 19:25

Bij een originele klappenauspuff vroeg ik mij af of een dergelijk systeem behalve een hele hoop heerlijke herrie ook meer pk's geeft?

Re: Klappenauspuff/sportuitlaat

21 okt 2012 19:26

Ga daar maar niet vanuit. Ik heb het systeem ooit op mijn 997 gehad, en heb dat absoluut niet kunnen merken, eerder integendeel...

21 okt 2012 20:09

Ik geloof ook niet dat een sportuitlaat je meer PKs geeft..wel een nog bredere grijns op je gezicht... dus te overwegen waard!

22 okt 2012 14:00

En hoe zit het met een betere handelbaarheid (door een lichter gewicht bijdragen aan minder lichte neus bij hogere snelheden wat voor een 996 regelmatig wordt aangegeven) ?

22 okt 2012 14:47

als je meer geluid maakt gaat je voor je gevoel harder......en porsche rijd je voor 't gevoel.... dus altijd sport abgasanlage erop!

my 2 ct :salut:

22 okt 2012 22:31

ga uit van: is alleen 'maar' veel fraaier geluid, met klappen open EN klappen dicht.

maar zou nooit een (997 MKII) 911 willen zonder :idea:

23 okt 2012 10:37

Ik heb ook een klappenauspuff onder mn cabrio, is verrekte handig als je laat thuis komt en de buren niet wakker wil maken...met de klappen open is een feest, maar meer vermogen......nee, wel idd meer beleving...

23 okt 2012 12:47

Heb ook een klappenauspuff en kan geen vermogenswinst voelen,denk dat de heren technici bij Porsche dit uitvoerig hebben getest.

Weet wel dat een beetje tunnelrun niet meer zonder zo'n ding kan.................. :twisted: :twisted: :wink:
Laatst bijgewerkt door André op 23 okt 2012 12:50, in totaal 1 keer bewerkt.

23 okt 2012 12:48

Ook hier nooit meer een Porsche zonder aangepast uitlaatsysteem. Ik had die Carnewal RSR aanpassing nu heb ik de PSE en groot voordeel hier is dat als je naar italie cruised je niet permanent veel herrie hebt, maar wel als je in de Alpen door die kleine dorpjes veegt of zo heerlijk langs een rotswandje.

Lange Rede kurze Satz, altijd doen, altijd doen

23 okt 2012 14:51

Dus eigenlijk rij je standaard op de lawaaistand en alleen als je voor de omgeving stil wilt doen, zet je het systeem uit?

23 okt 2012 14:59

Paul II schreef:ga uit van: is alleen 'maar' veel fraaier geluid, met klappen open EN klappen dicht.

En met klappen dicht... bedoel je dat deze sportuitlaat in de rustige stand ook anders klinkt dan een gewone P uitlaat?

23 okt 2012 15:23

Hi Johan,

volgens mij niet. Althans, heb em nooit naast een 911 gezet zonder PSE maar t is puur een bypass kanaaltje waarbij je een deel van de demper passeert langs de buitenkant en de uitlaatgassen er dus ongedempter uitkomen (vast geen goed nederlands maar je begrijpt wat ik bedoel). In de gesloten stand ademt de uitlaat door de buitenste 2 pijpen (buitenste links en buitenste rechts) in de open stand ademt de Porsche door de binnenste pijpen (met een iets kleinere diameter). Geluid is wat rauwer en zeker luider, maar nog steeds prima te doen hoor. Auto is tenslotte gewoon typegoedgekeurd met deze uitlaat.
Laatst bijgewerkt door Pieter_964 op 23 okt 2012 17:06, in totaal 1 keer bewerkt.

23 okt 2012 15:43

Duidelijke uitleg. Leuk om te weten dat er in het ene geval door de dikke uitlaten en in het andere geval door de smallere uitlaten wordt uitgelaten!

23 okt 2012 17:35

Heb je een 997 op het oog?

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=23&t=35922

M.a.w. wil je de klappenauspuff mogelijk laten plaatsen op een 997?

23 okt 2012 19:42

Altijd doen alhoewel de nieuwprijs stevig is.
Ik geniet er elke keer van!
Succes en veel plezier ermee.

23 okt 2012 23:11

RichardP schreef:Heb je een 997 op het oog?

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=23&t=35922

M.a.w. wil je de klappenauspuff mogelijk laten plaatsen op een 997?

Nee, niets op het oog. Inmiddels een 997 gekocht die ik dit weekend ga afhalen! De sportuitlaat is inderdaad af fabriek geleverd. Tijdens proefrit was ik wel een beetje erg gecharmeerd van deze optie! Omdat deze auto (een 4) sneller leek te rijden dan een 4s waarin ik eerder had preofgereden vroeg ik mij af of de uitlaat wellicht invloed had op het aantal pk's.

24 okt 2012 9:25

Gefeliciteerd! Prachtige auto die 997.

Hoop snel meer details te kunnen lezen en natuurlijk zien.

24 okt 2012 10:56

Johan2 schreef:
Paul II schreef:ga uit van: is alleen 'maar' veel fraaier geluid, met klappen open EN klappen dicht.

En met klappen dicht... bedoel je dat deze sportuitlaat in de rustige stand ook anders klinkt dan een gewone P uitlaat?

Weet zeker van wel, heb namelijk enkele maanden met de standaard uitlaat gereden en dat was naar mijn mening nixxxxx.
De PSE klinkt ook gesloten al mooi over gehele toerenbereik en open is het altijd heel goed te doen. Mijn vrouw - die 'em meestal open zet :lol: - en ik rijden 99,9 % van de tijd zo, ook naar Zuid Frankrijk en terug. Herrie?.. :roll:
In de gesloten stand komen de gassen inderdaad door 2 pijpen (dacht de binnenste..) maar open door alle 4.

Spreek over de 997 MKII, die met de dubbele maar ook dubbelwandige pijpen - zwarte binnenste, roestvrijstaal buitenste, geen chroom - met alle 4 gelijke diameter, dus e.e.a. kan verschillen met de MKI. Heb ook geen effect van sluiten van de PSE bij bepaalde toerentallen.

24 okt 2012 11:39

RichardP schreef:Gefeliciteerd! Prachtige auto die 997.

Hoop snel meer details te kunnen lezen en natuurlijk zien.

Dank. Hij is te zien op Huisman autotechniek onde occasions, 8e van boven.

24 okt 2012 21:39

Een 996 en een 997 hebben standaard het geluid van een naaimachine of zoals je wilt grasmaaier .
Maar als je zo een sportauto hebt , mogen ze best horen , als jij bij jou de wijk uit rijd , toch ?
Ik ben dolblij met het geluid van mijn turbo.

24 okt 2012 22:05

Het is al gezegd, geen extra vermogen (en als wel dan merk je 10pk extra op 300+ pk toch niet). Voor mij wel een must een PSE op een recentere Porsche!

25 okt 2012 0:41

Heb ze sinds kort op mijn 997 mk2, merk qua vermogens winst niks,
wel mooiere sound, de middendemper heb ik nog niet mee vervangen,
deze moet ik nog aanpassen, is nl ook anders dan de standaard versie.

mk1 pse binnenste pijpen
mk2 pse buitenste pijpen

25 okt 2012 6:48

Ik kan me ook geen recente 911 meer voorstellen zonder sportuitlaat. Zonder is hij dan zoooo stil, zeker als je ook nog een PDK bak hebt. Eenmaal een sportuitlaat ervaren, dan kan je niet meer zonder. En het gaat hierbij niet om herrie, maar om puur en niet overdreven mooi motorgeluid (ook bij lage toerentallen) wat gewoon hoort bij zo'n auto. Het zou een standaardoptie moeten zijn op alle 911s!

26 okt 2012 23:28

Over een goede week ga ik ook weten hoe die PSE klinkt. Kijk ernaar uit.

27 okt 2012 10:30

Je zal blij zijn met.de PSE! En als het nog niet voldoende voor je zou zijn, trek k je gewoon de PSE stekker eruit en dan rijd je constant met de kleppen open, ongeacht snelheid/toerental
Plaats een reactie