Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

In de markt voor een 996 turbo

30 okt 2012 16:45

Ben nieuw op dit forum, maar kan niet posten op gezocht, dus dan maar hier.
Ben al een tijdje op zoek naar een 2001/2002 996 turbo liefst een tip.
Mijn eerste vraag is, ( om mijn budget af te stemmen ) wat zijn nu de werkelijk betaalde prijzen voor een 2001 996 tip. met 100.000 tot 125.000 km
Ik zie vraagprijzen variërend van 36.000 tot 43.000.
Ik ben geen goede onderhandelaar, dus wil een beetje een richting hebben.
Ik ga niets inruilen. Doe wel een AKK.
Is deze info beschikbaar.

Alvast bedankt

Re: In de markt voor een 996 turbo

30 okt 2012 17:02

Als je de markt in de gaten houdt, kun je daaruit wel wat afleiden. De betaalde prijzen bij particulieren zullen grofweg liggen tussen de 30 en 40K. Voor mooie exemplaren bij de P-dealer met garantie betaal je soms nog wat meer.

Re: In de markt voor een 996 turbo

12 nov 2012 10:00

Vraagprijzen komen niet echt overeen met het uiteindelijk verkoop bedrag. Ik heb maar liefst 14.000€ minder betaald voor mijn 996TT dan geadverteerd, dit een half jaar geleden.
*** bij een particulier

Re: In de markt voor een 996 turbo

12 nov 2012 11:00

996 turbo's zijn onwijs mooie bakken, die je in sommige gevallen - vaak om onduidelijke redenen - moeilijk verkooopt. Er heeft er hier recentelijk eentje gestaan die iedereen mooi vond, maar die de verkoper aan de straatstenen niet kwijtraakte. Ik zeg: geduld hebben tot je er eentje vindt die aan al je eisen voldoet.

Re: In de markt voor een 996 turbo

12 nov 2012 15:21

+1 ........ ....

Re: In de markt voor een 996 turbo

12 nov 2012 15:33

skwajee schreef:Vraagprijzen komen niet echt overeen met het uiteindelijk verkoop bedrag. Ik heb maar liefst 14.000€ minder betaald voor mijn 996TT dan geadverteerd, dit een half jaar geleden.
*** bij een particulier


Vraagprijzen zijn geen verkoopprijzen, dat klopt zeker. Maar het lijkt mij dat verkoopprijzen tussen 30-40K reëel zijn (in Nederland). Of vroeg de particulier waarvan jij 'm kocht 39K en kocht je 'm voor 25K? Je mag de prijs hier best noemen hoor :wink:

Re: In de markt voor een 996 turbo

12 nov 2012 19:36

Verbruik en onderdelen-prijzen van een TT zijn aan de hoge kant! Voor de rest niets spannends... blok is oersterk en vermogen altijd toereikend ;)

Re: In de markt voor een 996 turbo

12 nov 2012 19:59

Ja, je komt niet echt tekort....

Re: In de markt voor een 996 turbo

12 nov 2012 20:31

horn schreef:996 turbo's zijn onwijs mooie bakken, Ik zeg: geduld hebben tot je er eentje vindt die aan al je eisen voldoet.


Helemaal mee eens .
En zoals je zelf al zegt , aankoopkeuring laten doen , HEEL belangrijk .
En die kunnen jou ook adviseren over de aankoopprijs .

Re: In de markt voor een 996 turbo

12 nov 2012 23:06

horn schreef:996 turbo's zijn onwijs mooie bakken, die je in sommige gevallen - vaak om onduidelijke redenen - moeilijk verkooopt. Er heeft er hier recentelijk eentje gestaan die iedereen mooi vond, maar die de verkoper aan de straatstenen niet kwijtraakte. Ik zeg: geduld hebben tot je er eentje vindt die aan al je eisen voldoet.


Waarschijnlijk een TIP die bij jou stond?
Ik vermoed dat de hogere onderhoudskosten mensen onterecht afschrikken, want uiteindelijk toch een zeer betaalbare P voor een hoop vermogen.
Motorblok basis is doorontwikkelde 964 (15 jaar bij productie) en is bulletproof. 125cc olie verbruikt op 6500KM, welke P. doe dit na :lol:

Re: In de markt voor een 996 turbo

12 nov 2012 23:33

Waarschijnlijk ken jij horn niet goed genoeg :!: :flush:

Re: In de markt voor een 996 turbo

13 nov 2012 13:02

:popcorn:..

Re: In de markt voor een 996 turbo

13 nov 2012 14:43

:popcorn: :popcorn: :lol: :wink:

Re: In de markt voor een 996 turbo

13 nov 2012 18:32

Horn? Wtf is Horn dan?...... :ass:

Re: In de markt voor een 996 turbo

13 nov 2012 18:48

Je weet wel, Horn, de porschehandelaar :wink:

Re: In de markt voor een 996 turbo

13 nov 2012 19:53

3 van die dingen verkocht de afgelopen 10 jaar op zich :mrgreen:

Re: In de markt voor een 996 turbo

13 nov 2012 20:12

Zeg ik! Zeer betrouwbare specialist...

En wie betaalt,......

Re: In de markt voor een 996 turbo

13 nov 2012 20:43

heeft een a..shole toch :mrgreen:

Re: In de markt voor een 996 turbo

13 nov 2012 20:59

skwajee schreef:
horn schreef:996 turbo's zijn onwijs mooie bakken, die je in sommige gevallen - vaak om onduidelijke redenen - moeilijk verkooopt. Er heeft er hier recentelijk eentje gestaan die iedereen mooi vond, maar die de verkoper aan de straatstenen niet kwijtraakte. Ik zeg: geduld hebben tot je er eentje vindt die aan al je eisen voldoet.


Waarschijnlijk een TIP die bij jou stond?
Ik vermoed dat de hogere onderhoudskosten mensen onterecht afschrikken, want uiteindelijk toch een zeer betaalbare P voor een hoop vermogen.
Motorblok basis is doorontwikkelde 964 (15 jaar bij productie) en is bulletproof. 125cc olie verbruikt op 6500KM, welke P. doe dit na :lol:


De reden lijkt mij voor hand liggend: de (kleine) kans op een heel hoge onderhoudsrekening. 30% gemiddeld hogere onderhoudskosten per jaar dan een reguliere 996 is makkelijk incalculeren, maar wat als jij toevallig het ding hebt waar de turbo's het van begeven? Bulletproof blok wilt niet zeggen dat de rest niet kapot kan gaan.

Re: In de markt voor een 996 turbo

13 nov 2012 21:58

Ik heb de vraag destijd neergelegd bij mijn specialist over de 996 turbo qua kosten en ziektes en turbo... maar hij was zeer te spreken over het blok en tot opheden nog nooit een probleem gehad van een turbo met een turbo probleem... volgens hem kun je na een AKK (als deze goed is afgehandeld) gewoon kopen.

Re: In de markt voor een 996 turbo

14 nov 2012 9:26

"Turbo rieden is turbo betoalen" is een mooie uitspraak van een bevriende Porsche dealer uut Enter, dus zoek de mooiste die er te koop staat, beetje afdingen, anders is de verkoper beledigd, aftikken en genieten!

Re: In de markt voor een 996 turbo

14 nov 2012 10:33

Ik ken de 996 turbo niet anders dan als uiterst betrouwbaar. Wat bij mij stuk is gegaan was eigenlijk allemaal niet turbospecifiek. Uitzondering was 1 turbo die door de pekel vast was gaan zitten (ok, dat kost wel wat) en een slang naar de intercooler (niet zo prijzig). En dat in 120.000 km.

Uiterst betrouwbare auto. En die van mij heeft best hard mogen werken. Maar wel... altijd netjes warm gereden, altijd netjes de beurtjes, enz.

Re: In de markt voor een 996 turbo

14 nov 2012 10:36

Ik met de mijne in 30k niks gehad, behalve een accu probleem.....

Re: In de markt voor een 996 turbo

14 nov 2012 13:45

Hoe zit het met de versnellingsbak geeft die nooit problemen? die krijgt het ook hard te voorduren. Koppeling kan ook relatief snel weg zijn maar dit ligt ook aan de rijstijl.

Re: In de markt voor een 996 turbo

14 nov 2012 13:48

Ben nooit zo ver gekomen qua km stand, maar begreep dat de koppeling meestal aan de beurt is tussen de 80/100k. Maar er zullen ongetwijfeld ook andere varianten bekend zijn....
Plaats een reactie