Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
01 nov 2012 23:26
Is het mogelijk een nieuw kenteken aan te vragen met de nieuwe kentekenserie??
Bij verlies van het kentekenbewijs behoud je jouw oude kenteken..!
01 nov 2012 23:29
Gelukkig kan dat niet meer.
02 nov 2012 7:42
zul je eerst je auto uit moeten voeren naar bijv. belgie of duitsland. daarna weer invoeren naar NL. heb je een nieuw kenteken. of je er dat er voor over hebt lijkt me niet .
02 nov 2012 10:44
Volgens mij krijg je bij her-import gewoon het oude NL kenteken terug
02 nov 2012 10:46
Bij uitvoer en herinvoer, krijg je al jaren het originele kenteken terug, dus dat werkt ook niet!!
Ik heb het niet vertelt maar dat is ook een manier om langdurige projecten goedkoop te schorsen. Kenteken aanmelden voor export naar B, jaren later de auto herinvoeren en dus alleen schouwen.
06 nov 2012 23:38
Goeie tip !
06 nov 2012 23:44
felix bahama 912 schreef:Bij uitvoer en herinvoer, krijg je al jaren het originele kenteken terug, dus dat werkt ook niet!!
Ik heb het niet vertelt maar dat is ook een manier om langdurige projecten goedkoop te schorsen. Kenteken aanmelden voor export naar B, jaren later de auto herinvoeren en dus alleen schouwen.
Voor degene die dit overwegen, heb je een auto met GAIK platen (zeg na 1978) dan krijg je bij herinvoer wel een duplicaatcode, de originele platen zijn immers vernietigd bij 'export' en je krijgt nu je oude kenteken maar wel met opgehoogde duplicaatcode
07 nov 2012 0:35
Als je wel over zou kunnen naar een nieuw kenteken, dan is er over 20 jaar iemand die dat graag weer terug wil draaien....
Ik vind classics met een origineel NL kenteken zo mooi staan.
Zou voor mijn 911 met 1989 NL kenteken makkelijk 5k meer over hebben gehad.
Stom he ?
07 nov 2012 0:42
Yep
07 nov 2012 16:37
5k? Grapje, toch hoop ik?
07 nov 2012 16:42
Hette schreef:felix bahama 912 schreef:Bij uitvoer en herinvoer, krijg je al jaren het originele kenteken terug, dus dat werkt ook niet!!
Ik heb het niet vertelt maar dat is ook een manier om langdurige projecten goedkoop te schorsen. Kenteken aanmelden voor export naar B, jaren later de auto herinvoeren en dus alleen schouwen.
Voor degene die dit overwegen, heb je een auto met GAIK platen (zeg na 1978) dan krijg je bij herinvoer wel een duplicaatcode, de originele platen zijn immers vernietigd bij 'export' en je krijgt nu je oude kenteken maar wel met opgehoogde duplicaatcode
Heb het ook bij een 83er al gedaan, geen probleem hoor! Geen 1 op de platen!!
07 nov 2012 17:20
Felix, misschien met een auto die geƫxporteerd is voor het GAIK tijdperk? Heb laten we zeggen redelijk wat ervaring met im- en export en heb helaas bij her-import tot 2 maal toe wel degelijk een 1 op het kenteken gekregen terwijl er voorheen geen duplicaat code was!
07 nov 2012 18:52
lindemans schreef:Als je wel over zou kunnen naar een nieuw kenteken, dan is er over 20 jaar iemand die dat graag weer terug wil draaien....
Ik vind classics met een origineel NL kenteken zo mooi staan.
Zou voor mijn 911 met 1989 NL kenteken makkelijk 5k meer over hebben gehad.
Stom he ?
Vooral blue plates...heb helaas ook YA import ipv een "echte" period right nl plaat.
07 nov 2012 22:30
Hette schreef:Felix, misschien met een auto die geƫxporteerd is voor het GAIK tijdperk? Heb laten we zeggen redelijk wat ervaring met im- en export en heb helaas bij her-import tot 2 maal toe wel degelijk een 1 op het kenteken gekregen terwijl er voorheen geen duplicaat code was!
In 1999 ingeleverd en in 2010 teruggehaald naar NL.
08 nov 2012 9:39
Als je googled blijkt dat sinds 22 September 2008 het cijfertje op de papieren los staat van het cijfertje op de platen.
Bij her-import krijg je (blijkbaar) een opgehoogde duplicaat-code (deze hoeft dus niet hetzelfde te zijn als wat er op de papieren staat).
Volgens de letter staat er overigens:
- Duplicaatcode, alleen na vermissing of diefstal van kentekenplaten of kentekenbewijs
Is het niet zo dat bij export de platen en papieren bij de RDW ingeleverd worden
Deze zijn dan niet vermist en/of gestolen
08 nov 2012 10:55
Zo zou het moeten zijn Olaf! Ervaring is dat je papieren krijgt met een opgehoogde duplicaatcode omdat er al eerder papieren met duplicaat 00 zijn geweest. Vervolgens ga je platen maken en daar krijgen ze ook te zien dat er al eerder platen zijn geweest met 00 en maken ze doodleuk 01 aan. Felix zijn voorbeeld is inderdaad van voor het GAIK tijdperk.
Heb wel eens contact gezocht met RDW over het fenomeen duplicaatcode, maar ik hoef je niet te vertellen dat verandering daarin onbegonnen werk is, mannen zijn juist heel trots op dit systeem en vinden het NL systeem superieur aan welk ander kentekensysteem dan ook in de wereld!
08 nov 2012 12:19
Bureaucratie
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.