Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

993 2s w&o

24 nov 2012 12:33

hallo,
vanmorgen nog even contact gehad met hans odijk van witmer en odijk, over de 993 2s die hij er heeft staan vind het een prachtige auto als hij schade vrij was of in iedergeval geen delen vervangen dan wist ik het wel, maar nu grote twijfel....................
de auto is niet op de richtbank geweest en volgens W&O is het niet iets erg geweest valt allemaal wel mee, welke auto van die leeftijd is nog schade vrij zeggen ze
dat is ook wel zo, .......................................... ik vind het heel moeilijk, bij W&O zijn ze wel heel eerlijk over de auto wat dat betreft
en een akk zal niet helpen dan komt het zelfde eruit als ze mij bij W&O vertellen, dan weet ik nog niets meer of ik het nu wel of niet moet doen,
twijfel heel erg ...... wat te doen, (was makkelijker geweest als hij krom was geweest dan is echt duidelijk nu twijfel gevalletje net als ik)
hopelijk geeft iemand mij de juiste tip
auto staat in opdracht te koop geen inruil mogelijk

groeten Wilco die wel happy is met zij 3.2

Re: 993 2s w&o

24 nov 2012 12:50

laten keuren bij een goede specialist en kijken of ie trilt in het stuur, bij afremmen - gas loslaten en stuur kijken hoe de auto reageert. Sommige auto's die helemaal schadevrij zijn rijden niet prettig en waar een lichte schade is geweest weer niks van te merken. Overigens er zijn echt wel auto's van die leeftijd die wel schadevrij zijn.

Re: 993 2s w&o

24 nov 2012 12:54

w.w.doet. schreef:welke auto van die leeftijd is nog schade vrij zeggen ze


Dat zeggen ze ja. Had ik ook een keer toen ik naar een Audi S6 PLUS van 10 jaar oud ging kijken. De auto sprak me niet helemaal aan vanwege 'gebruikssporen'. De verkoper deed alsof dat er nu eenmaal erbij hoorde bij een auto van 10 jaar oud. Hij zei "vind zelf maar eens betere". Nou, die had ik snel gevonden :roll:

Wat betreft de 2S: als ie goed gerepareerd is en goed rijdt, waarom zou je 'm dan niet kopen? Goed is goed, niet?

Re: 993 2s w&o

24 nov 2012 12:59

als je de motorklep opend zijn de laspunten vaag, en aan de binnenkant van het achterscherm kun je het voelen dat 2 delen uitelkaar zijn geweest
als je de foto s bekijkt kan je het ook zien van die laspunten

Re: 993 2s w&o

24 nov 2012 13:02

Bij mogelijke doorverkoop van de 2S in de toekomst moet je er rekening mee houden dat je dan zelf een ex-schadeauto verkoopt wat mogelijke kopers af kan schrikken. Ben je van plan er een jaar of 20 van te genieten dan wordt dit minder relevant.

Re: 993 2s w&o

24 nov 2012 13:05

sta nu ook op het punt of ik zal gaan kijken vanmiddag, en als ik ga kijken ben ik bang dat ik hem niet laat staan
dan word ik waarschijnlijk heel blij als ik die auto zie en dan neem je niet altijd de juiste beslissing
het is wel de bedoeling meestal om lang van auto s te genieten maar je weet zelf hoe dat gaat naar verloop van tijd er niets zo verandelijk als een mens

Re: 993 2s w&o

24 nov 2012 13:08

bij twijfel niet oversteken. laten staan en verder zoeken. het is een kopersmarkt.

Re: 993 2s w&o

24 nov 2012 13:10

En als je toch gaat kijken - en 'm met moeite kan laten staan. ... regel dan dat je een AKK uit laat voeren bij een onafhankelijke specialist voordat je ergens je handtekening onder zet :wink:

Re: 993 2s w&o

24 nov 2012 13:32

erwin996 schreef:Wat betreft de 2S: als ie goed gerepareerd is en goed rijdt, waarom zou je 'm dan niet kopen? Goed is goed, niet?
+2. Laat de auto keuren door iemand met verstand van zaken en maak je niet zo druk. Mooie auto, mooie prijs, ik zou de auto er niet voor laten staan.

Re: 993 2s w&o

24 nov 2012 13:43

horn schreef:bij twijfel niet oversteken. laten staan en verder zoeken. het is een kopersmarkt.


+1. Deze uit je hoofd zetten en op zoek naar een volgende..

Re: 993 2s w&o

24 nov 2012 13:45

horn schreef:bij twijfel niet oversteken. laten staan en verder zoeken. het is een kopersmarkt.


+1
JIJ twijfelt. Dat gaat kopen en rijden met deze auto niet wegnemen. Punt. Next.

Re: 993 2s w&o

24 nov 2012 13:52

goede opmerking hilmp2, ik weet het nu van die schade en dat zal altijd een punt blijven
ga nu lekker sinterklaas inkopen doen voor de kinderen,
bedankt voor jullie reacties

groeten wilco

Re: 993 2s w&o

24 nov 2012 15:07

Echte handelaars opmerking, welke is wek schadevrij? Er zijn er genoeg. De ene schade is de ander echter niet. Het kan variƫren van een flinke kras (paaltje) tot schade waar de richtbank aan te pas moet komen. Zo' n laatste zal ik altijd laten staan.

Overigens is juist een goede akk zeer zinvol bij deze auto. Je wilt namelijk weten of de schade goed is hersteld.
Laatst bijgewerkt door Peter op 24 nov 2012 15:09, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: 993 2s w&o

24 nov 2012 15:08

Begrijp dat de Kids het zullen moeten doen met een chocolade S :D

Re: 993 2s w&o

24 nov 2012 15:16

Een kopersmarkt. Voor de 996 en 997 gaat dat op. Dit is een handgeschakelde 2S, die vindt je haast niet. Staan er drie te koop voor deze prijs in Europa. Beetje plaatschade wat goed gerepareerd is moet je er niet van weerhouden. Laat je toch niet gek maken Wilco, breng die auto naar Renntech en je weet meer.

Re: 993 2s w&o

24 nov 2012 15:17

doet ie het of doet ie het niet?

wat komt dit me toch bekend voor.... :popcorn:

:wink:

Re: 993 2s w&o

24 nov 2012 15:36

JosB schreef:Bij mogelijke doorverkoop van de 2S in de toekomst moet je er rekening mee houden dat je dan zelf een ex-schadeauto verkoopt wat mogelijke kopers af kan schrikken.
:popcorn: Heb je zelf nou al eens een porsche jos? Of blijft het bij een Wilcootjedoen :mrgreen:

Re: 993 2s w&o

24 nov 2012 16:03

groeten Wilco die wel happy is met zijn 3.2


Volgens mij dus wel. :lol:

Re: 993 2s w&o

24 nov 2012 16:14

Ik zou gewoon navragen wat de schade geweest is en of bekend is waar het gedaan (de reparatie). Is er niet iets struktureels beschadigd, waarmee bedoelt dat er bijvoorbeeld een deur en een spatbord is vervangen, dan zou ik er niet zo'n moeite mee hebben.

Zelf ben ik een keer uit de bocht gevlogen en was de A-stijl 30-40 cmn naar binnen gedrukt. Kijk en dat is natuurlijk wel wat anders!

Re: 993 2s w&o

24 nov 2012 16:22

ver boven de 200 schreef: en was de A-stijl 30-40 cmn naar binnen gedrukt. Kijk en dat is natuurlijk wel wat anders!



Zelfs dat is goed te herstellen.

.. belangrijk zou voor mij zijn dat dan wel alle 'gekreukte' delen zijn vervangen voor nieuw - en niet simpelweg zijn recht-getrokken en geklopt ..


Met de juiste middelen, de juiste mensen en de juiste instelling kan je (bijna) elke schadewagen weer 'als nieuw' krijgen :wink:

Re: 993 2s w&o

24 nov 2012 16:27

Mee eens, het gaat inderdaad om de professionaliteit waarmee het gebeurd!

Re: 993 2s w&o

24 nov 2012 16:41

Met de juiste middelen, de juiste mensen en de juiste instelling kan je (bijna) elke schadewagen weer 'als nieuw' krijgen
Soms nog beter als nieuw :wink:

Re: 993 2s w&o

24 nov 2012 17:26

Ik zou de auto laten keuren en als daar niets bijzonders uitkomt zou ik het gewoon doen.
Ik ben nu een paar keer bij W&O geweest en er staan nette auto's.

Re: 993 2s w&o

24 nov 2012 17:31

bully schreef:
Met de juiste middelen, de juiste mensen en de juiste instelling kan je (bijna) elke schadewagen weer 'als nieuw' krijgen
Soms nog beter als nieuw :wink:


Absoluut waar maat gevoelsmatig is het toch lekkerder als een auto altijd (zware ) schadevrij is geweest....

Re: 993 2s w&o

24 nov 2012 17:41

Ik vond het al opvallend dat er geen "schadevrij" in de advertentie stond.


Precies, maar wat er wel in stond....."mooie originele auto zonder noemenswaardige gebruiksporen"

Als het zo uitkomt maken de handelaars graag gebruik van die ene zin: "Ja, maar meneer, het gaat hier wel om een auto van meer dan 20 jaar oud. "
Nog irritanter is een dergelijke opmerking bij de antiek handelaar, die een prachtige antieke kast heeft staan, uiteraard voor de hoofdprijs, maar waarvan de lak (herstelbaar) beschadigd is.

Overigens is er wel verschil tussen een deuk in het achterscherm, die netjes uitgedeukt wordt en gespoten (volgens de Duitse normen is een dergelijke auto nog steeds schadevrij) en een schade waarbij men het scherm dient te vervangen. Over schade aan dragende delen hebben wij het hier dacht ik niet.

En ja, de opmerking van Jos (heeft hij nou wel of geen porsche :) )snijdt wel hout. Als de specialist al moeite heeft om een dergelijke auto te verkopen, ga er dan maar vanuit, dat je als particulier die auto uitermate moeilijk, en zeker tegen een soortgelijke prijs, t.z.t. zal kunnen doorverkopen. Maar.....als geld geen rol speelt ligt dat weer anders

Tenslotte: een auto van 20 jaar oud heeft gebruikssporen....Noemenswaardig is een relatief begrip.
Plaats een reactie