Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Radiateur vervangen Boxster

25 nov 2012 23:01

Hallo,

Ik ben sinds kort in het bezit van een Porsche boxster. Echter na een ritje gemaakt te hebben bleek mijn radiateur rechtsvoor lek te zijn.
Ik moet deze gaan vervangen en heb deze besteld. Nu heb ik op internet wat onderzoek gedaan mbt 'het vervangen van' en nu zeggen ze dat het raadzaam is ook altijd de koelvloeistofslangen te vervangen. Dit omdat ze moeilijk los te gaan en porreus zijn..
Heeft iemand van jullie hier ook ervaring mee???

Ik ben namelijk zelf automonteur geweest en heb die ervaring niet dat ze altijd vervangen worden.

Ik hoor het graag.

Re: Radiateur vervangen Boxster

26 nov 2012 13:25

Hoi,
Heb men radiators ook vervangen zonder men koelvloeistofslangen te vervangen.
Wanneer je aan de klus begint merk het wel of ze moeten vervangen worden.
Let wel dat je de juiste koelvloeistof(G12+) gebruikt en goed ontlucht!

26 nov 2012 16:48

Heb vandaag met Porche centrum zuid gebeld of zij die slangen op voorraad hadden. Dat was niet het geval, de magazijnmedewerker had deze in 2008 het laatst verkocht. Ik denk dat het allemaal wel meevalt wat betreft porreuse slangen. En anders zie ik het alsnog wel en doe ik ze vernagen.

Bedankt voor je reactie!

26 nov 2012 17:26

ik heb er ook 1 vervangen......zonder de slangen....zit niet anders (vaster) dan bij een andere auto's
alleen ff goed ontluchten ook dat stelt niets voor :wink: tis maar een auto

28 nov 2012 0:15

Radiateur vandaag vervangen, ging helemaal prima! Wel een paar nette nieuwe slangklemmetjes monteerd (waren slecht). Verder geen problemen gehad.
Alleen maarliefst 15 ltr koelvloeistof vervangen was even wennen!
De klus viel me enorm mee en weer een ervaring rijker ;-)

28 nov 2012 7:53

zoals eerder gezegd: het is maar een auto ...... alleen wat meer litertjes koelvloeistof, dat is het enige verschil :lol:
Plaats een reactie