Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
02 dec 2012 14:13
Tja, dat P-bloed van mij blijft kriebelen ., al schiet het lekker op met de Morgan en de Hirondelle.
Nu zag ik op MP deze advertentie:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/porsche/m618943961-porsche-sportec-sp380-3-8-380-pk.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr&pageNum=1&pos=11Lijkt me ook wel gaaf een dikke motor in een Cayman!
Nu weet ik dat de Cayman niet zo goed in de markt ligt (prijstechnisch) en dat je er meer op afschrijft dan op een 911.
Hoe kijken jullie tegen deze vraagprijs aan en de waarde van de mods die aan deze auto gedaan zijn?
02 dec 2012 14:44
Gave cayman, is een liefhebbersauto, met alle extra's een liefhebbers-liefhebber auto, maw wat de gek ervoor geeft.
02 dec 2012 14:49
De vraagprijs is zo'n 20.000 euro méér dan wat een gewone Cayman uit 2005 waard is. De vraag is of je dat ervoor over hebt. Als je het geld hebt liggen, is het een leuke auto. Zal niet minder waard worden dan een reguliere Cayman.
02 dec 2012 14:57
Erg gaaf, deze wolf in schaapskleren! Zou deze weleens willen uitlaten op Spa of Nordschleife
Voor liefhebbers en daarmee een reële
vraagprijs.
02 dec 2012 15:00
Dikke auto met dito prestaties! De prijs is goed t.o.v. een exemplaar die lang te koop heeft gestaan (op het laatst bij Waalgarage) met een 3.8 motor door 9ff ingebouwd, want daar vroegen ze € 59k voor.
Ik zou er geen problemen mee hebben. Je betaald er meer voor, maar je hebt ook wat exclusiefs!
02 dec 2012 15:11
Wat de liefhebber er voor over heeft om zich te onderscheiden.
Een ieder stopt (althans de liefhebber) meer in zijn P dan dat hij er ooit voor terug krijgt.
Dat lijkt mij de hobby.
Als je in dit geval kijkt heeft deze al veel gekost.
Wat er overblijft is voor de nieuwe eigenaar die zich zelf veel geld heeft bespaard
02 dec 2012 15:15
@Aline42; Helemaal met je eens!
Wel is het zo dat de auto in 2008 volledig is omgebouwd voor heel veel geld en daarna toch redelijk vlot van de hand is gegaan en nu ook weer na 1,5 jaar. Auto misschien niet helemaal meer in balans?
02 dec 2012 15:16
Ik vind dit absoluut interessant; het past bij de Cayman. En Sportec lijkt me geen prutsbedrijf (
klik). De prijs lijkt een redelijk startpunt, o.a. als je kijkt naar een 3,8 l 997. Maar het blijft wel een typische liefhebbersauto....
02 dec 2012 15:36
Sportec heeft een hele goede naam, dus inderdaad geen prutsers.
02 dec 2012 16:16
Heeft deze auto niet eens een artikel gehad in de Porsche-scene?
02 dec 2012 16:45
Voor dat geld koop je een mooie 911.. zou ik doen...lijkt mij ook wat waardevaster als dat belangrijk voor je is... blijft natuurlijk een persoonlijke keuze... het is wel een speciale dus als dat belangrijk voor je is...
02 dec 2012 17:22
Kom hier diverse keren tegen dat de 911 waardevaster is, ik had echter de indruk dat het met de cayman wel meeviel. Zijn daar toch niet zo heel veel van op kenteken gezet?
Persoonlijk vindt ik hem wel bruut, maar zou voor dat geld eerder een 997 kopen
02 dec 2012 18:00
arjan schreef:Kom hier diverse keren tegen dat de 911 waardevaster is, ik had echter de indruk dat het met de cayman wel meeviel. Zijn daar toch niet zo heel veel van op kenteken gezet?
Persoonlijk vindt ik hem wel bruut, maar zou voor dat geld eerder een 997 kopen
+1
02 dec 2012 18:26
mee eens Arjan, maar ze mogen deze bij mij neer zetten
02 dec 2012 18:55
Naast de 964 neem ik aan en niet ipv
02 dec 2012 23:03
Voor dat geld zou ik een gewone Cayman kopen en een TPC Racing turbo kit monteren. Goedkoper en 520PK!
Hier een filmpje van een TPC Cayman. De eigenaar zet hem bijna in een greppel
http://www.youtube.com/watch?v=SMPS5EPipH8
02 dec 2012 23:30
Ik vind het een heel gaaf ding!
03 dec 2012 0:05
Filmpje bekeken en is de uitlaat lek.....
o
03 dec 2012 0:43
Ik zou dan ook eerer naar een cayman s gaan met een ttp conversie,
http://www.t-t-p.de/english/cayman-987.php
03 dec 2012 8:33
Vind dat zo een slecht filmpje voor een gerenomeerde tuner,
Straatrace, pfff zie de auto niet eens
03 dec 2012 13:33
Het filmpje dat ik postte is niet van de tuner maar van de klant (zie tekst).
Er staan wel andere filmpjes van TPC met beter geluid maar ook daar klinkt hij raspy.
03 dec 2012 13:58
vind het geluid er volledig over... rijden met oorstopjes
03 dec 2012 22:12
Ik zou het niet aandurven, komt eens iets aan de motor moet je maar zien dat e.e.a. Weer aan de praat wordt gebracht. Betreft het een engine swap uit de CS of een opgeboorde 3.4 maakt natuurlijk ook verschil.
In dit geval ook liever een 911 of geld besparen en een gewone Cayman
03 dec 2012 23:09
Ken ook iemand die zelfstandig een TCP turbokit op zijn 997 heeft gemonteerd. Montage van de TCP turbo op de 3.6 motor was relatief eenvoudig. Voor de rest diende een midden-radiator + buizen te worden geïnstalleerd, andere ECU-software, andere koppelingsplaat en de uitlaat diende te worden gemodificeerd i.v.m. beperkte ruimte na installatie turbo. Geloof dat een GT3 uitlaat (met uitlaatstukken in het midden) om die reden is geplaatst. Het kit was aangeschaft via Ebay en was niet volledig nieuw (schade-auto als ik het goed heb) en kostte incl. transport zo'n 7.5k euro.
Het resultaat: De kenmerkende turbofluit, echter niet te nadrukkelijk aanwezig en een extra duw in de rug. Eerlijk gezegd moet ik toegeven dat ik niet het gevoel heb dat de 997 zo'n 100pk extra heeft verkregen door de kit. Vanaf zo'n 5k toeren komt de turbo erin, maar niet zozeer als ik had verwacht.
05 dec 2012 11:56
Apolo2 schreef:Ik zou het niet aandurven, komt eens iets aan de motor moet je maar zien dat e.e.a. Weer aan de praat wordt gebracht. Betreft het een engine swap uit de CS of een opgeboorde 3.4 maakt natuurlijk ook verschil.
In dit geval ook liever een 911 of geld besparen en een gewone Cayman
Eens... ennuh.. een mooie gebruikte 997 S heeft toch ook 355 (mk1)-385pk (mk2)?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.