Nu mijn motorblok van de 911 SC gereviseerd is ( Visser H'sum) wil ik mij gaan oriënteren waar ik binnenkort de 915 bak onder handen laat nemen. Wellicht is in eerste instantie een goede afstelling en een diagnose noodzakelijk? Toen de motor werd gedaan heb ik ook de complete koppeling vervangen ( incl vliegwiel) De bak is toen voorzien van Swepco bakoloie. Wie weet/ heeft er een goed adres ?
Gelukkig weer boven water, Hans Kan natuurlijk de bak bij Visser laten doen, maar vroeg mij af of er Forummers waren met ervaringen bij specifieke revisiebedrijven. Eens kijken of ik komende week nog ergens info in kan winnen voor ik weer naar Loempialand ga. @ Rob ....De SC hou ik ook maar ( daar is al zoveel poen in geinvesteerd )
Heb mezelf ook wel eens goed in de 915 problematiek gestort. Na veel informeren is mij gebleken dat je de bak niet moet gaan reviseren zolang ie niet uit de versnellingen springt en het redelijk doet. In veel gevallen biedt de Swepco voldoende soelaas en kan je beter leren leven met het af en toe lastig in één leggen probleempje..... Mijn eigen 915 bak (220dkm) doet het verder prima, op af en toe het 1-probleem na. Het schijnt dat deze bakken ook in nieuwstaat al geen voorbeeldige schakelaars waren.
Wat ik vaak hoor is dat de 915 heerlijk kan schakelen MITS - de juiste verse olie erin zit - het schakelmechanisme goed is afgesteld
Het eerste is easy, het tweede schijnt vrij nauw te liggen.
Ik zou het na een motorrevisie (alles los geweest) met name eerst de lagerbussen en afstelling van de schakelstangen eens aanpakken voordat je de bak opentrekt.