Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
05 dec 2012 20:55
Net onze (1e) Cayenne S, model 2008, met veel plezier gehaald bij de Porsche Dealer. (Gelderland).
Maar, hij trilt in lage toeren....
eerst dacht ik aan onbalans vd banden, maar ach, er moesten toch nieuwe winterbanden onder.
Nu heeft de auro dat nog steeds: bij lage toeren langzaam accelereren (gewoon met het verkeer mee).
Dribbelt de bak? stuiterd de krukas? kromme aandrijfas(sen)? Wie o wie herkent dit?
de dealer zegt dat het "iets meer dan normaal is" en waarschijnlijk wordt veroorzaakt door het "brein" van de schakelautomaat.
lijkt mij erg onwaarschijnlijk....
overigens ruikt de auto ook na een (korte) rit naar "olie"?, maar lekt niet...
05 dec 2012 21:00
mmmmmmm van de week nog in een Cayenne gereden maar zonder trillen
toch eens na laten kijken bij een onafhankelijk bedrijf
touwens ook welkom hier
05 dec 2012 21:06
Kan natuurlijk van alles zijn, maar ik denk als eerste (na de banden) aan aandrijfassen en/of vliegwiel? (zei hij voorzichtig)
05 dec 2012 21:10
vreemd antwoord van PCG. Ben ik niet van ze gewend. ik zeg 'teruggaan'. En als ze er niks aan willen doen voorstellen om bijv Pon Porsche import in Leusden er naar te laten kijken.
05 dec 2012 21:44
Ik heb heel veel in mijn leven met busjes gereden, grote bussen, touringcar bussen, kleine busjes maar nooit van het probleem gehoord. Wel een keer met een nog niet voorgestelde chauffeur gehad dat die op een stoep had gezeten maar na goed balanceren was de chauffeur en de bus weer in balance. Oh ja ook welkom hier wie je ook mag zijn.
05 dec 2012 21:51
@rob, jooooohhhh
05 dec 2012 21:55
RITALIN!.....................Stopt stuiteren.
05 dec 2012 22:08
Bij stuiteren denk ik aan de vering.
Trillen, geen idee.
05 dec 2012 22:13
Het begon in mijn Touareg ook met trillen en dan nm bij optrekken. Hoe harder hoe meer trillen.
Dacht idd aan onbalans wielen totdat een ratelend geluid tussen de voorstoelen steeds luider werd.
Uiteindelijk is de auto opgetakeld en in garage van nieuwe cardanas voorzien.
06 dec 2012 8:39
Het kan van alles zijn maar als PCG zegt dat het waarschijnlijk aan het "brein" ligt dan zou je dus een andere computer kunnen proberen en zien of het probleem daarmee over is.
Dit is binnen 5 minuten getest mits ze een andere computer hebben liggen natuurlijk.