Ik vind die middentunnel bij de Boxter met al die toetsen erg druk .Ik denk dat het beter geweest zou zijn als ze meerdere functies onder een menu toets hadden geplaatst en dat je dit dan op het display kan zien zoals bij een BMW.Nu moet je echt naar zoeken welke toets je moet hebben. Ja is een kwestie van wennen maar ik houd meer van een rustiger interieur ontwerp.
Ik heb even een foto van de console bekeken gut wat een knopjes overal.....mag je aardig op studeren waar ze overal voor dienen, laat staan dat je voor aanvang van elke rit zult gebruiken; autorijden is al moeilijk genoeg.....
En als zoiets stuk gaat ben je aan de beurt.....
Neuh, geef mij de ouderwetse tellerpartij: keep it simple suckers......
Ik vind het een zeer mooi dashboard voor de DD of voor GT autos zoals de Aston / Jaguar / SL. Alleen voor mij hoort zo'n dashboard niet thuis in een 911. In een 911 moet vooral niet te veel poespas zitten en ook een ouderwetse handrem ipv zo'n electronische. Maar dat zeg ik nu, over 4 jaar denk ik er wellicht weer anders over... sommige zaken hebben nu eenmaal wat tijd nodig....
Persoonlijk vind ik die hoge middenconsole niet zo geslaagd esthetisch gezien. ( ik vind de opstelling met de lage middentunnel (zoals in mijn 997) mooier)
Wel heb ik het vermoeden dat er onder dat stuk een dikke verstevegingsbalk zit die zorgt voor extra stijfheid van de carrosserie. Dat zou wel eens de achterliggende gedachte kunnen zijn vermoed ik.
het nieuwe is toch een beetje van je auto af zodra je alle knoppen en functies doorhebt.. lekker met 1 hand aan het stuur en een half oog op de weg je dashboard afzoeken naar alle juiste instellingen en knoppen.. vervolgens 14 keer ''de vinger'' krijgen omdat je dus niet op zat te letten maar dat heb je toch niet gezien want je bent veel te druk met andere dingen bezig.
uhm.. on topic:
Ik vind het wel een luxe uitstraling hebben eerlijk gezegd, heb overigens geen idee of het ook makkelijk te bedienen is.
had (ook) m'n twijfels over nieuwe middenconsole in stijl van Carrera GT, maar is zeker een sportwagenversie en was helemaal om na proefrit: is mooi passend!!
verder geen moment belangstelling om over te stappen.
Ik moet er erg aan wennen .. laat ik het maar zo uitdrukken. Begint een beetje te lijken op zoveel andere gewone auto's. Heeft beetje weg van een mix tussen mijn volvootje en een nissan. Ik vind de 991 wel een top gave auto en hoef geen seconde na te denken als ik zou moeten kiezen tussen de 991 of een merk xyz.. Gelukkig heb ik dat in mijn ouwe bak met luchtkoeling nog.. Ga je in zitten en twijfel je geen seconde of het een sportwagen is, en zeker niet of het misschien een porsche is hoef je niet ergens te lezen om dat te weten
In het NPC magazine stond op de middenpagina de 991 GT3 Cup en die ziet er van buiten erg goed uit. Ben benieuwd hoe de straatversie eruit ziet en daarvan dan weer het dashboard
Ik vind het dashboard van de huidige 991 zeker niet verkeerd, maar wel wat luxe. Ik hoop en verwacht dat de GT3 wat sportiever wordt.
Zelf doe ik het voorlopig nog even met het 996 dashboard
Mee eens. Vind het interieur van mijn auto al op het randje maar dit is over de top! Maar ja de 991 is dan ook geen sportauto meer, maar een sportieve auto. (met ELECTRISCHE stuurbekrachtiging )