Tja, weet je.... voordat ik Porsche ben gaan rijden heb ik als fun-auto's een Kever ('69) en een Kever Cabrio ('71) gehad.
Leuke wagens. Hoog fun gehalte. Daarna eindelijk in de gelegenheid geweest om mijn eerste Porsche te kopen. Wist betrekkelijk weinig van Porsche maar het merk heeft me altijd getrokken. Bleek een Kelly. Bouwjaar '71, volledig omgebouwd. Wide Body, Turbo vleugel, RSR voorbumper. Alles waar de gemiddelde purist van over zijn nek gaat. Maar ik vond het een dikke bak.
Who Cares wat anderen er van vinden, was mijn eerste Porsche en ik was er ape trots op. Ding woog niks, lag een 'S' blok in met 180 PK (ding woog net aan 900 KG dus die kwam nog aardig van zijn plek ook nog). Fun ten top. Geen rembekrachtiging, stuurbekrachtiging, ABS, Airco...
wat is dat. En toch veel plezier beleefd aan die kar. Was soms afzien hoor. Sturen was echt werken en op vakantie naar warme oorden was vaak geen pretje. Maar de lol die ik in die bak beleefd heb...... super.
Heb nu een 997. Ook gaaf maar compleet anders. Er is niks meer te wensen. Ding is af.
Zo zie die ik een replica ook. De fun en feel van the real thing maar voor een fractie minder van het geld. Ik teken ervoor. En ja, wat anderen er van denken......... zal me eerlijk gezegd aan de a.us oxideren. Beleef lol aan, dat is het belangrijkste.