Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
12 jan 2013 17:49
Vandaag op stap geweest met een electrische lotus .
Echt niet normaal wat een accelaratie.
Onze porsches staan gewoon stil vergeleken hierbij .
Ik heb dit nog nooit meegemaakt hoe zo'n electrische wagen optrekt.
wat ik wel mis is een motor geluid. Ik hoor nu alleen een zoemend geluid.
Ook maakt het volgens mij niet veel uit in welke versnelling je optrekt .
Maar wat een sensatie. Wel ff wennen met instappen je moet bijna een acrobaat zijn.

Laatst bijgewerkt door
renetrzes op 10 okt 2015 17:58, in totaal 1 keer bewerkt.
12 jan 2013 18:24
De Tesla roadster is gebouwd op een Elise platform...Ik vraag me af of de cirkel nu weer rond is en dat dit dan gewoon Tesla techniek is met elise body erop?
12 jan 2013 19:00
Ja het motorgeluid maakt vaak dat het lijkt alsof het nog harder gaat. Wat is de acceleratie van de Elise van 0-100?
12 jan 2013 20:34
De elise doet er gemiddeld 6 sec over (afhankelijk van motortype).
De tesla roadster bijna de helft 3,7 sec.
Overigens zou ik heel graag een Tesla Model S als daily hebben.
12 jan 2013 21:09
dobbelsteen schreef:Overigens zou ik heel graag een Tesla Model S als daily hebben.
Dat wou ik ook doen, maar de prijs in Nederland is niet normaal. In Amerika heb er al een tje voor $60k, maar hier moeten we volgens mij 90K euro voor betalen
12 jan 2013 22:22
Deze
elektrische Elise doet 0-100 in 4,7 seconden.
Zo'n elektrische Lotus kost wel 128.750 euro...
12 jan 2013 22:58
Huh er zijn blijkbaar 2 verschillende auto's?
De Lotus Elise ECE, blijkbaar later op de markt gekomen en blijkt een seconde trager naar de 100 te gaan volgens bovenstaande post en blijkt peperduur te zijn.
En dan heb je de Tesla Roadster, heeft niets meer met Lotus te maken, behalve het feit dat ze de Elise als basis hebben genomen. Maar het is toch serieus veranderd, de lengte zou zelfs met 5cm toegenomen zijn en volledig uit carbon gemaakt zijn.
Maar nu zijn ze daar mee gestopt en gaan ze met de Model S een volledig eigen model maken (van wat ik toch gehoord heb op NGC).
ECE :150 KW - 250km bereik - prijs bovestaande post 128K
vs
Tesla Roadster: 180 KW - 300 tot 400km bereik - instapmodel = 100K
Dan lijkt mij dat de Tesla Roadster toch wel de betere keuze is. Moet pijnlijk zijn voor het bedrijf ECE.
12 jan 2013 23:12
Maar hoe komt het dat het voor mijn gevoel niet uitmaakt in welke versnelling die staat.pas boven de 100 naar 2 e versnelling gegaan en in drie zaten we al over de 200
13 jan 2013 0:19
Zal wel met elektrische dingen te maken hebben, die kan je wellicht niet vergelijken met de toerentallen van een brandstofmotor.
13 jan 2013 10:56
Heb ook wel eens in zo'n Tesla gereden en onderschrijf je ervaringen volledig. De acceleratie is nekspieronvriendelijk fenomenaal. Er stond allang een Tesla in mijn garage als hij niet zo achterlijk duur zou zijn.
13 jan 2013 12:06
Gelukkig is Tesla Roadster niet echt mooi....de Elise, daarintegen wel...maar daar pas ik niet in
13 jan 2013 14:22
Heb vorig jaar ook en ritje mogen maken in de Tesla Roadster. De acceleratie is inderdaad adembenemend! Voor de rest is hij klein en had het gevoel dat ik in een tupperware bakje reed zonder solide bescherming, zonder enig geluid waardoor echt niemand je hoort (aankomen). Acceleratie dus super (kan de 911 Turbo nog niet aan tippen) maar als je naar de totale beleving kijkt houd ik het graag bij mijn P...... maar het was wel even een leuke ervaring .....
13 jan 2013 14:36
Johannvb schreef:Gelukkig is Tesla Roadster niet echt mooi....
Vind ik wel!
13 jan 2013 14:59
Bedoel je niet tesla model s? Want de roadster lijkt op de elise.
13 jan 2013 15:53
Roadster vind ik wel mooi (is idd Lotus). Model S vind ik dan weer niet mooi.
Maar ach... meningen....
13 jan 2013 17:26
Begin nu te twijfelen of het toch niet een tesla was. Ze lijken zo op elkaar. Anyway het blijft een enorme ervaring die ik niet snel zal vergeten.
13 jan 2013 19:25
Tis lekker snel zo'n ding, maar neem maar van mij aan. Ik heb m'n Lotus niet voor niets net weg gedaan. Zelfs de 60/70er jaren Porsches zijn een slag degelijker dan de 90er jaren Lotussen. Blijft Brits....
En als iets snel gaat (pas in een Tesla Roadster gereden), dan wil je, lijkt mij tenminste, uitlaatgassen, rubber en brandstof ruiken, en een blok horen ronken. In zo'n naaimachine moet je op het dashboard kijken of 'ie aan staat. Groot gemis aan fun in zo'n ding.
My 2p.
14 jan 2013 14:25
de911gek schreef:Acceleratie dus super (kan de 911 Turbo nog niet aan tippen)
De 997 Turbo MKII gaat zelfs met handbak die tijd van 3,7 sec (tijd van de Tesla Roadster) evenaren. De Turbo S met PDK gaat zelfs met de 3s flirten...
14 jan 2013 16:30
Zal wel met gevoel te maken hebben zeker? En de turbolag misschien ook?
Nog nooit in een turbo gezeten, ondanks dat een van de beste vrienden van mijn ouders een hebben.
17 jan 2013 22:37
Ik rijdt zakelijk in de Tesla roadster. Hij is idd erg snel.
De 400 km ga je er niet mee halen. Nadeel op de snelweg bij 120 km/h en nette rijstijl is hij snel leeg.
Nadeel 2 laden doet hij op 1 fase. Dwz bij 16A kan ik 13A laden. Laadtijd bij lege accu 14 uur.
Ik heb de mogelijkheid om met 1 fase 32A te laden. In dat geval is de auto met 5 uur vol en kan er 300 km worden afgelegd.
Bij het koude weer op moment duurt het enige tijd dat de accu op temperatuur is, bij een koude accu levert de auto ook niet zijn rem energie aan de accupack.
Hieronder de tesla in actie
Gr. Mark
http://www.youtube.com/watch?v=2ssMan_-BQQ
18 jan 2013 2:56
Boxster2010 schreef:Ik rijdt zakelijk in de Tesla roadster.
Heel slim

Een electro motor levert direct zijn maximale koppel, daardoor kan je er enorm mee accelereren. Daar kan geen brandstofmotor aan tippen.
en 150 of 180kw is echt niks voor een electro motor. 1000kw is ook geen probleem

De accu's zijn de zwakke schakel. Nog te groot en zwaar ten opzichte van de capaciteit en er moet dus op motorvermogen ingeleverd worden om een beetje acceptabele actieradius te houden.
18 jan 2013 4:14
Ik heb wel eens met een tesla mogen rijden maar er gaat toch echt niets boven een benzinemotor vind ik.
Ik mis gewoon de hele beleving
18 jan 2013 9:48
Vast ongelofelijk bruut om mee te maken maar als ik 100k ging verbranden kost ik een 997 Turbo (S) pdk tweedehands. Gaat nog sneller naar 100 en is veel en veel praktischer (en leuker, maar dat is persoonlijke mening). Ook daar is de tank binnen de 400km leeg maar is ie wel na 5 minuten weer gevuld en klaar voor de volgende 400km...
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.