Ik heb mijn 997 bij PCA gekocht als Porsche Approved Occasion afgelopen december. door de 111 punten check is onder anderen de volgende punten geconstateerd:
- Remklauwen verkleurd
- Velgen niet meer mooi
- Schijven aan vervanging toe
Er was een waslijst van ongeveer 20 punten met een prijskaartje van ruim 5k
De geconstateerde issues zijn gewoon inzichtelijk bij de dealer, ze deed daar helemaal niet moeilijk over.
Ik heb de volgende problemen geconstateerd na levering:
- Tiptronic pook was erg stroef, zeker als de auto een stukje heb gereden - Was meeteen gemaakt terwijl ik wachten
- Knopjes op de PCM waren een beetje, en ik bedoel echt maar een beetje, taai/versleten. Ik besloot toen om nieuwe knopjes te bestellen want het zou toch niet onder garantie vallen. Maar PCA hebben ze keurig onder garantie vervangen.
- Afgelopen zaterdag heb ik mijn auto voor het eerst zelf gewassen. Gedurende het wassen ontdek ik twee slechte plekjes op de lak. Op de neus is door de blanke lak gepoetsd, en op de bumper is er een stukje lak weg waar de bumper op de carroserie aansluit. Dus ik bel voorzichtig de dealer met de mededeling. Ik had eigelijk de standaard antwoord verwacht;"Meneer de auto is a 8 jaar oud, dus het hoort er gewoon bij". Maar ze hebben meteen een afsrpaak voor afgelopen maandag ingepland om de boel te repareren.
Volgens de service manager zou een Porsche Approved Occasion net zo goed als een nieuwe moeten zijn.
Min puntje? Volgens mij had ze mijn auto met een up to date navigatie kunnen leveren (Bieden ze nu trouwens aan voor de 50 jarige bestaan van de 911). Dat ik daar 450 euro voor moest betalen is zonde. Maar zelfs hier is een zilver randje aan. Tijdens het update ging mijn Bose amplifier stuk, dat hebben ze onder garantie vervangen (1000 euro). Had ik zelf gerommeld met ebay CD's, waren ze vast niet zo behulpzaam.
Dus, ik denk dat je met een gerust hart kunt kopen zonder AKK.
Laatst bijgewerkt door
Johann op 15 jan 2013 16:45, in totaal 2 keer bewerkt.