Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
29 jan 2013 19:31
ik ben al 3 jaar eigenaar van mij porsche cayman bj 2010
opties;
Bi-Xenon met meedraaiende lampen
Parkeerassistent
PDK (automaat)
Sportchrono pakket plus
19 inch 911 turbo II wiel
Cruisecontrol
Sportstuur PDK paddle
Stoelverwarming
Climaatregeling
Instaplijsten edelstaal
Hifipakket
PCM inclusief navigatie
Porsche Vehicle Tracking Systeem (= hoogste alarm klasse)
ik wil een nieuwe 911 aankopen is de cayman moeilijk te verkopen particulier ?
wat is ongeveer de waarde van verkoop de km stand is 75000
want bij inruil loop ik al me kortingen mis en krijg ik een lage inruil waarde
http://s1336.beta.photobucket.com/user/porscheliefhebber/media/porsche_zps529df92d.png.html?sort=3&o=0#/user/porscheliefhebber/media/porsche_zps529df92d.png.html?sort=3&o=0&_suid=135948164203203879544328621408
29 jan 2013 19:40
Vlgs mij krijg je juist een hogere inruil bij aankoop nieuwe auto omdat ze een deel van de korting erin verrekenen.
Vwb particuliere verkoop is de markt niet echt geweldig. Voor de juiste (lees lage) prijs raak je hem denk ik wel (redelijk) snel kwijt.
Bij aanschaf nieuwe 911 je Cayman alvast inruilen en een korting afspreken als je hem privé kan verkopen.
29 jan 2013 19:47
Alfred, klopt.
Zo heb ik ooit een 911 gekocht.
De verkoper kreeg van mijn een betere prijs als de deal met de garage en ik betaalde onder de markt waarde.
Hij blij en ik blij.
29 jan 2013 20:09
Neem eens contact op met de TS van dit topic. Ben toevallig vandaag voor hem gaan kijken naar een Cayman.
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=37139Misschien kunnen jullie iets voor elkaar betekenen.
29 jan 2013 20:47
Zou een mooie win & win kunnen zijn
29 jan 2013 20:52
De markt voor gebruikte automobielen in de hogere prijsklasse is in zijn algemeenheid kwalitatief uitermate teleurstellend. Leuk als je koper bent, als verkoper even slikken.
29 jan 2013 20:54
Denk/weet het wel zeker dat deze heel wat duurder is dan die van Brouns.
Cayman paticulier verkopen is lastig, inruilen trouwens ook. De dealer zit niet op Caymans te wachten.
Ik had het geluk dat ze bij PCR meteen een koper voor de mijne hadden en daardoor de schade wat betreft inruilprijs erg meeviel.
Maar goed, ik zou er mee gaan adverteren en zoals al eerder gezegd prijsafspraken wanneer de auto tussentijds verkocht wordt.
29 jan 2013 20:59
Mja, zat net even naar de koerswaarde van deze Cayman te kijken, volgens de ANWB rond de 45K. Dat is bijna 20K meer als die bij Brouns. Gaat 'm waarschijnlijk niet worden.
Ach, het idee was goed bedoeld.
29 jan 2013 21:50
Ben idd op zoek naar een cayman......zit te bedenken of we mekaar kunnen helpen, maar gaat erg moeilijk worden...ook mijn auto is lastig om in te ruilen..
Ik denk dat je met inruil nog de meeste winst maakt. Er is altijd wel marge bij de aanschaf van een nieuwe auto..
29 jan 2013 22:50
bedankt voor de reacties
als ik de 911 nieuw in duitseland koop is die veel goedkoper de btw kan ik verekenen dat is ook nog een optie
dan is inruilen weer erg moeilijk .een optie van porsche nederland is dat ze de auto voor mij gaan verkopen met een marge
29 jan 2013 23:08
Inruilen in Duitsland kan ook. Krijg je de rest BPM terug
29 jan 2013 23:10
ik heb de cayman gezien bij brouns staan er 2 te koop zo vragen ze voor een bj 2009 met 111.000km nog 43 duizend euro
iemand een richt prijs wat in nou zo particulier kan vragen voor mijn auto ?
auto heeft in het verleden nog nooit schade gehad
29 jan 2013 23:15
porsche liefhebber schreef:iemand een richt prijs wat in nou zo particulier kan vragen voor mijn auto ?
Dat is zo moeilijk, zelfs voor schappelijke prijzen staan ze nog heel lang te koop. De handel geeft weinig, de particulier vindt alles te duur
Zet de auto anders gewoon voor de gein op marktplaats tegen bieden. Wat mooie foto's erbij en afwachten.
29 jan 2013 23:29
In mijn beleving is de auto te nieuw voor het particuliere circuit, dus ook op marktplaats zullen handelaren bieden. Recent ben ik aan het onderhandelen geweest over mijn Boxster op een paar adressen en ik was verbaasd hoe dicht de biedingen bij elkaar lagen. De markt is wat dat betreft transparanter dan ooit.
Dus mogelijk dat een handelaar de "inruilprijs" biedt en dat je zodoende toch de kortingen kan pakken op de nieuwe.
Maar kijk ook hoeveel geld het gezeur je waard is, want vaak gaat de handel via marktplaats niet op één dag. De handelaar biedt een aardig bedrag, maar bij het bekijken ziet hij dingen "die hij niet wist" maar wel de prijs negatief beïnvloeden. Zo heb ik ook wel eens 4 "kleerkasten" op het terrein gehad. Dus ik heb bewust voor een paar duizend minder gekozen om van het gedoe af te zijn.
29 jan 2013 23:55
RS-R schreef: De dealer zit niet op Caymans te wachten.
Ik had het geluk dat ze bij PCR meteen een koper voor de mijne hadden en daardoor de schade wat betreft inruilprijs erg meeviel.
Zou dit zo zijn
, ze kunnen toch moeilijk alleen maar "koekies" inruilen
Weet wel dat zo'n jonge auto moeilijk is maar ze zullen toch wat moeten doen
30 jan 2013 2:26
Wat is de richtprijs die je zelf in gedachten hebt bij contante verkoop zonder inruil?
30 jan 2013 8:48
molen934 schreef:RS-R schreef: De dealer zit niet op Caymans te wachten.
Ik had het geluk dat ze bij PCR meteen een koper voor de mijne hadden en daardoor de schade wat betreft inruilprijs erg meeviel.
Zou dit zo zijn
, ze kunnen toch moeilijk alleen maar "koekies" inruilen
Weet wel dat zo'n jonge auto moeilijk is maar ze zullen toch wat moeten doen
Tuurlijk ruilen ze in, maar voor veel minder dan jij in gedachte hebt.
Heel veel minder.
30 jan 2013 9:42
@Molen: zo'n 993 2S bijvoorbeeld daar bieden ze dan 15k voor. Dealtje doen
?
30 jan 2013 9:52
Let maar niet op Maarten hoor, Hans.
Bij mij kan je hem wel kwijt voor 16K
Ik hoor het nog wel.
30 jan 2013 9:53
iemand een richt prijs wat in nou zo particulier kan vragen voor mijn auto ?
Mij lijkt 45 - 47 K een nette prijs. Als je 'm snel kwijt wilt zou ik 'm i.i.g. voor minder dan 40 aanbieden maar zoals gezegd, dat is nog geen garantie voor snelle verkoop. Markt is helemaal niks op dit moment
30 jan 2013 10:03
Maarten schreef:@Molen: zo'n 993 2S bijvoorbeeld daar bieden ze dan 15k voor. Dealtje doen
?
Ja, ik geef je 17½.
Vooral Eindhoven en Maastricht geven een stuk minder terug.
Ik heb daar minder prettige ervaringen, vooral Maastricht.
30 jan 2013 11:06
Delnoy schreef:Mij lijkt 45 - 47 K een nette prijs. Als je 'm snel kwijt wilt zou ik 'm i.i.g. voor minder dan 40 aanbieden maar zoals gezegd, dat is nog geen garantie voor snelle verkoop. Markt is helemaal niks op dit moment
45-47 is een hele nette prijs voor de verkoper... Maar echt haalbaar in deze markt... nee.
Een koekblik die 1:25 rijdt kun je voor de hoofdprijs verkopen. Maar de markt is inderdaad niets op dit moment. Je koopt de mooiste auto's voor weinig. Ik heb ook een belachelijk laag bedrag teruggekregen voor mijn 911, maar daar staat tegenover dat ik ook erg weinig bij moest lappen voor de auto die ik kocht, want ook die valt onder het probleem "slechte markt".
En dat blijft nog wel even.
30 jan 2013 12:24
Ben het niet met devilson eens.
Wij begeven on sin de markt van het "hoge Segment" juist de markt boven de 60.000€ tot 200.000€ doet het erg goed. met name bij de universele bedrijven.
De merkdelares hebben het wat lastiger, dat klopt. juist het a en b segment doet het niet goed en wordt weinig op verdient.
30 jan 2013 13:00
Het kan natuurlijk zomaar dat degenen die nog in dat segment kopen de dealer links laten liggen en nu bij de universele bedrijven winkelen, waardoor die subgroep een plusje noteert, maar ik constateer gewoon dat Porsches voor weinig gaan, je koopt een jong gebruikte Ferrari momenteel voor een bedrag welke nauwelijks hoger ligt dan de gemiddelde grote beurt bij zo'n auto (ok, dat overdrijf ik een beetje...
), enz.
30 jan 2013 16:19
Ik zou het ding ook exporteren naar DE en dan bij de dealert inruilen. Krijg je de bpm nog terug en je hoeft met de auto niet te leuren. Snel exporteren dan en op 3 maandskenteken zetten.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.