Soms is perfectionisme een nadeel..., maar als het dan opgelost is slaat het weer om in een voordeel.
Had namelijk iets speling in de stuurkolom waardoor de middenstand iets vaag was.
Nauwelijks voelbaar maar het was aanwezig en ik stoorde me eraan.
Er zit er een rubber/kunststof tussenstukje in de stuurstang verwerkt dus meestal ligt het hieraan maar daarmee was het niet opgelost.
Dus de hele stuurstang maar laten vervangen
Dat was 1...
Verder vond ik de 928 nogal zwaar sturen, dit heb ik deels opgelost door lichtere velgen te monteren maar is niet voldoende.
Eigenlijk moet ik terug naar 225mm brede banden (heb nu 235) maar dan stuur ik weer minder scherp.
Dus: opnieuw uitlijnen en met caster gespeeld.
Bij minder caster stuurt de auto gemakkelijker in, maar heeft ook een nadeel.
Bij te weinig caster komt het stuur namelijk niet goed in de middenstand terug (het automatisch terugsturen bij stuur loslaten als de bocht voorbij is) dus dat wil je ook niet.
Enfin de gulden middenweg is gevonden!
Het is nog steeds geen lichtgewicht met sturen maar ben er erg tevreden mee.
Tevens de Bilsteins 1cm hoger gezet want ik liet teveel sporen achter op drempels...
Dat was 2.
Verder zijn de remmen ontlucht en heb ik weer een lekker hard pedaal, en is de speling uit de pook gehaald dmv een nieuw binnenwerk (stift met ringen).
Tot slot nog een nieuw binnenwerk van de deurklink want die ging erg stroef, en zelf heb ik de achterspeakers "gerefurbished" door er nieuwe foamringen in te lijmen.
Dat was 3,4,5,6....
Slotsom: hij rijdt weer fantastisch!! (met dank aan P&P Roggel
)
Ben helemaal klaar voor de Pekelrit komend weekend
Jullie zijn toch ook allemaal in de nopjes als je bolide weer een verjongingskuurtje bij de garage heeft gehad?
Jean-Pierre