Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Gedeelde vreugd is dubbele vreugd

26 feb 2013 21:34

Na lang zoeken dan toch eindelijk gevonden:

http://www.ebay.nl/itm/251227809673?ssP ... 1497.l2648

Alleen nog een klein stukje rijden en de 930 is weer zoals hij hoort te zijn!

(sorry voor dit nietszeggende bericht en wellicht wat forumvervuiling, maar ik wilde gewoon even mijn vreugde kwijt :ba: :ba: :ba: )

Re: Gedeelde vreugd is dubbele vreugd

26 feb 2013 21:50

turbo maten waren toch in 16 inch 8 en 9 j ?

of waren dat nou mijn meest fantastische fantasie maten voor op een smallbody :wink:

.

Re: Gedeelde vreugd is dubbele vreugd

27 feb 2013 22:04

Mooi toch? Om te vinden wat je zoekt?
Kan gelijk gemeld worden in de rubriek: Wat heb jij nog recent gekocht voor je Porsche"?"

Veel plezier met alle vier!!!!!!! :thumleft:

Gr. Léon :cheers:

Re: Gedeelde vreugd is dubbele vreugd

27 feb 2013 23:20

drknauf schreef:turbo maten waren toch in 16 inch 8 en 9 j ?

Op de eerste turbo 1975 zat 7 en 8J in 15 inch, in 1978 7 en 8J in 16 inch en vanaf 1987 7 en 9J in 16 inch. :wink:

Re: Gedeelde vreugd is dubbele vreugd

27 feb 2013 23:45

Gefeliciteerd, een leuk ritje naar Bayern om ze te halen :scratch:
wel denken aan nieuwe banden , want 6 mm profiel :thumleft: , maar helaas 8 jaar jong :roll:
( als de verkoper ze wel wil versturen binnen Duitsland,kosten vaak max € 50, mag je mijn Duitse adres gebruiken.
Kun je ze hier ophalen of regio Apeldoorn )
gruss Rene

Re: Gedeelde vreugd is dubbele vreugd

28 feb 2013 9:48

Thanks Léon!

@rene: bedankt voor je aanbod, maar ik ga er heen rijden, is zo'n 600 km enkele reis. Maar gezien de hoogte van het te betalen bedrag wil ik de Fuchs eerst echt zelf zien voor ik ze betaal.. Momenteel wel al een goed contact met de verkoper; hij komt betrouwbaar over, dus ik heb er wel vertrouwen in dat de rit niet voor niks is. Binnenkort foto van de 930 zoals hij ooit bedoeld was :D. Qua leeftijd banden; is dat echt niet aan te raden, of is het een kwestie van zien en voelen hoe het rubber eraan toe is?

Re: Gedeelde vreugd is dubbele vreugd

28 feb 2013 10:09

als die banden er verder goed uitzien zou ik er gewoon mee rijden, maar daar zullen het er heel veel hier wel niet mee eens zijn.... maar die vervangen dan waarschijnlijk ook hun airbag na 10 jaar..... yeah right...

Re: Gedeelde vreugd is dubbele vreugd

28 feb 2013 10:50

Mijn bandenzaak kijkt vooral naar de staat van de banden.(en rijd liever lekker door, zijn daar heel makkelijk in, maar rijden ook als een oud .....) Oftewel geen sheurtjes/ craquelé op de wangen is meestal doorrijden. Verwacht wel een mindere performance van de banden. Het rubber wordt harder. Minder grip dus.Wellicht bij nat weer nog duidelijker merkbaar. Zal dus erg afhankelijk zijn van het gebruik van de auto en wat een nieuw setje banden kost. Bij twijfel gewoon vervangen, een klapband kan meer schade aanrichten aan velgen en auto, of erger. :idea:

Re: Gedeelde vreugd is dubbele vreugd

28 feb 2013 12:32

Marcel schreef: als die banden er verder goed uitzien zou ik er gewoon mee rijden


't rubber zal (met 8 jaar) wel wat uitgehard zijn, maar moet inderdaad niet echt een probleem zijn om er normaal mee te rijden.

Hoe harder het rubber - hoe minder grip - en minder slijtage :idea:


Ik vraag me alleen af of je (officieel) met US spec. banden overal in EU mag rijden ....

Re: Gedeelde vreugd is dubbele vreugd

28 feb 2013 18:07

Bedankt voor de reacties; ik ga het rubber eens goed bestuderen, voelen en ruiken. Krimpscheuren zullen wel duidelijk waarneembaar zijn lijkt me. Al ze een beetje minder grip hebben in de regen maakt sowieso niet uit, want als het regent blijft hij toch binnen. Dat US banden niet overal zouden mogen, tsja, dat wist ik niet en weet ik natuurlijk ook niet als ik evt aangehouden zou worden.. bovendien, er mag bovendien zoveel niet toch :cheers:

Re: Gedeelde vreugd is dubbele vreugd

28 feb 2013 18:36

Olaf schreef:Ik vraag me alleen af of je (officieel) met US spec. banden overal in EU mag rijden ....

Voor gebruik in Duitsland maakt de TÜV zeker problemen, zijn zeer kritisch en alles moet overeenstemmen met de merken/types/maten in Fahrzeugschein op een Duits gekentekende auto.
Op een NL gekentekend voertuig geen probleem om er mee in Duitsland te rijden
Plaats een reactie