01 maart 2013 23:43
oude bericht schreef:De draaiuren van je motor (laten) uitlezen, brengt steeds de waarheid naar boven.
Bv: Stel je motor heeft 100000 km dan zal je CMU +/- 2200 draaiuren uitlezen, 150000km +/- 3300 enz.....
Komt dit niet in de buurt dan is er zonder meer geknoeid met de teller, tenzij de motor ooit is vervangen geweest, maar dit moet dan ook eenvoudig aantoonbaar zijn indien zich dat ooit heeft voorgedaan.
01 maart 2013 23:59
02 maart 2013 0:05
dubsport schreef:Als je een aankoopkeuring bij een p specialist laat uitvoeren kunnen ze je het aantal uren zo vertellen. Volgens mij zelfs het aantal keren dat de auto in de toerenbegrenzer heeft gereden.
02 maart 2013 1:06
02 maart 2013 1:56
Harry700 schreef:dubsport schreef:Als je een aankoopkeuring bij een p specialist laat uitvoeren kunnen ze je het aantal uren zo vertellen. Volgens mij zelfs het aantal keren dat de auto in de toerenbegrenzer heeft gereden.
Ik ga liever niet met elke Porsche waar ik even naar ga kijken naar de Dealer.
Dat doe ik liever wanneer ik bijna zeker van de koop ben.
02 maart 2013 7:35
Harry700 schreef:Ik vind het best bizar dat zo'n groot merk als Porsche geen goede beveiliging hier voor heeft.
02 maart 2013 7:43
02 maart 2013 9:23
Ervan uit gaande dat de gemiddelde snelheid in NL op 45 -50 is er een simpel rekensommetje te maken. 100.000km / 45km/u = 2200uur.
Dus als de auto 100.000 km heeft gelopen met 4000 uren dan klopt er duidelijk iets niet en vereist wel enige aandacht waarom.
02 maart 2013 14:24
02 maart 2013 14:36
Delnoy schreef:Ervan uit gaande dat de gemiddelde snelheid in NL op 45 -50 is er een simpel rekensommetje te maken. 100.000km / 45km/u = 2200uur.
Dus als de auto 100.000 km heeft gelopen met 4000 uren dan klopt er duidelijk iets niet en vereist wel enige aandacht waarom.
Da's wel weinig (die 45-50 km dan). Maar een handig weetje
02 maart 2013 19:04
02 maart 2013 19:13
02 maart 2013 19:22
993 C2 schreef:
Bij overeffs boven range 4 snel weg![]()
Range 1: 7300-7500 U/min
Range 2: 7500-7700 U/min
Range 3: 7700-7900 U/min
Range 4: 7900-8400 U/min
Range 5: 8400-9500 U/min
Range 6: 9500-11000 U/.
02 maart 2013 19:30
02 maart 2013 19:55
02 maart 2013 22:33
03 maart 2013 7:51
03 maart 2013 12:56
Delnoy schreef:Weet je Harry, de koop van een Porsche moet ook een beetje fun zijn, afgaan op je gevoel, lekker sturen in diverse modellen, kijken wat bij je past en waar je hart sneller van gaat kloppen. Op een forum als dit (eigenlijk ieder auto forum wel) doen de meest ellendige verhalen de ronde.
Niet door laten afschrikken.
Uiteraard zijn er uitzonderingen die de regel bevestigen maar dat zijn echt uitzonderingen. Als er iemand een gevoelige IMS Lager heeft gehad dan heb je daarna 7 pagina's "zie je nou wel" etc staan zonder dat de mensen die gereageerd hebben hier daadwerkelijk ervaring mee hebben gehad. Fraude hier, gevoelige IMS Lager zus, het komt hier allemaal voorbij.
Voelt de wagen goed, is de prijs netjes en je hebt er zelf een goed gevoel bij, laten keuren en kopen. De "ja maar" en "wat als" dingen komen haast niet voor IRL.
Succes en plezier gewenst met je zoektocht.
03 maart 2013 13:21
03 maart 2013 14:25
03 maart 2013 14:44
05 maart 2013 11:14
05 maart 2013 13:13
Enguess schreef:Je bent toch wel een echte baas als je hem in range 6 hebt weten te trappen