Hallo Porsche FanatenIntroductieNa mijn introductie en post van mijn project bleef ik zelf nog met een vraag over waar ik even geen raad mee wist. Ik wil graag een 2.5 '44 motor in mijn 924 plaatsen om er zo een "s" van te maken. Dit netjes uit een donor met transaxel, bak, wielophanging, remmerij etc. Ik ben destijds met hakken over de sloot en een dikke knipoog door de keuring gekomen bij de RDW die zich er hard voor maakt om absoluut zorg te dragen dat haar openingstijden en beschikbaarheid zo beperkt mogelijk zijn!
VraagMag ik, zonder dit te melden of zonder bizar vervelende keuringen, waar gigantisch tegen op zie, zomaar een andere motor en bak in mijn wagen zetten?
Overige infoIk heb mij door een garagist laten informeren dat als ik geen turbo's ertussen deed of veranderde van het aantal cilinders dat ik safe zat.
De man van de RDW deed de kap open, keek zo een vluchtig naar remleidingen, olie of brandstofzweet, accu bevestiging (professionele tyrap montage) en deed hem snel weer dicht.
Mijn kentekenbewijs zegt:
Type auto: Porsche
Merk: Porsche
Ik ben dus in het bezig van een Porsche Porsche?
Edit: Ik heb nog even opgezocht wat een motorcode is, dat weet ik nu, maar die vent van de RWD niet want dat heeft hij niet genoteerd
Link naar de RDWGraag jullie mening, expertise of feiten. Op de site van de RDW wordt ik bang gemaakt met verhalen dat als ik maar een ander dopje op me ruitenwisservloeistofreservoir (die moeten we hebben voor galgje) schroef ik al naar Lelystad mag, weegt dit echt zo zwaar?