Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

veel vorige eigenaars probleem of niet?

16 maart 2013 12:10

Is het probleem als een porsche veel vorige eigenaars heeft gehad? kan je er ook achter komen of alle eigenaars particulieren zijn geweest of dat de auto veel in het bezit van handelaren is geweest
als het klopt is de porsche wel altijd dealer onderhouden geweest

Re: veel vorige eigenaars probleem of niet?

16 maart 2013 12:15

Een Porsche bezitten is gaaf, heel veel mensen vinden dat. Ook mensen die het eigenlijk niet kunnen betalen en zich op de kosten verkijken. Vaak zie je dan dat een auto binnen korte tijd van eigenaar wisselt, vaak voor een wat lagere prijs om er maar vanaf te zijn. Gevolg is dat de volgende koper ook weer uit deze categorie mensen komt.. Kijk eens ik rij een Porsche voor 12.000euro.

Ik zou er voorzichtig mee zijn. Kan natuurlijk ook gewoon toeval zijn, maar ik heb het niet op van die hoerenbakken.

16 maart 2013 12:25

Het hoeft natuurlijk niet altijd slecht nieuws te zijn maar ik zou geen Porsche kopen die vele vorige eigenaars heeft gahad. Blijft ook een gevoelskwestie.. En ik heb 1 ding geleerd... of het een gegrond gevoel is of niet.. bij aanschaf moet het gevoel altijd goed zijn, no matter what.

16 maart 2013 12:36

Ben het met de vorige reacties eens. Het feit dat je de vraag stelt zegt denk ik al wat over je gevoel...... Als je toch serieus nadenkt om deze auto te kopen zou ik hem van top tot teen laten keuren en wat verder in de geschiedenis duiken. Als je gevoel dan niet 100% goed is: niet doen!

Succes.

16 maart 2013 12:40

w.w.doet. schreef:Is het probleem als een porsche veel vorige eigenaars heeft gehad?

Wat heb je voor ogen met veel eigenaren - en op wat voor leeftijd is de Porsche :?:

Een Porsche van 5 jaar jong - met 10 eigenaren, vind ik veel .... een Porsche van 10 jaar met 5 eigenaren al minder veel :idea:

Wat bij een auto met veel (vorige) eigenaren bij mij een grote rol zou spelen, is de documentatie die bij de wagen zit :idea:

16 maart 2013 12:43

Je kunt er niks van zeggen of het een probleem is. Beter 5 vorige, liefhebbende eigenaren dan 1 eigenaar die geen verstand van auto's en techniek had. Een auto met 10 vorige eigenaren kan in veel betere staat zijn dan een auto van de eerste eigenaar. Het hangt dus van de omstandigheden van het geval af.
Laatst bijgewerkt door erwin996 op 16 maart 2013 12:56, in totaal 1 keer bewerkt.

16 maart 2013 12:50

Liever goed gedocumenteerd met meerdere eigenaars, dan slecht gedocumenteerd met één eigenaar.

16 maart 2013 12:53

Veel eigenaren vind ik zelf een slechte zaak. Het eerste wat in je opkomt is dan al waarom iedereen er zo kort mee gereden heeft. Vaak is de auto tegengevallen, of te duur in gebruik. Het gebeurt dan ook nog wel dat al deze nieuwe eigenaren trots zijn op hun nieuwe bezit en dit willen delen met hun hele omgeving. Dus iedereen mag meerijden en voelen wat de auto kan. :bang: Het is dan een soort kermis-atractie. Nee, dan kan hij wel een volgestempeld boekje hebben, en schadevrij verleden hebben, maar ik zou er niet vrolijk van worden.

16 maart 2013 13:10

de auto waar ik over praat is een 993 met 15vorige eigenaren
(vind het zelf heel veel) maar als de helft ervan garage houders/handelaren zijn geweest word het al anders

16 maart 2013 13:26

15 :shock:
Dat is mij te veel. Je zou kunnen nagaan wat deze vorige eigenaren allemaal met en vooral aan de auto hebben gedaan. Het zou kunnen dat zij allen met zorg en liefde de wagen hebben verzorgd, maar met zoveel owners is die kans imho niet al te groot...

16 maart 2013 13:33

Documentatie en hoe die er nu bijstaat en natuurlijk rijdt en als laatste niet geheel onbelangrijk de prijs. 15 is wel errug veel.... :scratch: Het maakt hem wel verdacht.

16 maart 2013 13:36

Op http://www.zomoto.nl kun je onder historie nakijken hoe lang de vorige eigenaren dat ding in bezit hebben gehad én of het een particulier of bedrijf betrof.

In de handel wordt weleens met auto's geschoven en dan loopt het aantal "eigenaren" snel op.

16 maart 2013 13:38

15 is ook veel, maar tellen de dealers/garagehouders/handelaren ook mee? dan zouden het er de helft minder kunnen zijn toch?

16 maart 2013 13:39

Er vanuit gaande dat de 993 minimaal 15 jaar oud is is 1 eigenaar per jaar wel veel. Anders wordt het al als de auto
een tijdje in het circuit heeft gezeten (van de ene dealer/handelaar naar de ander)

Dealer A heeft de auto staan, tussenhandel koopt hem, en verkoopt hem weer aan dealer B en presto 3 "vorige" eigenaren in een paar dagen tijd. Zo spannend is dat allemaal niet. Als het allemaal particuliere eigenaren zijn geweest kan je je natuurlijk wel even afvragen wat er aan de hand geweest is maar dan wordt de documentatiehistorie weer belangrijk :!:

Zoals al eerder aangegeven, als je de "klik" met de auto hebt, kijken rijden keuren kopen :D

16 maart 2013 13:44

@Eric: Behalve als de auto geïmporteerd is :idea:

16 maart 2013 13:45

kenteken is LR-PH-34, nog niet gelukt om het te zien op zomoto, ga het zo nog eens proberen....

16 maart 2013 13:47

15 eigenaren :shock: lekker laten staan en verder zoeken........

16 maart 2013 13:47

Dat klopt. Maar vanaf het moment dat de auto in NL is kun je het nakijken.

16 maart 2013 13:50

auto is altijd in nl geweest / 1 van de weinige nl exemplaren helaas want dat geniet grote voorkeur

16 maart 2013 13:52

En gezien de 15 eigenaren ben je niet de enige met die voorkeur. :wink:

16 maart 2013 13:55

gelukt op zomoto, veel handelaren maar ook een paar particulieren die soms de auto maar 5dagen hebben gehad?

16 maart 2013 13:57

ErikE schreef:15 :shock:
Dat is mij te veel. Je zou kunnen nagaan wat deze vorige eigenaren allemaal met en vooral aan de auto hebben gedaan. Het zou kunnen dat zij allen met zorg en liefde de wagen hebben verzorgd, maar met zoveel owners is die kans imho niet al te groot...

Dat vind ik ook wel erg veel voor een auto van pakweg 15-18 jaar oud. Heb mijn 993 zelf bijna 6 jaar gehad. Een gemiddelde van net boven een laat volgens mij geen echte liefhebbers auto zien. Maar ja als de prijs er naar is.

16 maart 2013 13:58

w.w.doet. schreef:auto is altijd in nl geweest / 1 van de weinige nl exemplaren helaas want dat geniet grote voorkeur

Waarom!

16 maart 2013 13:59

w.w.doet. schreef:ook een paar particulieren die soms de auto maar 5dagen hebben gehad?

Toen was de tank leeg.

16 maart 2013 14:02

8) Anyway: ben benieuwd waarom je deze nu weer niet gaat kopen :mrgreen:
Plaats een reactie