Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Kofferklep 996 ontgrendelt automatisch

16 maart 2013 23:36

Beste forumleden,

Ik heb een probleempje met mijn 996. De kofferklep ontgrendelt automatisch zodra de auto stil staat. Niet zo erg als je thuis aankomt, maar knap lastig als je voor het stoplicht staat. Heeft iemand hier ervaring mee?

Eric

Re: Kofferklep ontgrendelt automatisch

16 maart 2013 23:43

Heb je al een keer geprobeerd om te rijden met de andere sleutel? Misschien heb je gewoon een storing in de sleutel.

16 maart 2013 23:46

Dankjewel, ga ik morgen proberen. Maar hoe kan het dan dat dat gebeurt als de wagen tot stilstand komt? Geeft de sleutel dan een signaal?

16 maart 2013 23:49

Geen idee klinkt inderdaad raar en alleen maar als je stopt? Of zijn er andere situaties waar het ook bij voorkomt?

O ja, sommige reacties van leden zullen er over gaan dat mensen het wel zo netjes vinden om jezelf even voor te stellen. Bijvoorkeur met foto's. Dan weet je het vast voordat diverse mensen gaan reageren :D

16 maart 2013 23:53

Als ik stop en als ik de auto ontgrendel.

Excusus, ik heb de auto sinds vandaag, dus heb nog geen foto's
Ik ben dus Eric en heb sinds vandaag mijn eerste Porsche gekocht en nog een beetje onbekend met de regels van dit forum. Verder race ik in mijn vrije tijd met Mazda's:)

17 maart 2013 0:29

Eric56 schreef:Ik ben dus Eric en heb sinds vandaag mijn eerste Porsche gekocht
Waar was de aankoopkeuring?

17 maart 2013 0:48

Met garantie, moet dus goedkomen;)

17 maart 2013 0:50

Dan zeker niet onverstandig om alsnog een akk te doen.
Laatst bijgewerkt door Master Ken op 17 maart 2013 0:55, in totaal 1 keer bewerkt.

17 maart 2013 0:53

Jawel! komt goed, maar even terug naar het eerste probleem, want morgen op zondag is lekker toeren een mooie bezigheid:)

17 maart 2013 3:21

Ik denk dat het drukknopje voor het ontgrendelen blijft hangen.
Sleutel even open maken en kijken of het knopje wel terug komt.
Volgens mij kun je de klep pas openen als de auto stil staat en niet tijdens het rijden (beveiligd).
Als de knop geactiveerd blijft dan opent de klep dus als je stilstaat.

17 maart 2013 10:24

Vreemd probleem. :scratch:

Uiteraard proberen wij nu 'op afstand' wat mogelijkheden te geven. Daarbij neem ik aan dat je een facelift 996 hebt, waarbij de kofferklep 'elektrisch' (dus met knop onder portier) kan worden geopend. Probleem met de sleutel zou mogelijk kunnen zijn, maar persoonlijk denk ik dan niet dat je al weg kunt rijden zonder dat de klep open floept. Je begint immers altijd vanuit stilstand te rijden. Het probleem treedt dus pas op wanneer je eerst een stukje hebt gereden.

Gelukkig heb je garantie, dus het probleem zal in ieder geval simpel 'te verhelpen' zijn voor je...

Re: Kofferklep 996 ontgrendelt automatisch

17 maart 2013 16:46

Bedankt voor jullie suggesties. Ik Ben er inmiddels achter dat als ik de auto van binnenuit ontgrendel tijdens het rijden, dat de wagen dan niet ontgrendelt als je stil staat. Dan blijft de kofferklep dus dicht. Prima totdat er naar gekeken kan worden dus.

22 maart 2013 0:51

RichardP schreef:Daarbij neem ik aan dat je een facelift 996 hebt, waarbij de kofferklep 'elektrisch' (dus met knop onder portier) kan worden geopend.

Ook de 996 van voor de facelift heeft een elektrische ontgrendeling :idea:

Als ik de klacht zo lees denk ik dat het de schakelaar is die in de dorpel zit. Komt wel eens vaker voor dat die door vocht of mechanisch niet helemaal lekker meer is zeker als het een cabrio is.
Gewoon onder de garantie naar laten kijken zou ik zeggen

22 maart 2013 9:34

Ik heb geen pre-facelift 996 in mijn bezit gehad, maar wel een 'onderdeel-delende' Boxster.

Alhoewel de klep met de afstandbediening kan worden geopend, werkt het mechanisme onder de deur (zoals vermeld in mijn post) volgens mij toch gewoon met een kabel. :scratch:
Afbeelding

22 maart 2013 20:01

maurice schreef:
RichardP schreef:Daarbij neem ik aan dat je een facelift 996 hebt, waarbij de kofferklep 'elektrisch' (dus met knop onder portier) kan worden geopend.

Ook de 996 van voor de facelift heeft een elektrische ontgrendeling :idea:

Als ik de klacht zo lees denk ik dat het de schakelaar is die in de dorpel zit. Komt wel eens vaker voor dat die door vocht of mechanisch niet helemaal lekker meer is zeker als het een cabrio is.
Gewoon onder de garantie naar laten kijken zou ik zeggen

+1

Heb ook wel eens een ritje gehad waarin hij keer op keer open sprong, todat ik de wipschakelaar in de dorpel aanraakte en voelde dat hij daardoor ietsje terug sprong naar beneden. Daarna ging hij niet meer spontaan open.

23 maart 2013 19:42

Ziet er bij een 996 toch heel anders uit RicardoP (dus geen onderdelen die gedeeld worden hier :wink: ) en is echt gewoon een electrisch schakelaartje.

23 maart 2013 20:22

Maurice, no hard feelings hoor, want op het forum kan heel goed worden gediscussieerd en dragen we allemaal ons steentje bij, en ook ik kan mij eens vergissen. :thumleft: Maar in deze advertentie staat toch een 996 met hendels?

Afbeelding

Het plaatje beneden is ook uit een 996 (Carrera).

Maar goed, maakt ook allemaal niet uit.

23 maart 2013 20:25

Vroege 996 MK1 hebben mechanische ontgrendeling, Latere hebben een elektrisch schakelaartje, is me opgevallen bij mijn zoektocht naar een 11'er. Mijn 2000 heeft een elektrische schakelaar.

26 maart 2013 0:20

Zo leer ik ook nog eens wat :oops:
Net even zitten kijken en het in de documentatie uitgezocht maar je hebt gelijk RicardoP, tot modeljaar 2000 was het een gewone mechanische hendel en vanaf MY2000 een electrische schakelaar. :thumleft:
Plaats een reactie