Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Moet dit nou? Porsche de meeste en hoogste boete's.

21 maart 2013 8:50

Ik dacht altijd dat Audi en BMW bestuurders hard reden. Nu las ik dit vanochtend in de Telegraaf.. Hihihihih
Wie op dit forum hebben allemaal mee gedaan aan dit onderzoek ? :popcorn:
Afbeelding

Re: Moet dit nou? Porsche de meeste en hoogste boete's.

21 maart 2013 9:47

Dit 'onderzoek' is gehouden onder berijders van lease-auto's.

Lijkt me toch een vertekend beeld te geven en de groep zal ook weinig PF-ers bevatten.

21 maart 2013 10:17

Moraal van het verhaal: leen je Porsche niet uit aan je vrouw/vriendin/Totmbo.... :mrgreen:

Inderdaad is dit weer zo'n uit de lucht gegerepen verhaal, met weinig wetenschappelijke kantjes, maar daar is de Telegraaf goed in.
Overigens geloof ik dat in dit geval Porsche heeft 'gewonnen'.

21 maart 2013 10:32

Maar dit stukje tekst is toch dikke onzin. (en het staat op de voorpagina :shock: )
Ik heb nu wel een smoesje om de P niet uit te lenen aan mijn vriendin :ba:

21 maart 2013 10:52

Typisch Telegraaf... sensatie krant met veel ongegronde en vaak verdraaide/opgeklopte verhalen...

21 maart 2013 10:54

Ik kan het beamen; niet dat mijn vriendin 200 km/u rijd, maar ze heeft niet altijd door dat je op bepaalde stukken weg maar 50 mag (blijft dan vrolijk met 80 km/u doorrijden). In het geval van mijn vriendin zou een kop als "vrouwen kijken niet naar verkeersborden" beter staan :mrgreen: :mrgreen:

21 maart 2013 11:45

Dat denk ik dus ook. Mijn vriendin had het gisteren ook over dit 'opmerkelijke' nieuws van de Porsche's e.d. en dat vrouwen meer boetes binnenkrijgen. Ik denk ook dat het wel mogelijk is dat vrouwen relatief gezien (want minder vrouwelijke bestuurders dan mannelijke) meer boetes zullen ontvangen, omdat zij misschien wel minder aandacht hebben voor snelheidswijzigingen, flitspalen en mobiele controles.

Wil hiermee niemand op zijn/haar teentjes trappen (sorry Sylvia, Sigrid :D), maar ik denk dat mijn vriendin gisteren ook terecht opmerkte dat mannen meer bezig zijn met Flitsmeisters, flitsservice websites, verdachte geparkeerde auto's, lokaties waar vaak mobiele controles plaatsvinden e.d....

21 maart 2013 11:48

Deze cijfers komen van Athlon Car Lease. De Telegraaf publiceert ze alleen maar.

21 maart 2013 11:58

RichardP schreef:Wil hiermee niemand op zijn/haar teentjes trappen (sorry Sylvia, Sigrid :D), maar ik denk dat mijn vriendin gisteren ook terecht opmerkte dat mannen meer bezig zijn met Flitsmeisters, flitsservice websites, verdachte geparkeerde auto's, lokaties waar vaak mobiele controles plaatsvinden e.d....

Je zou ook kunnen stellen dat vrouwen drukker zijn dan mannen. Zorg voor kinderen, drukke baan enz. :wink:

21 maart 2013 12:18

Tja, dat zegt mijn vrouw ook altijd. Ik moet wel zeggen dat ze vaker bekeuringen krijgt dan ik, maar altijd van die klote bekeurinkies van minder dan 10 km/u te hard. De klappers worden meestal door mij binnen geharkt :cheesy:

21 maart 2013 13:16

Quote vanop Autoweek.nl "Volgens het leasebedrijf blijken eigenaren van Porsches, Audi's en BMW's overigens de ergste snelheidsovertreders. Een gemiddelde Porsche-eigenaar reed bij een snelheidsovertreding gemiddeld 13,7 kilometer te hard en krijgt 6,2 boetes per tienduizend gereden kilometers."

Stevig gemiddelde, 1 boete dus per 1.600 km :scratch: :?:
Zou er hard inhakken a rato van 30.000 km/jaar :popcorn:

21 maart 2013 13:41

horn schreef:Tja, dat zegt mijn vrouw ook altijd. Ik moet wel zeggen dat ze vaker bekeuringen krijgt dan ik, maar altijd van die klote bekeurinkies van minder dan 10 km/u te hard. De klappers worden meestal door mij binnen geharkt :cheesy:

Hier idem, alleen heb ik geen vrouw, maar een vriendin 8)

21 maart 2013 13:56

Cazzo Super Veloce schreef:Hier idem, alleen heb ik geen vrouw, maar een vriendin 8)

En dan volgens in het 'strafhok', haar zonden overdenken? :cheesy:
Afbeelding
(Kon mij de foto nog herinneren uit het Garage topic)

21 maart 2013 14:51

Altijd weer die Porscherijders... wegpiraten! :evil:

21 maart 2013 15:51

RichardP schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:Hier idem, alleen heb ik geen vrouw, maar een vriendin 8)

En dan volgens in het 'strafhok', haar zonden overdenken? :cheesy:
Afbeelding
(Kon mij de foto nog herinneren uit het Garage topic)

HAHAHA, das n goeie, was ik zelf alweer vergeten :mrgreen:

21 maart 2013 17:10

Cazzo Super Veloce schreef:
horn schreef:Tja, dat zegt mijn vrouw ook altijd. Ik moet wel zeggen dat ze vaker bekeuringen krijgt dan ik, maar altijd van die klote bekeurinkies van minder dan 10 km/u te hard. De klappers worden meestal door mij binnen geharkt :cheesy:

Hier idem, alleen heb ik geen vrouw, maar een vriendin 8)

Ja mijn laatste was 45 te snel (3 uur in de nacht op de rondweg van Leeuwarden vond een agent het nodig om te lasergamen) terwijl mijn vriendin regelmatig van die hele onnozele bekeuring heeft.
Maar nog 3 weken en dan is mijn punten rijbewijs ein-de-lijk weg. Ik denk dat ik de enige ben op dit forum die daar rekening mee moet houden :shock:

21 maart 2013 17:56

Puntenrijbewijs :shock:
Broekie :lol:

21 maart 2013 18:08

TOTMBO heeft zélf de beschikking over 'n Porsche .... en leen haar ook niet meer m'n Audi ... nadat ze met 181 km/uur geklokt is onder de rook van Amsterdam :|

Ze heeft overigens ook 'n punten-rijbewijs ...... ;)

21 maart 2013 18:15

Ik zou nu iets kunnen zeggen maar dat wordt een perma-ban vrees ik :mrgreen:
Off topic: Ik bedenk me net dat ik nog een detailfoto van mijn antenne zou maken, komt goed :oops:

21 maart 2013 18:16

Dit bericht hoorde ik juist op het moment dat ik met de 993 probeerde een 997 bij te houden.... Kon een kleine glimlach niet onderdukken :)

21 maart 2013 18:36

Das n makkie, gewoon wachten tot ie ploft :mrgreen:

21 maart 2013 18:41

Ach, Captain Kortsluiting met alweer een plof grapje. Leuk. :mrgreen:

21 maart 2013 20:56

Olaf schreef:TOTMBO heeft zélf de beschikking over 'n Porsche .... en leen haar ook niet meer m'n Audi ... nadat ze met 181 km/uur geklokt is onder de rook van Amsterdam :|

Ze heeft overigens ook 'n punten-rijbewijs ...... ;)

TOTMBO, wie is dat? Leuk een mede punten-rijbewijs forummer!

21 maart 2013 21:09

ff googelen of hier op het PF zoeken .... de acroniem TOTMBO is hier al vaker uitgelegd :wink:

... enne ..

• ze is geen PF'er
  • (ook geen PVF'er) ...
  • en is ook geen beginnend bestuurder

:wink:

21 maart 2013 21:14

Haha "The One That Must Be Obeyed" ;) maar hoezo punten rijbewijs? Dat is het enige wat ik niet kan vinden :bang:
Plaats een reactie