Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
01 apr 2013 10:46
Ik ben op zoek naar een 911 en daarbij kijk ik ook altijd naar het interieur, met name de bekleding.
Het valt me op dat de staat, de strakheid van de bekleding sterk varieert.
Bij de ene met 120.000 op de teller zit het losser dan met 180.000 bijvoorbeeld. Je hebt er met veel km die superstrak er op zit, wat bij lagere dan weer niet is.
Ik begin dan snel te denken waarom dat is, of dat de km stand terug gedraait is of wat dan ook (terwijl er soms een nap bij zit).
Heeft iemand hier een verklaring voor?
01 apr 2013 10:50
Ik heb geen verklaring, maar ik kan wel zeggen dat ik het interieur van mijn 964 met 201.000km nog best strak vindt. Je ziet het patina, maar het heeft zich beter gehouden dan het interieur van mijn 7-serie uit 1995 met 195.000km. Beide km standen kloppen overigens.
01 apr 2013 10:57
Mij is het opgevallen dat vooral de standaard 996 en 986 stoelen erg los raakt met tijd. Misschien had ze toen een dunnere leer gebruikt?
01 apr 2013 11:09
90K (NAP)
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/pors ... rdtop.htmlZiet er versleten uit
176K (geen NAP)
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/pors ... leder.htmlZiet er best wel los uit
211K (NAP)
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/pors ... ronic.htmlLijkt zeer strak nog
Nu zijn de views niet overal gelijk, maar toch denk ik een verschil te zien
01 apr 2013 11:13
Het ligt er natuurlijk ook aan of er veel korte stukjes mee zijn gereden of juist lange stukken. De bekleding slijt het meest van het in- en uitstappen. Als je in 1x 200.000km zou kunnen rijden dan zou het er wrs nog prima uitzien
01 apr 2013 11:40
Moet dan aan mijn Pa denken, hoesje er overheen, beentjes bij elkaar anders wordt de bekleding vies
Ben zelf véél makkelijker en bij inruil kijken ze gewoon op de lijst en nauwelijks naar de rest
Maar goed bij een 911 is het wel wat anders natuurlijk, en ook mij viel het op de één of de ander
Heb denk ook met de bouw van de bestuurder te maken en met name het gewicht en hoe soepel ben je (nog)
01 apr 2013 11:45
Ah, ik zie het al. De eerste twee heeft Raffleder, ze zijn al af fabriek minder strak, de derde is de standaard leder optie met perforatie.
Raffleder
Standaard 996/986
standaard 997 (lijkt weer veel op 993/964)
01 apr 2013 13:35
Ja !
Johannvb schreef:Ah, ik zie het al. De eerste twee heeft Raffleder, ze zijn al af fabriek minder strak, de derde is de standaard leder optie met perforatie.
Naast verschillende leersoorten zal het ook afhangen van het gebruik van de 911 ... korte ritjes - of lange ritten - scheelt MI ook een hoop.
01 apr 2013 15:15
Aan het interieur kun je aardig aflezen wat een 911 (of eender welke auto) voor haar kiezen heeft gehad. Is het interieur doorleeft zoek ik rustig verder.
Mijn laatste 964 verkocht ik met 300K op de teller. Interieur was nog steeds in uitstekende staat.
(en de 996 turbo met 200K op de teller ook nog steeds een perfect interieur)
01 apr 2013 15:21
Rafleder is beslist niet standaard, zoals hier eerder genoemd, maar een keuze voor een ruimer opgezette hoeveelheid leer.
Ik rijd met de D.D. ca 55k per jaar over voornamelijk snelwegen. De bekleding zag er na 300k nog prima uit. Dat zal anders zijn bij een Taxi die dezelfde km's in Amsterdam rijdt.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.