Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

BPM bij herinvoer

03 apr 2013 20:26

Weet iemand hoe dit zit?
Ik heb een 997 in Duitsland op het oog(duits kenteken dus) maar de auto is origineel in Nederland geleverd.
Nou heb ik wel eens gelezen of gehoord dat, stel dat ik deze auto zo kopen, ik geen BPM meer hoef te betalen als ik deze opnieuw invoer?
Ik weet wel dat je bij export bijv het resterende bpm bedrag kan terugvorderen maar hoe zit dit bij herinvoer :scratch:

Re: BPM bij herinvoer

03 apr 2013 21:47

Dan moet je weer gewoon bpm betalen.
Zou anders een simpel trucje zijn he?
Een jonge auto uitvoeren, bpm vangen en de week erna weer invoeren, en dan steeds het kunstje herhalen...

Re: BPM bij herinvoer

03 apr 2013 21:52

Correct Remmel anders ging iedereen direct een auto naar Duitsland uitvoeren en weer terug halen :wink:
Anderom is de stelling wel waar. Een auto die eenmaal is ingevoerd in Nederland moet BPM over betaald worden maar die BPM krijg je niet meer terug bij uitvoer.

Re: BPM bij herinvoer

03 apr 2013 21:54

Om het exact te weten zijn er meer gegevens nodig.
Wat is de datum van 1e toelating in NL ?

Als dit voor 16-10-2006 is dan is de auto geëxporteerd zonder dat er BPM teruggave mogelijk was.
Dan is er een grote kans dat je de auto zonder kosten weer naar NL kunt halen. Zo heb ik de SLK van mijn vrouw ook weer verkocht in NL. Krijgt ook gewoon het originele kenteken terug in NL.

Auto's met eerste registratie na die datum is BPM op terugbetaald door de fiscus . Dus opnieuw betalen volgens tabel of tegenbewijs op basis van taxatie.

Situatie kan anders zijn wanneer de auto in NL is toegelaten als auto van NATO militair, ambassade of als verhuisgoed vanuit buitenland naar NL is gekomen. Dan is er nooit BPM betaald voor een NL kenteken.
Betekent aftikken :bang:

Hoop dat ik je een beetje kon helpen :wink:

Gruss, rene
Laatst bijgewerkt door Lambiek op 03 apr 2013 22:03, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: BPM bij herinvoer

03 apr 2013 22:00

maurice schreef:Correct Remmel anders ging iedereen direct een auto naar Duitsland uitvoeren en weer terug halen :wink:
Anderom is de stelling wel waar. Een auto die eenmaal is ingevoerd in Nederland moet BPM over betaald worden maar die BPM krijg je niet meer terug bij uitvoer.

Ik weet niet hoe oneerlijk dat is: hoe eerlijk is dan die BPM ? :popcorn:

Re: BPM bij herinvoer

04 apr 2013 9:05

Ik heb er in ieder geval altijd rekening mee gehouden dat ik bij invoer BPM moet betalen dus het kan alleen maar meevallen. :wink:

@ rene,de auto is van eind 2007.thx voor de input.
@maurice...bpm kan je zeker terugvorderen als je een auto exporteert.

Maar ik weet niet of er een registratiesysteem is op basis van het FIN nummer.Als bijv iemand een auto uitvoert en "vergeet" de bpm terug te vragen zou je dus bij herinvoeren dit dubbel betalen.

Er staat bijv. een RS te koop in Duitsland die expliciet adverteert dat voor Nederland de BPM al betaald is.

Re: BPM bij herinvoer

04 apr 2013 10:40

Welke RS is dat?

Re: BPM bij herinvoer

04 apr 2013 11:00

Dat zegt ie natuurlijk niet! :lol:

Re: BPM bij herinvoer

04 apr 2013 11:06

Jawel hoor. :mrgreen:

Re: BPM bij herinvoer

04 apr 2013 11:20

Als je auto na 1-1-2006 in NL eerste registratie heeft gehad en nu weer uitvoert krijg je gewoon (rest) BPM terug. ik wel iig toen ik mijn 996 2jr na invoer weer terug meenam naar duitsland

Re: BPM bij herinvoer

04 apr 2013 12:03

Pieter_996 schreef:Als je auto na 1-1-2006 in NL eerste registratie heeft gehad en nu weer uitvoert krijg je gewoon (rest) BPM terug. ik wel iig toen ik mijn 996 2jr na invoer weer terug meenam naar duitsland



peildatum is 16-10-2006 en niet 1-1-2006 :!:

Re: BPM bij herinvoer

04 apr 2013 13:19

Gaat ie lekker wel zeggen hoor... :mrgreen: dit is de RS

Nu ik hem plaats bedenk ik me dat er op een 1992 helemaal geen BPM meer zit :scratch:

Re: BPM bij herinvoer

04 apr 2013 16:49

Mooi ding hoor, poeplelijk interieur (persoonlijke mening) maar wel een affengeil ding. Wat kost dat? 100k of iets in die buurt gok ik zo?

Re: BPM bij herinvoer

04 apr 2013 17:36

Die staat volgens mij al >1 jr te koop!

Re: BPM bij herinvoer

04 apr 2013 18:24

Zit ook een aardig prijsje aan .. zeker 25K €uro meer dan waar'ie de grens voor over is gegaan :popcorn:


2000 gtv schreef: Nu ik hem plaats bedenk ik me dat er op een 1992 helemaal geen BPM meer zit :scratch:


(meer dan) 17 jaar en 6 maanden = inderdaad BPM vrij


Ik weet wel wie de (laatste) NL eigenaar is geweest ... maar niet meer waneer deze "verkocht" is :|

Re: BPM bij herinvoer

05 apr 2013 22:21

Deze is te oud, dus hoeft idd geen BPM meer over betaald te worden.

Het klopt overigens dat er bij teruginvoer geen BPM betaald hoeft te worden op jongere auto's waar normaal wel BPM over betaald zou moeten worden, maar dit kan alleen wanneer de eigenaar zelf verhuisd naar NL. Hij kan dan de auto kosteloos als inboedel meenemen.

Re: BPM bij herinvoer

05 apr 2013 22:39

elke auto waar reeds bpm over betaald is en waar deze ( met name na 2006) niet is teruggegeven kunnen makkelijk door wie dan ook terug ingevoerd worden.
Het hoeft geen verhuisboedel te zijn..

De 996 turbo welk ik uit B gehaald had was ook een ex NL en bij import geen bpm kosten gehad.
Dus importeur je een jongere nler terug , vraag ff bij de belasting na of er een teruggave is geweest en bereken je voordeel...

Re: BPM bij herinvoer

06 apr 2013 9:15

Bij herinvoer krijgt ie zijn originele kenteken weer. Wel met duplicaatplaten (1-tje), dacht ik :?:

Re: BPM bij herinvoer

06 apr 2013 9:33

ja klopt Beavers!

Re: BPM bij herinvoer

06 apr 2013 9:42

Afbeelding

Re: BPM bij herinvoer

06 apr 2013 12:19

toen ik de SLK van mijn vrouw in 2011 herinvoerde naar NL. en verkocht konden gewoon de originele platen ( met opgelegde cifers en letters :wink: ) er weer op. Platen hadden ze nooit teruggevraagd bij verhuisexport . Geen problemen bij RDW, dus geen lelijk 1-tje op het kenteken.
De originele NL platen van mijn 964 heb ik ook nog steeds :mrgreen:
Gruss Rene

Re: BPM bij herinvoer

06 apr 2013 12:33

porschefabian schreef:elke auto waar reeds bpm over betaald is en waar deze ( met name na 2006) niet is teruggegeven kunnen makkelijk door wie dan ook terug ingevoerd worden.
Het hoeft geen verhuisboedel te zijn..

De 996 turbo welk ik uit B gehaald had was ook een ex NL en bij import geen bpm kosten gehad.
Dus importeur je een jongere nler terug , vraag ff bij de belasting na of er een teruggave is geweest en bereken je voordeel...

Kijk dat klinkt goed.Vin nummer heb ik inmiddels gehad van verkoper dus zal het volgende week eens navragen

Re: BPM bij herinvoer

06 apr 2013 12:43

Pieter_996 schreef:Mooi ding hoor, poeplelijk interieur (persoonlijke mening)


Kleuren vloeken gewoon bij elkaar; Zodanig dat ik mij haast niet kan voorstellen dat het zo oorspronkelijk geleverd is :puker:

Re: BPM bij herinvoer

06 apr 2013 13:24

Lambiek schreef:toen ik de SLK van mijn vrouw in 2011 herinvoerde naar NL. en verkocht konden gewoon de originele platen ( met opgelegde cifers en letters :wink: ) er weer op. Platen hadden ze nooit teruggevraagd bij verhuisexport . Geen problemen bij RDW, dus geen lelijk 1-tje op het kenteken.
De originele NL platen van mijn 964 heb ik ook nog steeds :mrgreen:
Gruss Rene

Dat is mooi want dat 1-tje vind ik gruwelijk. Maar ik moest toch echt m'n platen inleveren toen ik m uitvoerde dus dat trucje zal mij nooit lukken :cry:

Re: BPM bij herinvoer

06 apr 2013 13:57

Er heeft nooit iemand gevraagd om de originele platen in te leveren of op te sturen naar Veendam. :D
Gewoon laten keuren bij Tüv en wenskenteken opgehaald bij Strassenverkehrsamt. Zij regelen de afmelding in NL online via de puntentellers :bang: in Flensburg.
Zag laatst trouwens iemand rijden die het 1-tje geel had gemaakt, viel bijna niet op :roll:
denk niet dat het legaal is , en dat de kans dat je door KLPD ofzo aan de kant gezet wordt voor controle groter is :scratch:
Plaats een reactie