Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
04 apr 2013 22:48
Hi All,
Onlangs is er een poging gedaan om mn koplampen uit mn kjn te wrikken.
Ik heb een MKI en daar gaat dat iets moeilijker.
Gelukkig zat de lamp er nog in,.....
Echter wel schade aan: Lak, Koplamphuis, koplamp lek, enz enz.
inmiddels hangen de camera's aan het huis en in de auto.
Nu ben ik echter op zoek naar een proximity alarm voor de KJN.
In de US is dit zeer gemakkelijk te krijgen.
Type: hand gaat richting motor zitting en je krijgt een waarschuwing.
Iemand misschien een idee waar ik dit in NL kan regelen?
Bvd.
05 apr 2013 8:49
Welkom! Geen ervaring mee maar zet gewoon 220v op t hok, dat lost t probleem vast wel op
05 apr 2013 8:52
Bij een 996 is het net andersom. Daar nemen ze de auto mee en laten ze de koplampen achter.
05 apr 2013 9:56
U is vriend met Wolf
05 apr 2013 10:03
Vroeger zat dit op alle clifford alarmsystemen. Kan me niet voorstellen dat dit nu niet meer zo zou zijn.
Als je dan te dicht bij de auto komt gaat er een signaal af of als je wil een stem die zegt da je te dichtbij staat..
http://www.clifford.nl/nl/products-clifford-alarm.htmlOp deze iig wel aanwezig.
http://www.clifford.nl/pdf/clifford/UK- ... uard55.pdf
05 apr 2013 14:00
Franz schreef:Bij een 996 is het net andersom. Daar nemen ze de auto mee en laten ze de koplampen achter.
Hahahaha, hij is goed!!
05 apr 2013 15:49
Zag dat iemand als oplossing een muurtje / koof had gemetseld (netjes met groen eromheen weggewerkt dus je zag er niets van) op de oprit waar de Cayenne zo met het voorste stukje van de neus in kon. Lijkt me zeer effectief want zonder de auto te verplaatsen waren de koplampen daardoor onbereikbaar.
05 apr 2013 15:59
Als je niet wilt (of kunt) metselen ...
05 apr 2013 16:05
Holy moly wat een oplossing ...
De kop van je KJN in het kolenhok parkeren - crea en effectief lijkt me !
05 apr 2013 16:12
Lijkt me ook een mooi recipe for disaster. Als je jaren aan een stuk daar in moet rijden kan het toch bijna niet zijn dat je er nooit eens tegen zit, met alle gevolgen van dien.
05 apr 2013 18:10
dobbelsteen schreef:Lijkt me ook een mooi recipe for disaster. Als je jaren aan een stuk daar in moet rijden kan het toch bijna niet zijn dat je er nooit eens tegen zit, met alle gevolgen van dien.
Drempeltje ervoor voor de voorwielen of binnenkant met schuimrubber bekleden...
05 apr 2013 18:14
Idd drempeltje
Ik heb een losse balk liggen in de garage als ik achteruit
Erin rijdt werkt al jaren prima
05 apr 2013 18:26
Olaf schreef:Als je niet wilt (of kunt) metselen ...
is er ook een opvouwbare versie van voor als je er een keer mee naar de stad wil gaan?
05 apr 2013 20:12
Ja hoor, in allerlei kleuren en maten zelfs
05 apr 2013 21:33
Olaf schreef:Als je niet wilt (of kunt) metselen ...
.... te triest voor woorden dat het nodig is... alleen wel idd alleen voor thuis een oplossing.. ik zou het dan toch eerder in het proximity alarm zoeken...
05 apr 2013 22:58
ik zou het gewoon goed verzekeren. herinner me dat filmpje nog. eerst 1 lamp losmaken maar laten zitten dan de andere losmaken en dan allebei eruit trekken en weglopen. Pas als je een lamp eruit trekt gaat het alarm. Beide lampen weg binnen 40 seconden. En dan kan je voor eigen geld lampen, camera's, alarmsystemen etc gaan aanschaffen, als ze ze willen hebben pakken ze ze toch.
Wellicht ding strak tegen de garage parkeren of tegen de schutting. Maak je ze het iets moeilijker. Maar ook niet meer dan dat.
05 apr 2013 23:19
En je kenteken er duidelijk in laten graveren ?
06 apr 2013 15:53
Ziet er wel gaaf uit, geprojecteerd op de weg
29 maart 2014 12:33
Geachte Porsche rijders...
Nadat ik het slachtoffer was van het stelen van mijn koplampen heb ik de volgende beveiliging bedacht en... met succes toegepast. Materiaal: Staalkabel 4 of 5mm met kunststof bescherming, een paar ogen, popnagels en ringen aan de binnenzijde van de lampen ( achterzijde popnagels ) zijn slechts nodig om ze borgen.
Ik heb de kabels door een gaatje in de binnenschermen geduwd en daarachter met eerst een ring en dan weer een klem vastgezet. Met deurschakelaars kun je de lampen op je alarm aansluiten. Deze gaat af zodra de lamp aan de voorzijde opgetild wordt. De lampen zelf kunnen er slechts een paar cm uit, maar onze vrienden kunnen niet bij de kabel om deze door te knippen.
Jullie hoeven er niets mee, maar mijn 997 lampen zitten er iig veilig en
vast in!
http://www.mijnalbum.nl/Album=6LMOH7XODe stickers op de lampen heb ik zelf laten printen maar dat hoef je natuurlijk niet mooi te vinden...
Laatst bijgewerkt door
Robert H op 29 maart 2014 15:28, in totaal 1 keer bewerkt.
29 maart 2014 13:04
Het is triest dat we dit soort creatieve oplossingen moeten verzinnen.
29 maart 2014 13:23
Robert H schreef:De stickers op de lampen heb ik zelf laten printen maar dat hoef je natuurlijk niet mooi te vinden...
Niet mooi, wel functioneel, want mogelijk beginnen ze er geeneens aan!
29 maart 2014 14:17
knappe oplossing!
29 maart 2014 14:33
als ik de foto van je gestolen koplamp zie aan de rechterkant, hebben ze aardig huisgehouden. hoop krassen en beschadigingen...
29 maart 2014 16:24
Franz schreef:En je kenteken er duidelijk in laten graveren ?
Kenteken erin laten graferen heeft geen enkele nut, die lampen worden gestolen voor de wiet plantages....
29 maart 2014 17:11
Voor een paar tientjes materiaal ben je klaar.
Natuurlijk zit er wel wat werk in, maar zo'n extra large schoenendoos om je auto in te rijden... even serieus!