Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
06 apr 2013 23:05
Hoe wordt er aangekeken tegen het ombouwen? Het zgn pimpen. Bijvoorbeeld een 911 3.2 1985 met carrosserie delen naar een 993. Wellicht vloeken in de kerk. Echter, er zijn mooie exemplaren. Kan zo iets emotieloos beoordeeld worden? Rationeel dus.
06 apr 2013 23:11
Als je nu een 3.2 ga ombouwen naar 993 zal er niet zo veel mensen zijn die dat snappen, maar in de tijd werd het wel gedoogd. Er wordt nu ook veel 964s omgebouwd naar longnoses en dat is ook acceptabel. Ik zou het nooit doen, maar kan het wel waarderen.
06 apr 2013 23:18
Inderdaad wat Johann al aangeeft. (3,2 ombouwen naar 993 looks)
Singer is een goed voorbeeld van wat wel geaccepteerd wordt. Maar dat gaat (technisch) veel verder en men wil daar geen nieuwere look met oude techniek maar juist het omgekeerde
Dit mag ieder moment van de dag (of nacht) bij mij op het pad gezet worden
06 apr 2013 23:22
Als je het mooi doet, kost het veel geld en wordt je auto minder waard. Ik zou het niet doen en zou ook niet een wood be auto willen hebben.
Wel acceptabel vind ik het dat je van een gewone 964 een 964 RS look alike wilt maken of van je 996 carrera coupe een would be GT3.
06 apr 2013 23:24
Nou, een singer is in basis een 964 en kost een koele 500K
06 apr 2013 23:28
Maar als je die docu ziet dan snap je enigszins hoe ze bij dat bedrag komen.
06 apr 2013 23:43
Updaten = No Go
Backdaten = Goede optie
Custom Build = Ook goede optie
07 apr 2013 2:01
Kost een hoop moeite en centen, het uiteindelijke resultaat is soms niet mooi/ perfect (zie de Bob de bouwer topic) en het belangrijkste: bij verkoop levert de auto minder op dan de oorspronkelijke auto in goede staat.
07 apr 2013 4:09
wie betaalt bepaalt. whatever rocks your boat.
als het met liefde en zorg gebeurt, vind ik het leuk. een 3.2 naar 964 ombouwen vind ik zonde en zou ik zelf nooit doen. maar iets maken zoals je het zelf wilt hebben, doen!
07 apr 2013 8:38
ver boven de 200 schreef:Als je het mooi doet, kost het veel geld en wordt je auto minder waard. Ik zou het niet doen en zou ook niet een wood be auto willen hebben.
Wel acceptabel vind ik het dat je van een gewone 964 een 964 RS look alike wilt maken of van je 996 carrera coupe een would be GT3.
+1 ... een auto een persoonlijke touch geven is prima... ombouwen vind ik persoonlijk geen optie. Geef dan het geld uit aan het model dat je wilt hebben! Ik vind ombouw een beetje respectloos voor het orginele model EN voor het merk P in het algemeen.. maar dat is mijn persoonlijke mening..
07 apr 2013 9:27
De vraag die mij bezig houdt, waarom zou je het doen?
De mogelijke verkoopprijs van een 3.2 met daarbij opgeteld de kosten van een goede en nette ombouw, dekt met gemak de kosten van een kant en klare 993.
Tenzij je basis natuurlijk een schade 3.2 is, waarbij de delen hoe dan ook vervangen dienen te worden....
07 apr 2013 9:41
de911gek schreef:ver boven de 200 schreef:Als je het mooi doet, kost het veel geld en wordt je auto minder waard. Ik zou het niet doen en zou ook niet een wood be auto willen hebben.
Wel acceptabel vind ik het dat je van een gewone 964 een 964 RS look alike wilt maken of van je 996 carrera coupe een would be GT3.
+1 ... een auto een persoonlijke touch geven is prima... ombouwen vind ik persoonlijk geen optie. Geef dan het geld uit aan het model dat je wilt hebben! Ik vind ombouw een beetje respectloos voor het orginele model EN voor het merk P in het algemeen.. maar dat is mijn persoonlijke mening..
Betreft mijn persoon ben ik het daar Helemaal mee eens.
Vind beide varianten prachtig en waarom zou je die dan ombouwen?
Geef de persoonlijke updates aan je auto en stop op tijd en hij is af.
Succes met het maken met de voor jou juiste keus.
07 apr 2013 9:55
Ik snap niet helemaal wat het te maken heeft met respect voor het merk Porsche, mijn 996 4s met 997 neus vind ik nog steeds mooi om te zien, was mijn keus om hem te kopen en de keus van de vorige eigenaar om hem om te laten bouwen, ik ben er nog steeds blij mee.
Ik weet ook wel dat het gevolg zal hebben voor de restwaarde, nou ja dat zien we over een jaar of 7 wel weer.
Bijna niemand vond/vindt de koplampen van de 996 mooi (ik ook niet)
Je moet toch doen wat je zelf wilt, wie betaald die bepaalt.
07 apr 2013 9:59
Wat Olaf zegt, upgraden is not done......backdaten wel. Je ziet het steeds vaker overigens. Of inderdaad custom-build zoals Magnus Walker dat doet.
Hier nog twee juweeltjes van een Rari.
07 apr 2013 10:06
944{asd} schreef:Bijna niemand vond/vindt de koplampen van de 996 mooi (ik ook niet)
Ik ook niet maar dat zou voor mij nooit een reden zijn om een net exemplaar te laten staan als ik in de race zou zijn voor een watergekoelde 911.
07 apr 2013 10:07
Teveel naar Cars gekeken in zijn jeugd , en niet los kunnen komen !
07 apr 2013 10:14
die ferrari op deze plaatjes vind ik dan wel weer geslaagd.
07 apr 2013 10:17
Maba44 schreef:Teveel naar Cars gekeken in zijn jeugd , en niet los kunnen komen !
Bassie en Adriaan zul je bedoelen.
07 apr 2013 10:40
Aircooler schreef:Kan zo iets emotieloos beoordeeld worden? Rationeel dus.
Ehhhh nou nee dus aan de reacties te zien. Het enige rationele punt wat genoemd wordt en genoemd kan worden is de waarde van de auto die zal dalen en de investering die je moet doen. De rest is allemaal emotie
07 apr 2013 10:49
horn schreef:die ferrari op deze plaatjes vind ik dan wel weer geslaagd.
Je bent dan ook teveel liefhebber natuurlijk.
07 apr 2013 11:14
mbembe schreef: de waarde van de auto die zal dalen en de investering die je moet doen.
Geld zal je er zeker in (moeten) pompen, maar het wil MI niet zeggen dat het eindresutaat altijd minder waard is dan de originele Porsche waar je mee begonnen bent
Een SC-RS replica is op dit moment toch nog meer waard dan een knappe originele Carrera 3.2 ... zo ook de befaamde Yellow Bird of goed gebouwde andere RUF repro ....
Mocht je inderdaad een Carrera 3.2 met schade hebben - of eentje die om een andere reden uit elkaar moet (restauratie) - dan kan je de overweging voor "ombouwen" wel maken - als die Carrera 3.2 in redelijke tot goede staat is, zou ik het niet doen (om bouwen naar 993) ... ook omdat er daar al een aantal van te koop zijn/staan ... en de Carrera 3.2 een leuke waarde-ontwikkeling (heeft) mee(ge)maakt
07 apr 2013 11:32
Updaten is imo proberen te rijden in een auto die je eigenlijk niet kan betalen, terwijl er nog genoeg originele zijn die je kan kopen.
Backdaten is proberen rijden in een auto die je in goede staat quasi niet meer kan kopen
Updaten is een schaap in wolvenvacht, backdaten is een wolf in schapenvacht
07 apr 2013 11:37
HUH, ik wist niet dat wolf omgebouwd was!
Dat verklaard dan weer die "pittige" reacties af en toe ?!
07 apr 2013 11:54
Updaten vind ik ok, paar andere wielen naar je eigen smaak, interieur ander kleurtje ook allemaal geen probleem... Mega verbouwing RWB style heb ik respect voor een vind ik persoonlijk super cool .
Alleen een BMW 318 met M3 logo, Mercedes A klasse bluetec met AMG logo , Suzuki Intruder met Harley embleem op de tank..Carrera omgebouwd naar GT3 met schuifdak en ruitenwisser enz enz krijg ik altijd een beetje jeuk van
Maar goed ieder zijn ding ..
Greetzzzzz
07 apr 2013 12:05
hoe zit dat met die van mij?
is een sc met een 3.2 erin.
ben een beetje aan het rond neuzen voor een nieuwere.
heb contact met een 996 3,6 cabrio 2002 die zegt dat hij niets waard is met een niet originele motor erin,maw hij geeft er een schijntje voor terug.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.