Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
10 apr 2013 18:40
Stel, ik koop een Porsche 997 zonder schuifdak.
Daar is prima mee te leven, maar als ik achteraf toch een schuifdak wil.
Is dat dan mogelijk?
Ik bedoel natuurlijk niet een doehetzelf kunststof rommel/rammel dak, maar een dak dat niet voor standaard Porsche schuifdak onderdoet.
10 apr 2013 18:55
Waarom zou je er dan geen een met schuifdak kopen.
10 apr 2013 18:57
Ligt aan grote/bolling van het dak . Inbouwers verschuilen zich graag achter b.v. niet op hoge snelheid of geen 100% zekerheid waterdichtheid. Dit moet je niet willen in een 997.
Ben zelf ooit bezig geweest met hetzelfde idee voor een z3 coupe en voor een G klasse Mercedes.
10 apr 2013 18:58
Snap het principe ook niet helemaal waarom je er zelf een schuifdak in wilt maken als je de auto nog moet kopen.
10 apr 2013 18:58
Webasto heeft het niet en daarmee heb je het beste merk al afgeschreven. Als je het wil dan meebestellen en anders wachten tot in de volgende auto denk ik.
10 apr 2013 19:05
Niet aan beginnen. Koop de auto de je wilt, een schuifdak komt met regelmaat voor.
10 apr 2013 20:52
Johannvb schreef:Niet aan beginnen. Koop de auto de je wilt, een schuifdak komt met regelmaat voor.
+1
10 apr 2013 21:10
De Porsche 944 werd fabriek af altijd dicht geleverd en werd bij bestelling in de fabriek opengemaakt.
Ik zou dus denken dat het altijd nog kan achteraf.
Interessant topic!
10 apr 2013 22:25
Als ik een coupe zou hebben en wilde er een schuif dak in hebben, zou ik deze uit een schade 997 halen
en dit inbouwen zoals het er origineel in hoort te zitten, alle andere ideeen imo niet/nooit doen.
10 apr 2013 22:31
een coupé zonder schuifdak is gewoon mooier en stuurt strakker
10 apr 2013 22:48
als je het goed wil doen vervang je het dak voor een origineel dak met schuifdak (schadebak ofzo). dure optie wordt het dan...
10 apr 2013 23:38
... en kom je er vervolgens achter dat je minder hoofdruimte hebt
11 apr 2013 0:13
Heb een 911 en een beamer met schuifdak, heerlijk
11 apr 2013 9:02
Ik heb drie Porsche gezien. Twee hebben een schuifdak, maar net niet de kleur en de opties die ik graag wil hebben. De derde heeft wel de juiste kleur, interieur, opties maar heeft geen schuifdak.
Mijn voorkeur gaat dan naar de Porsche zonder schuifdak. Achteraf inbouwen laat ik los.
Dank weer voor de snellen en nuttige reacties.
Is dat zo dat de 997 met schuifdak minder stijf zou zijn?
11 apr 2013 9:31
Had enkele jaren geleden ook deze gedachte. En ben achteraf erg blij dat ik (destijds een 996), niet heb gekocht zonder schuifdak.
997's staan er genoeg.... kwestie van goed zoeken. Succes
11 apr 2013 13:17
Harry700 schreef:Is dat zo dat de 997 met schuifdak minder stijf zou zijn?
Zelfs bij een cabrio heeft Porsche de stijfheid van de carosserie aardig voor elkaar.
Ik kan me niet voorstellen dat het hebben van een schuifdak merkbare invloed heeft op de stijfheid van de carosserie.
Hoofdruimte is wel minder bij gesloten schuifdak.
Laatst bijgewerkt door
Ewout op 11 apr 2013 14:18, in totaal 1 keer bewerkt.
11 apr 2013 13:29
Bij een auto "voor erbij" zou ik graag een schuifdak hebben.
Bij een auto "voor dagelijks gebruik" zou ik graag een schuifdak hebben.
Bij een auto "voor op het circuit" zou ik geen schuifdak willen hebben.
Schuifdak: lekker de zon pakken als je aan het toeren bent!
Schuifdak later inbouwen: valt niet mee omdat er vaak ter hoogte van de B stijl een verstevigings balk onder de dakplaat is aangebracht. De verbouwing is vaak lastig en tijdsrovend.
11 apr 2013 14:58
Ik heb 1x een auto met schuifdak gehad, 23 jaar geleden een oude Benz; ik vond t heerlijk. Zeker in het najaar: dakje open en verwarming een beetje aan...
In een 911 coupe zou ik er ook zeker voor kiezen.
Als je achteraf nog wil aanpassen zou ik het orignele dak uit (of zelf VAN) een schade-auto laten monteren ...
11 apr 2013 15:40
Ik heb een schuifdak in mijn 964, en die gebruik ik eigenlijk nooit! 1 x gordijnrails voor Totmbo opgehaald en erdoorheen gestoken, dat was dan wel weer makkelijk.....
11 apr 2013 15:51
Ik heb een groot schuifdak in mijn targa en de looks van een coupe, en geen probleem met dakhoogte...
11 apr 2013 16:05
had in 2 van de 3 964 coupe's die ik had een schuifdak (en airco) en dat vind ik een prima combinatie. Als ik de keuze had nam ik er een schuifdak in.
11 apr 2013 16:14
steef schreef:Ik heb een schuifdak in mijn 964, en die gebruik ik eigenlijk nooit! 1 x gordijnrails voor Totmbo opgehaald en erdoorheen gestoken, dat was dan wel weer makkelijk.....
kun je hem mooi ruilen met de aankoop van Harry700, probleem opgelost.
11 apr 2013 16:34
Harry700 schreef:Is dat zo dat de 997 met schuifdak minder stijf zou zijn?
Had "Taxi Hans" daar geen last van
minder stijf
11 apr 2013 17:07
Op leeftijd en weinig tuinen waar je effe oefenen kan/mag. Leeftijd Hans dat weet jij toch wel.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.