Soms ben ik wel eens bang dat Veiligheid en Juistitie de hardrijder als de grootste criminele zorg van Nederland ziet. De moeite die genomen wordt om het te verhinderen is in geen enkel ander gebied zo groot.
Als ze zich met dezelfde inzet op diefstal van auto's hadden gestort kon je ondertussen je auto wegzetten, zonder slot met de sleutels erin.
Ik had ook liever gezien dat ze zoveel inzet hadden voor inbraken of hanggroepjongeren of zoiets als identiteitsfraude of het onterecht pakken van een uitkering.
Maar nee, we pakken lekker brave burgertjes, die te hard rijden en dan niet op een punt waar het gevaarlijk is, neeeee, op punten waar je makkelijk, geheel veilig iets te hard rijdt.
Ik vind de aandacht buitenproportioneel ( ik weet dat het geld oplevert voor de overheid, maar dat mag officieel geen reden zijn).
Ik zou mij werkelijk kapotschamen als agent als ik dat werk moest doen. Zelf ben ik ook een keer door het videoserveance team van de weg gehaald met ook stichtelijk gepraat, terwijl er echt helemaal niets aan de hand was en er niemand in gevaar werd gebracht.
Ook genoemde foto hoort daar weer bij. Staat er wel eens zo'n auto in een woonwijk waar veel gestolen wordt of waar veel overlast is van jongeren? Nee.
Staan er ook zulke busjes bij het opsporen van uitkeringsfraude? Nee.
Maar ik hou erover op, want je gelijk zul je nooit krijgen bij Teeven, Opstelten en consorten!