Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
21 apr 2013 11:53
Goedemiddag
.
Ik vroeg mij af:
Is het zo dat als je een nieuwe 991 zou aanschaffen je per definitie alle opties zal afschrijven?
Zelf zou ik graag (naast de 'standard' opties als sportuitlaat en sportchrono) een auto willen met extra leer op stoel en dashboard, glazen schuif-kanteldak, sportonderstel, pdcc, extra zaken gelakt etc)
Zou het dan zo zijn dat het na 7-10 jaar niets meer uitmaakt voor de inruil/verkoop prijs?
Zelf hoop ik dat naast het feit dat ik er zelf een aantal jaar plezier van heb gehad de auto misschien net even een voordeel heeft tov de concurenten op zijn minst makkelijker verkoopt en wellicht ook meer opleverd?
Ik hoor graag wat jullie gedachtes en/of ervaring hiermee is?
Bij voorbaat dank,
Johannes.
21 apr 2013 12:05
Na 7 - 10 jaar is het voor de wederverkoop wel een plus dat er bepaalde opties op zitten, dit bepaalt ook deels de verkoopprijs. Bij inruil zal het weinig opleveren, maar voor de verkopende partij geeft het wel een mogelijkheid om er meer voor te vragen en dat zal zeker gebeuren. Het is uiteraard wel afhankelijk van welke opties het zijn.
Kortom: als je m zelf verkoopt zal je er iets meer voor kunnen vragen vanwege de opties, bij inruil zul je er niet veel meer voor krijgen.
Stel je er ook niet teveel van voor: bij aanschaf van een nieuwe P zit je al heel snel aan > 30.000 euro voor opties, daar blijft maar een schijntje van over bij verkoop dus reken je niet rijk!
21 apr 2013 12:27
Als je 40K aan opties uitgeeft, blijft er na 5 jaar aan inruil misschien nog 5-6K van over. Dat zou mijn inschatting zijn...
21 apr 2013 12:52
mbembe schreef: Stel je er ook niet teveel van voor: bij aanschaf van een nieuwe P zit je al heel snel aan > 30.000 euro voor opties, daar blijft maar een schijntje van over bij verkoop dus reken je niet rijk!
Dat probeer ik inderdaad te voorkomen
Wat zou een redelijk rest percentage zijn na zeg 8 jaar? km stand 120000.
Er vanuitgaande dat die nog heel mooi is?
20% - 25% van de aanschaf als er 35k opties op zit?
21 apr 2013 12:57
Welnee. Tegen die tijd zijn km stand en kleur veel belangrijker.
21 apr 2013 13:08
Maarten schreef:Welnee. Tegen die tijd zijn km stand en kleur veel belangrijker.
Thanks.
Kleur technische lijkt mij zwart/zwart wel de beste keus? Vind ik het mooist ook.
bv. Wit met rood leer in inruil technisch wel minder geloof ik.
21 apr 2013 13:11
extra leer op stoel en dashboard, glazen schuif-kanteldak, sportonderstel, pdcc, extra zaken gelakt
Als je 'm tegen die tijd naast exact zo'n exemplaar te koop zet, welke die opties niet heeft, is je Porsche mss makkelijker te verkopen - maar of je er daadwerkelijk (veel) meer euro's voor terug krijgt vraag ik me af ...
Kijk maar eens bij de Dealer of Specialist - wat er nu staat en wat de prijzen voor Porsche's van die leeftijd zijn.
21 apr 2013 13:19
Prijs wordt volgens mij bepaald door KM stand, ouderdom en kleur. Een auto zonder sportstoelen en sportchrono zal goedkoper zijn als de concurenten met deze opties, maar een auto met volleder en wat accenten zal niet veel meer kosten.
21 apr 2013 17:03
Olaf schreef:Kijk maar eens bij de Dealer of Specialist - wat er nu staat en wat de prijzen voor Porsche's van die leeftijd zijn.
De prijzen heb ik al eens bekeken, maar ik heb geen idee wat een 911 4S 8 jaar geleden kostte en wat de dealer marges op een dergelijke auto zijn. Ik bedoel als die voor 55k in de showroom staat wat heeft de verkoper dan ongeveer terug gekregen?
21 apr 2013 17:24
Als je je auto uitzoekt/samenstelt op basis van de verwachte inruilwaarde, kan je dan niet beter een jonge occasion kopen? Dan is de kop er al af, ook vwb afschrijving van opties.
Als ik t geld over had voor een nieuwe, zou die precies aan mijn wensen moeten voldoen (al was t paars met roze leer en 21 inch chromen velgen) en zou t me worst wezen wat iemand daar na 10 jaar nog voor over had. T is toch JOUW auto?
21 apr 2013 17:30
Een jonge occasion is ook een optie.
Ik vind de gedachte dat ik er 30k voor terug krijg toch leuker dan helemaal niets overigens. Scheelt 3k per jaar en tis niet dat het nu al niets kost
Ik probeer iets te leren en laat het meewegen in mijn beslissing. Uiteindelijk is het inderdaad mijn auto.
21 apr 2013 17:44
hraaij schreef:De prijzen heb ik al eens bekeken, maar ik heb geen idee wat een 911 4S 8 jaar geleden kostte en wat de dealer marges op een dergelijke auto zijn. Ik bedoel als die voor 55k in de showroom staat wat heeft de verkoper dan ongeveer terug gekregen?
Nieuwprijs was volgens mij ± 140k en ik denk dat de verkoper max 40k voor terug hebt gekregen.
21 apr 2013 17:47
Johannvb schreef:Nieuwprijs was volgens mij ± 140k en ik denk dat de verkoper max 40k voor terug hebt gekregen.
Thanks. Scheelt dat zoveel?
Gaat er 35-40% bovenop bij een dealer?
21 apr 2013 20:17
Bij een tweedehandsje, kan zomaar. Zit vlg een stuk meer tussen dan bij een nieuwe
21 apr 2013 23:48
hraaij schreef:Johannvb schreef:Nieuwprijs was volgens mij ± 140k en ik denk dat de verkoper max 40k voor terug hebt gekregen.
Thanks. Scheelt dat zoveel?
Gaat er 35-40% bovenop bij een dealer?
Inkoopprijs van de dealer voor een gebruikte auto is minimaal 20% lager dan de uiteindelijke vraagprijs...
21 apr 2013 23:52
hraaij schreef:De prijzen heb ik al eens bekeken, maar ik heb geen idee wat een 911 4S 8 jaar geleden kostte
Was je vraagstelling niet: wat je nog voor je opties terug zou (kunnen) krijgen
Dan is de kostprijs van toendertijd niet zo heel erg van belang - en kan je een goed idee krijgen als je er
een met en
een zonder opties naast elkaar ziet staan
dat scheelt wel wat, maar niet de wereld, bij een tweedehandsje ...
21 apr 2013 23:59
In deze tijd krijg je nergens wat voor terug. Dus kopen, rijden en genieten. Als je het voor belegging doet, spaar je de moeite. Koop een mooie sok want van de banken hoef je het ook niet meer te hebben.
22 apr 2013 5:31
als je van plan bent een auto 7-10 jaar te houden, koop dan gewoon wat je nu het mooiste vindt, kleur en uitvoering. Over 7-10 jaar is het verschil met een zwart/zwarte met de juiste opties maximaal een paar duizend euro. so what!? tenzij zwart/zwart met de juiste opties nou net je droomauto is. dan zou ik het gewoon doen
22 apr 2013 7:48
Opties neemt je voor de periode dat je er in rijdt en niet voor de periode daarna. Niets lekkerder dan een fulloption auto waarin je heerlijk wordt verwend.
De waarde van de optie aan het eind van de loopbaan scheelt per optie. Maar het schrijft allemaal redelijk fors af.
22 apr 2013 23:21
Klopt.
Stel nu dat het bleek dat het bij inruil ook een voordeel bracht was het helemaal een no brainer
Thanks!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.